دو عکس از سیدابوالحسن بنی صدر

          بسم الله الرحمان الرحیم. 

        در http://irdcir.persiangig.com/image/banisadr/25002(1).jpg عکس اولین رئیس جمهور جمهوری ی اسلامی ی ایران (سیدابوالحسن بنی صدر) و حضرت آقای سیدعلی حسینی خامنه (سومین رئیس جمهور ایران و دومین رهبر معظم جمهوری ی اسلامی ی ایران) است. 

 

http://irdcir.persiangig.com/image/banisadr/25002(1).jpg

 

          در http://irdcir.persiangig.com/image/banisadr/25003(1).jpg عکس اولین و دومین و سومین و چهارمین رئیس جمهور جمهوری ی اسلامی ی ایران است (اولین: سیدابوالحسن بنی صدر؛ دومین: مرحوم محمدعلی رجائی؛ سومین: حضرت آقای سیدعلی حسینی خامنه؛ چهارمین: اکبر هاشمی بهرمانی). 

http://irdcir.persiangig.com/image/banisadr/25003(1).jpg 

          هر دو عکس (همراه با چندین عکس دیگر) در وبسایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در http://www.irdc.ir/fa/content/9885/default.aspx است.

نظرات 7 + ارسال نظر
امید پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 00:04 http://andishe-pooya.blogfa.com/

۱) همانطور که گفتم این ها نظر دانشمندان (اعم از باخدا و بی خدا) است که بیخدایان و تکاملگرایان بیخدا از آنجهت که رهیافت علمی را برای کشف حقایق جهان قبول دارند , آنها را می پذیرند و البته در جهت مقابله با اسطوره های کهن درباره انسان و جهان از آنها استفاده می کنند.

2) موضوع علم فیزیک و شیمی و ریاضی و زیست شناسی و مهندسی، اثبات خدا یا انکار خدا نیست . اما از یافته های آنان می توان در جهت ارزیابی نظریات موجود راجع به انسان – جهان – آفرینش و ... استفاده کرد . مثلا این داستان پایان جهان در سال 2012 که می گویند یک اسطوره قدیمی مایایی است را در نظر بگیرید . بر اساس آنچه از نجوم و زمین شناسی و ... می دانیم هیچ خطری نه جهان نه کره زمین نه حیات و نه انسان را در آن سال تهدید نمی کند . بنابراین با توجه به یافته های علمی (که موضوعشان اثبات درستی یا نادرستی عقاید ماوراطبیعی قوم مایا نیست) این اسطوره قوم مایا , غلط است .

3) جناب محمدی برای n امین بار عرض می کنم : نمودار انسان تا حیات اولیه، را تکاملگرایان بیخدا رسم نمی کنند ! تکامل گرایان رسم می کنند . شما اگر به آن لینک "سطح پشتیبانی از تکامل" نگاهی انداخته باشید می بینید که کمتر از یک دهم درصد از زیست شناسان امریکا مخالف تکامل هستند . آیا 99.9درصد از زیست شناسان امریکایی بی خدایند ؟

the 600 Darwin Dissenters signing the A Scientific Dissent From Darwinism represent about 0.054% of the estimated 1,108,100 biological and geological scientists in the US in 1999. In addition, a large fraction of the Darwin Dissenters have specialties unrelated to research on evolution; of the dissenters, three-quarters are not biologists. Therefore, the roughly 150 biologist Darwin Dissenters represent about 0.0157% of the US biologists that existed in 1999

بنابراین اینکه شما در نمودار انسان تا حیات اولیه، "هیچ حرفی از خدا یا خلقت نمی بینید" توطئه بی خدایان نیست . این ویژگی یک نظریه علمی است . شما که فیزیک خوانده اید , مگر در "قوانین مکانیک نیوتن" حرفی از خداوند می بینید ؟ وقتی می گویند یک جسم که از ارتفاع h سقوط می کند . در هنگام برخورد باز زمین سرعتش از فرمول رادیکال 2gh محاسبه می شود , مگر می گویند "البته اگر خدا بخواهد" ؟ ...می دانید که نیوتن کاملا فرد خدا پرستی بوده اما علی الظاهر در قوانینش خدا دخالتی ندارد. پس اینکه یک نظریه ی علمی در توضیح یک پدیده طبیعی از خداوند سخنی نمی گوید و اصطلاحا توپ را به زمین خداوند نمی اندازد , مختص نظریه تکامل نیست .

4) نمی دانم که این سینا چگونه اشاره مستقیم به خلقت جهان را که در کتب مقدس آمده با قدیم بودن جهان جمغ می کند ؟ اگر جهان آفریده نشده باشد , آفریدگاری هم ندارد , گرچه که شاید کردگاری داشته باشد ... به هر حال امروز که شواهد ما را به این سوی ها نمی برد

5) سوال اصلی اینست که : آیا جهانی که توسط خدا آفریده شده با جهانی که توسط خدا آفریده نشده , تفاوتی دارد ؟ اگر دارد با مشاهده جهان می توانیم به پاسخ بسیاری از پرسش ها برسیم , اما اگر ندارد که همه چیز در حد فرضیه باقی می ماند . بنابراین با توجه به اینکه من و شما هر دو تسلیم مشاهدات عینی و علمی هستیم , مسئله به سلیقه فلسفی من و شما تحویل نمی شود

6) این جناب دکتر نظر تخصصی ارائه نکرده اند . این جمله را که من و شما هم می توانستیم بگوییم , ایشان باید لطف کنند توضیح دهند که آیا اصل بقای ماده و انرژی با بیگ بنگ تعارض دارد یا نه . بحث ما این بود که طبق مشاهدات ما در جهان ماده – انرژی به وجود نمی آید و از بین نمی رود , حال باید دید که آیا می شود ماده – انرژی یکبار (در آغاز هستی) به وجود آمده و از آن به بعد این اصل برقرار شده باشد ؟ آیا در درون سیاهچاله ها هم این قانون برقرار است ؟ تئوری ریسمانها در اینباره چه می گوید ؟ این آزمایشگاه سرن آخر سر چه غلطی کرد ؟

امید پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 00:08 http://andishe-pooya.blogfa.com/

در ضمن ، جدای از این بحث ، خوشحال می شوم که نظرتان را راجع به پستم بدانم . به نظر شما چرا اعتقاد به بعضس مسائل با تحصیلات نسبت عکس دارد ؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:39

فکرنکنم بنی صدر آنطورکه گفتندآدم بدی بود . نظرش درجنگ این بوده که ارتش بایدبادشمن بجنگد . وبادخالت سپاه موافق نبود . امروزه بااین طلبکاریها-انحرافات - تندرویهاو...که ازسپاه می بینیم می فهمیم که نظرخوبی اوداشته است . واین دروغ بزرگ فراراوبالباس زنانه !!!!! و . . . . . ای کاش معممین اول انقلاب ؛ بنی ؛ راتحمل کرده بودند . و ؛ بنی هم ؛ اینقدردماغش بادنمیکردوغروررای من - رای من برش نمیداشت و... که الان مملکت مان چیزدیگری بود . تمام بدبختیهاازکم جنبگیهاوعدم تحمل یکدیگراست

قاسم‌فام پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:51 http://aknun.blogsky.com/

سلام

علاقه‌مندم بدانم آن«حقیقتی که محمد می داند و می فهمد و خبر دارد و خبر می دهد» از نظر آقای سیدعباس سیدمحمدی چیست؟ علاقه‌مندم چند جمله‌ای از آن حقیقت روشنی که به آ‌ن ایمان آورده‌اید برای من و دیگران هم بگویید تا بدانیم شخص واصل به حقیقتی چون جنابعالی در مورد حقیقتی که در دست می‌فشارد بدون تعارف و شکسته‌نفسی چه عرضه می‌کند.

در این کتاب آن نسبیت‌گرایی که حق و باطل را هم تراز هم قرار دهد مورد تایید نیست و و چنان برداشتی از این پست هم به نظر نوعی تحمیل دلبخواهانه به متن است.

* فیزیک و زیست‌شناسی روابط مادی اجزا و عناصر این عالم را به ما نشان می‌دهند اما در مورد امور فرامادی آنها صلاحیت اظهار نظر ندارند. تصور می‌کنم ما نباید روی فهم کنونی خود از خدا(که میراثی از دل تاریخ گذشته و برآمده از فهم انسان سنتی است) تعصب بورزیم؛ درک ما از خدا متناسب با درکی که از هستی پیدا می‌کنیم لاجرم باید متحول ‌شود.
در تصور انسان قدیم همه‌ی طول و عرض هستی در کره زمین با چراغ‌های شب‌آویز و آفتاب و مهتابش خلاصه می‌شد و خدایش متناسب با همان خلقت محدودی بود که او می‌شناخت، بی‌گمان خدای انسان دین‌باور امروز که اعماق آسمان‌ها را شکافته و تا قلب اتم‌ها پیش‌رفته است، عظیم‌تر و پرهیبت‌تر باید باشد.
البته اینکه چرا به رغم گستردگی هستی برای امروزیان، هیبت‌ خدا در چشم انسان معاصر کم شده و آن ترس و خشیتی که گذشتگان از خدا داشتند امروزیان از خدا ندارند، به چیزها و مسائل دیگری برمی‌گردد. این را می‌توان به تحول در فرهنگ انسان جدید و حق‌گرایی انسان جدید در مقابل تکلیف‌گرایی انسان قدیم (تاکید بر حقوق بشر ) و تغییر در معنای خدا و نسبت انسان با خدا و مسائلی دیگر نسبت داد که جای بحث و گفت‌وگوست.

مهدی نادری نژاد پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:52 http://www.mehre8000.blogfa.com

با سلام
دوستان به رقیب و رقیبان به دشمن ؟
سیاست پیچیدگی های خاصی دارد.
راستی جناب محمدی اینگونه نوشتن :جمهوری ی اسلامی ی ایران زیاد قشنگ و مفید نیست.
متشکرم.

علیرضا پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 16:11 http://www.hazianpak.blogfa.com/

سلام
وبلاگ جدید مبارک. ظاهر این یکی هم که کپی قبلیه است. یه مقدار شیک تر می بود بهتر نبود

آگاهی جمعه 8 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:22 http://www.iranmanvmaa.blogspot.com

وقتی امروز را میبینی میبینیم که بنی صدر نه به ایران خیانت کرد ونه به مردم بلکه با ولایت مخالف بود همین
همانانی که میگفتند بنی صدر پینوشه ایران شیلی نمیشه خود خمینی را پینوشه دیگری کردند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد