کلاس رایگان آموزش کیهان شناسی ی اسلامی!!

              بسم الله الرحمان الرحیم.

            در http://www.facebook.com/groups/273700679405690/?ref=ts&fref=ts سلسله نوشته هایی است که «کلاس رایگان آموزش کیهان شناسی اسلامی» نام دارد.

            فردی به نام Dante Demon که ظاهراً معلوم نیست کی هست، از کتابی به نام تبیین جهان و انسان از فردی به نام استاد مرتضی رضوی، درسهای «کیهان شناسی اسلامی» را ارائه می کند. جلسه ی اول درباره ی «پیدایش جهان» است، و در جلسه ی دوم «پایه و اصول کیهان شناسی اسلامی» را درس می دهند. آقا یا خانم Dante Demon فقط قسمت بخش «جهان شناسی 1 و 2» از کتاب استاد مرتضی رضوی را تدریس می کند، و علاقه مندان می تواند کتاب را دانلود کنند و بخشهای «خداشناسی» و «انسان شناسی 1 و 2» را خودشان مطالعه کنند. (کتاب را https://www.facebook.com/download/372183712854143/Human%20and%20Universe%20Explanation.pdf می توان دانلود کرد.)

            طبق http://nooromahdi.ir/forum/printthread.php?tid=4125 :

            «سرقت علمی دردآور و البته شرم آور توسط استفن هاوکینگ. - fazel7 - ۶-۱۱-۱۳۹۱ ۱۱:۳۴ عصر

==========================================

دقیقا در روز یکشنبه سوم اسفند 1376 – بیست و دوم فوریه 1998 میلادی در پی انتشار خبری با عنوان « ارائه نظریه جدیدی در مورد پیدایش کائنات » به نقل از خبر گزاری رویتر از لندن که در آن، دو دانشمند انگلیسی به نامهای استفان هاوکینگ و نیل توروک ادعا کرده بودند « کائنات پیش از انفجاری بزرگ در 12 میلیارد سال پیش به اندازه یک نخود بیش نبوده است» ، آقای دکتر مرتضی رضوی در نامه ای خطاب به رئیس دانشگاه کمبریج (که در روزنامه ایران و روزنامه جمهوری چاپ شد) تاکید کرد که این نظریه برای نخستین بار توسط وی ارائه شده و دو دانشمند انگلیسی مذکور این نظریه را از کتاب ایشان به نام تبیین جهان و انسان ( که در سال 1372 چاپ و منتشرنموده و چهار نسخه از آن را چهار سال قبل از انتشار این خبر برای دانشگاه کمبریج و برخی دانشگاه های دیگر اروپایی ارسال کرده ) اقتباس نموده اند.

استاد مرتضی رضوی در همان نامه ضمن گلایه از دو دانشمند مذکور ، که عین الفاظ کتاب ایشان را به کار برده اند بدون آنکه نامی از ایشان ذکر شود ، پیش بینی نموده بودند که دو اصل مهم دیگر این نظریه را از کتاب « تبیین جهان و انسان » رفته رفته توضیح خواهند داد و یک تئوری تمام عیار ارائه خواهند نمود.

اکنون با گذشت چند سال از انتشار و ارائه نظریه مذکور ، پیش بینی استاد مرتضی رضوی تحقق می پذیرد و نه تنها آن دو اصل مهم تحت عنوان « آیا جهان زائیده یک جهان قبلی است » بلکه در روند تدریجی و فرسایشی کل محتوای کتاب و تمامی نظریات علمی که از منبع پر فیض قرآن و احادیث اهلبیت عصمت و طهارت علیه السلام استخراج گردیده است از سوی پژوهشگران و اندیشمندان دانشگاه کمبریج و دیگر آکادمی های نجوم و کیهانشناسی و فیزیک نظری در کشورهای غربی به سرقت می رود.

در کتاب تبیین جهان و انسان نوشته استاد مرتضی رضوی می خوانیم:
- «
ماده و انرژی جهان ثابت (مقدار ثابت) نیست و برای همیشه به مقدار آن افزوده می شود. و به صورت مستمر در مرکز عالم و کائنات « ایجاد» می شود. دقیقا به همان صورت که ماده اولیه جهان در آغاز «ایجاد» شده است.


- «
گسترش جهان «بادکنکی» نیست. بلکه از مرکز جهان دائما ایجاد می شود و جهان به اصطلاح می خورد و فربه می شود


- «
بیگ بنگ های متعدد (شش انفجار بزرگ) بر جهان گذشته است و از آخرین بیگ بنگ و انفجار عظیم، سیزده میلیارد و ششصدو شصت و هشت میلیون و هفت صدو پنجاه هزار سال (000/750/668/13) سپری گشته است


- «
جهان در آینده ، در هر هیجده میلیارد و دویست و پنجاه میلیون سال (000/000/250/18) یک بار دچار بیگ بنگ و نباء عظیم خواهد شد


- «
مجموع شش شبانه روز ( شش بیگ بنگ ) را به میانگین ده و پانزده میلیارد یعنی (000/000/500/12) اضافه کنیم رقم (000/000/500/231) سال به دست می‌آید. که تخمیناً مجموع عمر جهان از «ایجاد» تاکنون می‌باشد. و قبل از آن روزی بود روزی نبود، غیر از خدا چیزی نبود


-
اصل « ایجاد » و « ایجاد مداوم » با قانون لاوازیه و نسبیت انیشتین تعارض و تنافی ندارد. چرا که این قانون ناظر به ماده و انرژی است و مشمول مرحله « ایجاد ماده » و « ایجاد انرژی » نمی شود
-
استاد مرتضی رضوی با تمام شجاعت اعلام می نماید : « که تمامی این اصول اعجاز علمی قرآن و شمه ای است از خزانه بی پایان « مکتب امام صادق» علیه السلام»

            نویسنده ی وبلاگ:

            ظاهراً استاد مرتضوی رضوی، که بر اساس کتاب او، کیهان شناسی ی اسلامی توسط استاد Dante Demon تدریس می شود، آیت الله (آیت الله و دکتر؟) مرتضی رضوی است، که وبسایت http://www.binesheno.com/index.php برای ایشان است. متولد 1326 هستند. وقتی نام و عکس ایشان را دیدم، مبهماً خاطرم آمد ایشان هانری کربن را جاسوس و ... نامیده بود. وقتی در وبسایت ایشان «کربن» را جست و جو کردم، مطمئن شدم که اشتباه نکرده ام و ایشان همان فرد است.

            من واقعاً نمی دانم، آقای آیت الله مرتضی رضوی، بر اساس مکتب امام صادق علیه السلام، چه گونه رسیده به کشفیات و نظریات کیهان شناختی، و استیون هاوکینگ هم آمده ناجوانمردانه سرقت علمی کرده و آراء آقای مرتضی رضوی را به اسم خودش چاپ کرده.

            من در برابر دانشمندان غربی و هاوکینگ و دیگران خودم را نباخته ام و ان شاء الله نمی بازم، و اصولاً «علم» عرصه ی خودباختگی نیست، اما آخر این حرفها چیست؟ اصلاً کیهان شناسی ی اسلامی یعنی چی؟ هاوکینگ و آکسفوردیان و کیمبریجیان، نظرات کیهان شناختی ی خود را از کتابهای شاگردان مکتب اهل بیت دزدیده اند و قاپیده اند؟

            اصولاً، کتابها و مقالاتی که علما درباره ی کیهان شناسی و این مسائل می نویسند، در حدی که من دیده ام، و به نظر من، سطحشان بسیار نازل است، اما مؤلفانشان ظاهراً گمان می کنند نوشته هاشان در حد فوق دکترا است.

            بنده وقتی کتاب ستارگان از دیدگاه قرآن نوشته ی حضرت آیت الله محمد صادقی تهرانی رحمت الله علیه را خواندم، به ایشان گفتم ای کاش شما این کتاب کم ارزش (بی ارزش؟) را نمی نوشتید. ایشان به من فرمود مرحوم علامه طباطبائی به ایشان گفته بود چنین کتابی بنویسد. بنده عرض کردم ترغیب شدن شما از سوی مرحوم علامه طباطبائی، کتاب کم ارزش (بی ارزش؟) شما را، باارزش نمی کند. البته مرحوم آیت الله محمد صادقی تهرانی نقدها و نظرهای مخالف را شجاعانه می شنید. امیدوارم من بتوانم در نقدپذیری و انتقادپذیری، از ادامه دهندگان راه ایشان باشم.

            من نمی گویم علمای دین حق ندارند در مباحث علوم تجربی سخن بگویند. حرف من این است در مباحث علوم تجربی، باید به زبان همان علوم، سخن گفت.

            حدود سیصد و پنجاه سال قبل، وقتی رابرت بویل، قانون بویل (قانون بویل ـ ماریوت) را کشف کرد، چند دستیار در انجام دادن آزمایشها و انجام دادن محاسبات به او کمک می کردند و بویل ثروت در اختیارش بود برای انجام دادن این کارها. الان، نظریات افرادی مانند هاوکینگ، بدون در اختیار داشتن رصدخانه و آزمایشگاههای مجهز و چند دستیار، به دست نمی آید. و نظریاتشان ممکن است غلط هم از کار درآید. آقای استاد مرتضی رضوی، کدام رصدخانه و کدام آزمایشگاه در اختیارش بوده و بر چه اساسی متوجه شده «مجموع شش شبانه روز (شش بیگ بنگ) را به میانگین ده و پانزده میلیارد یعنی (000/000/500/12) اضافه کنیم رقم (000/000/500/231) سال به دست می‌آید که تخمیناً مجموع عمر جهان از «ایجاد» تا کنون می‌باشد و قبل از آن روزی بود روزی نبود، غیر از خدا چیزی نبود»؟ بله؟ آیا از احادیث امامان ما علیهم السلام، این کشفیات فیزیکی به دست آمده؟

  

نظرات 16 + ارسال نظر
سید محمد مهدی صدری دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 23:24 http://smmsadri.parsiblog.com/

با سلام و تقدیم احترام
میلادتان مبارک باد سید جان
ما هنوز پیگیر مطالب وبلاگتان هستیم‌ها
موفق باشید

امیر سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:36

خوب وقتی اقتصاد اسلامی داشته باشیم، لابد کیهان شناسی اسلامی هم داریم!!!!

الهه متقی سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:08


به قول فیس بوکی ها لایک به اقای سید محمدی.
ولی ایا این رهیافت اقایان به دیده ی شما نسبتی به ان کلام قرانی ندارد که می فرماید هیچ رطب و یابسی نیست که در کتاب مبین نباشد!!
حال به نظر شما چه نسبتی هست میان کیهان شناسی قرانی و کیهان شناسی علمی جهان امروز؟

http://seyyedmohammadi.blogsky.com/1391/01/19/post-317/

فرزانه سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:28 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
باید از ایشان ممنون بود که موجبات خنده و شادی خوانندگان را فراهم کرده اند :))

فرزانه سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:55 http://www.elhrad.blogsky.com

با اشاره شما در صفحه اینترنتی ایشان هم گردشی کردم و موجبات بیشتری فراهم شد :)
یک مقاله ای به نام حال و هوای اسلامی نمودن علوم انسانی را خواندم نتیجه مقاله این است :

گر این چند کلید و مبنا را که در قرآن و حدیث به روشنی بیان شده اند، فراز و مشخص کنیم علوم انسانی به طور خود به خود، خود را پالایش کرده و با آن مبانی هماهنگ شده، و خود به خود مانند مهره های تسبیح بر آن ها چیده خواهند شد.

1- پاسخ به این پرسش «آیا انسان حیوان است؟». یعنی ترانسفورمیسم و در هستۀ آن داروینیسم را می پذیریم؟ یا به فیکسیسم توراتی معتقدیم و «آدم خلق السّاعه ای» را می پذیریم؟ و یا بیان علمی دیگر و راه سومی داریم و اگر داریم آن چیست؟
پاسخ: انسان حیوان نیست و راه سوم درست است.
این در پیدایش جسم انسان.
و اما از جهت حیات: گیاه یک روح دارد، حیوان دو روح دارد و انسان سه روح.

2- پاسخ به این پرسش «اگر پدیده هائی از قبیل: خانواده، جامعه، تاریخ، مالکیت، و اخلاق، مولود قرار داد نیستند و اعتباری محض نیستند، پس منشأ و ریشۀ آن ها در کجای کانون وجودی انسان است؟».
پاسخ: منشأ این پدیده ها همان «روح سوم» است.
دست اندرکاران علوم انسانی با مشاهدۀ این چند سطر به خوبی در می یابند که اگر براستی این دو اصل، این دو مبنا اثبات علمی شوند همۀ علوم انسانی نظام دیگر می یابند و با جهت گیری دیگر از بن بست خارج می شوند.


گویا تمام بشریت و علوم بشری تاکنون ول معطل بوده اند! خوبست تا دانشمند کابالیست و ملحد دیگری نتایج این کشفیات را در هاروارد و کمبریج به نام خودشان نزده اند ما کمک کنیم اینها را به نام خود آیه اله ثبت کنیم .


ستاریان سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 14:28 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
با ادعای گفته شده کاری ندارم اما مطالبی به نظرم رسید و مجالی هم بود و فکر کردم شاید گفتنش بی تناسب با مطلب شما نباشد.
وقتی سه گانه ی ارباب حلقه ها ساخته شد و به نمایش عمومی درآمد، شنیدم یا خواندم که منابع ساخت این فیلم از روی متون شیعی بوده و دقیقا کپی برداری شده است و در هیچیک از متون دیگر نمی توان نشانی از آن یافت و این تخیل از حوادث آخرالزمانی مثل رجعت با این حد از قرابت هم ممکن نیست.
دو روز پیش مستندی دیدم از شبکه من و تو به اسم ما و فرازمینی ها. در این مستند آدمهایی عمری را صرف کرده بودند و با استفاده از تورات، انجیل و کتاب مقدس هندوان و همینطور یافته های باستانشناسی پینی ها و سرخپوستان و اقوام دیگر و کشفیات و دانسته های علمی سعی داشتند ثابت کنند که موجودات افسانه ای مثل اژدها و اسب بالدار و اسب تک شاخ و غول دریاچه ی لاخ نس و امثال اینها وجودی حقیقی داشته است که یا ماشینهایی مربوط به فرازمینیها بوده است و یا نتیجه ی دستکاریهای ژنتیکی فرازمینی ها بوده، روی موجودات زمینی، برای بهره برداری های خاصی که به آن نیاز داشته اند! اژدها مثلا می توانسته هواپیمایی جنگنده باشد که باعث آتش و خرابی بسیار می شده است. یا خود انسان نتیجه همین نوع دستکاریهای ژنتیکی فرا زمینی ها بوده است! آنها حتا با یافتن درصد بالایی از تشعشعات اتمی معتقد بودند چند هزار سال قبل در قسمتهای از مکزیک و نقاط دیگر جنگ اتمی به وقوع پیوسته است! یکی از آنها می گفت یونس در شکم ماهی نبوده بلکه در یک زیر دریایی متعلق به فرازمینی ها گرفتار بوده است!و...

خب اگر با دیده ی انکار به موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که این نوعی دانش زدگی است!
یادم هست قبلا در مورد دانشمندان بسیار معتبری مثل فریمن دایسون و اکینز و دیگرانی که فراتر از علم حرفهایی زده اند در جاهایی مطالبی کامنت کردم. اصولا در گذشته های دور یا نزدیک، پیش بینی و پیشگویی آینده، نوعی جادوگری بود و در شمار سحر و شعبده بازی بشمار می رفت و در نزد صوفیان به کرامات شیخ شهرت داشت. اما امروز، این کار، این دورنگری و شاید بتوان گفت مآل اندیشی در شمار نوعی علم درآمده است و در صف دانشهای نوین جای گرفته است تا آنجا که نامهایی مانند حساب احتمالات و همینطور فوتورولوژی به آن داده اند و کسانی را فتورولوگ می خوانند. البته چون نام علم به خود گرفته است مقبول طبع آدمهای بسیاری هم قرار می گیرد و این به نظرم همان دانش زدگی است!

سلمان محمدی سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 17:57 http://salmanmohammadi2.blogsky.com

سلام. آقای سیدمحمدی عزیز. هر چند نباید از یک نمونه به نتیجه رسید، اما از یک نمونه به حدسهایی میتوان رسید. امیدوارم این نمونه از "علوم اسلامی" به اصلاح فهم ما از رابطة دین و علم کمک کند.

حسن چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 17:40 http://hhamtaii.blogfa.com

من امکان کیهان شناسی نقلی را به کل منتفی نمی دانم ولی این حرفها هم به قول فرزانه بیشتر مایه ی خنده و شادی است. یعنی آدم همینطور می ماند که چه کند.

ستار یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:31

لطفا شما بفرمایید اگر جهان امروزی زائیده یک جهان قبلی است ( که هست) آن جهان قبلی زائیده کدام جهان است و آن دیگری زائیده کدام جهان مسبوق بر خود است. و. . . ؟؟؟!!!
شما و آن پروفسور فیزیک شما چگونه با عینک فیزیک و حتی فیزیک نظری با محاسبات و معادلات ریاضی و رصد تجربی به این مسئله پاسخ خواهید گفت؟
چه پاسخ درخوری برای حل این مشکل و چه راهکاری برای خروج از این بن بست ارائه می فرمایید؟؟
یا باید کل صورت مسئله را پاک نمود تا دیگر جای هیچ مناقشه ای نباشد و یا این که باید یک رخنه گریزی به سوی حقیقت یافت. و یا اینکه عقل را در این دایره سرگردان دانست و به دنبال جفنگیات هیات مندرس و پوسیده بطلمیوس رفت که قرنها است به تلی از آوار مبدل گردیده است.
جناب استفان هاوکینگ و دیگر همراهان ایشان از احتمال 10 الی 20 میلیارد سال به یکباره چگونه یک رقم قطعی 13 میلیارد سال را ارائه می فرماید و ادعا می نمایند که جهان کنونی زائیده جهان قبلی است ؟و اخیرا خبری که منتشر شد حاکی از جهان های قبلی بود که عمر جهان را بالغ بر 240 میلیارد سال اعلام می نماید؟؟
کدامین یافته فیزیک نظری و معادلات ریاضی به چنین بر آورد قطعی می تواند اذعان نماید؟
اصلا فرض بر این که فرضیه های دانشمندان و پژوهشگران غربی برای رقم 240 میلیارد سال صحیح باشد و این جهان زائیده جهان های قبلی باشد که 240 میلیارد سال از عمرجهان از آغاز تا کنون می گذرد. باز هم مشکل اساسی که در بالا ذکر گردید حل نگردیده و باید همان جهان قبلی باید از جهان مسبوق بر خود شکل گرفته باشد و این فرضیه باید همین طور به عدد 240 میلیارد سال احتمالا 480 میلیارد سال و رفته رفته باید از ترلیارد سال هم بگذرد.
حل این مسئله بدون این که صورت مسئله را از تخته سیاه علم پاک کنیم می بایست به همان ره آورد قرآن که از منبع وحی الهی است متوسل شویم که مرتضی رضوی در کتاب تبیین جهان و انسان آن را تبیین نموده اند. حداقل این را به عنوان یک راه حل و پیش فرض ممکن ناگزیر باید بپذیریم.
طبق آنچه که در کتاب تبیین جهان و انسان تبیین شده و من آنرا با این ذهن و درک محدود خود درک کردم این است که : آن ماده اولیه یا آن گوی کوچک اولیه خلق نگردیده بلکه ایجاد گردیده است. یعنی آن هسته کوچک اولیه ایجاد و انشا گردیده و از مقوله کن فیکن است و خداوند امر فرمود : بشو ، و آنگاه شد.
نه از چیزی پیش از خود و نه از ماده ای قبل از خود بلکه ایجاد گردید و جریان خلق و پدید آمدن چیزی از چیزی دیگر دقیقا پس از ایجاد آن هسته اولیه است. مقولات کمی و مکانی و زمانی نیز پس از ایجاد آن هسته اولیه است که معنی و مفهوم می یابد.
و از همین هسته اولیه است که دقیقا جهان های بعدی و بیگ بنگ های بعدی پدید می اید و طبق آیات قرآن که در 1400 سال پیش نازل گردیده به شش روز یا شش مرحله یا شش بیگ بنگ یا شش جهانی که از سر گذشته است تا کید می نماید.
کجای علم روز با این تبیین منافات دارد؟ کجای فیزیک نظری بر این نظریه صحه نمی گذارد ؟ نه تنها ناگزیر از تایید است بلکه فیزیک و حتی فیزیک نظری در مرحله ای از محاسبات و معادلات ریاضی و تجربی ناگزیر از سکوت و بهت است. تئوری کوانتوم مگر چیزی غیر از این است که نمی تواند به ورای دیوار پلانگ دست یابد. فیزیک نظری هم در تبیین آغاز جهان که همان هسته کوچک اولیه است با این بن بست روبرو است و هم در آینده جهان با این بهت و حیرت روبروست.
و چاره ای ندارد مگر به همین تبیین از منبع وحی الهی دست آویز گردد تا از این سرگردانی و نمی دانم رهایی یابد و مادامی که نتواند مسئله ایجاد آن هسته کوچک اولیه را بپذیرد ناگزیر از فرو رفتن در ورطه تسلسل و مغاک حیرت و سرگردانی است.
بله قرآن به صراحت به جهان های شش گانه که تا کنون بر جهان گذشته است تاکید می نماید( که منشا ان نیز جز از آن ماده کوچک اولیه که ایجاد گردیده و نه خلق نمی باشد.
دوست گرامی طرح چنین مباحثی نه تنها در حوزه فیزیک و در حیطه علوم تجربی نیست بلکه فیزیک نظری و حتی برخی از نظریات ارائه شده در کتاب تبیین جهان و انسان ناظر بر این است که فیزیک نظری نیز قادر به درک مسئله نیست.

ستار یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:32

گذشته از موانع موجود مذکور و دیوار پلانگ به نظر می رسد آکادمی های غربی خیلی عجولانه و شتابزده عمل می نمایند چون یافته های علمی فیزیکی و رصد تجربی ناظر به اخرین بیگ بنگ می باشد که قبلا با احتمال رقم آن را از 10 الی 20 میلیارد سال بر آورد می نمودند که به یکباره به رقم دقیق بین 13 و 14 میلیارد سال می رسند. رقمی که مرتضی رضوی آن را در 18 سال پیش در کتاب خود تخمین زده بود. و جالبتر این که اخیرا گفته شد از آغاز تا کنون 240 میلیارد سال بر جهان گذشته است و جهان کنونی زائیده جهان های قبلی است.
این جهان های قبلی مگر غیر از همان 6 جهانی است که در قرآن به صراحت بدان تاکید گردیده و مگر رقم های ارائه شده غیر از همان ارقامی است که مرتضی رضوی آن را در کتاب خود 15 سال پیش برآورد نموده اند؟؟ حتی ایشان در همان کتاب عمر جهان را از آغاز تا کنون 231 میلیارد سال محاسبه می نمایند.
اکنون باید طبیبانه پرسید چرا تمامی این ارقام نجومی که دانشمندان و پژوهشگران غربی در چند سال اخیر و دقیقا پس از چاپ و انتشار کتاب تبیین جهان و انسان ارائه نموده اند نه تنها نزدیک به آن بلکه در اکثر موارد عین ارقام موجود در آن کتاب است.
آیا این بدگمانی دست نمی آید که حضرات آکادمی نشین غربی از دستبرد به محاسبات آن کتاب مایه می گیرند و با سرقت ، مطالب آن را به نام خود مصادره می کنند؟؟
برای نمونه دانشمندان غربی ( از جمله پل استاینهارت ) در همین سال اعلام نمودند که از آخرین بیگ بنگ 12 الی 14 میلیارد سال می گذرد در حالی که مرتضی رضوی در کتاب تبیین جهان 18 سال پیش رقم13 میلیارد سال ( 000/750/668/13 ) را محاسبه و اعلام نمودند.
برای نمونه در همین سال دانشمندان غربی برای عمر جهان از آغاز تا کنون رقم 240 میلیارد سال را اعلام نمودند در حالی که مرتضی رضوی در 18 سال پیش رقم 231 میلیارد سال ( اگر مجموع شش شبانه روز را به میانگین ده و پانزده میلیارد یعنی (000/000/500/12) اضافه کنیم رقم (000/000/500/231) سال به دست می‌آید. که تخمیناً مجموع عمر جهان از «ایجاد» تاکنون می‌باشد. و قبل از آن روزی بود روزی نبود، غیر از خدا چیزی نبود) را محاسابه و اعلام نمودند.
آیا باید همچنان خوشبین بود که حضرات آکادمی های غربی یافته های طبی ابن سینا و تجربیات جابر ابن حیان و ذکریای رازی و تئوری های ابن بطوطه و مغزهای هزاران اندیشمند توانای ما را به نام خود مصادره نفرمودند و بر غنای معلومات خود نیفزوده اند.
باید ایرانی و اندیشمندان ایران زمین را باورکنیم.
به درود.

ستار یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:34

ضمنا باید اضافه کنم:

آیا شما دوستان خوب فیزیک دوست دارید که تمامی آیات الهی تفسیر به اخلاقیات و مواعظ و پند و اندرز گردد؟؟
آیا سزاوار است که قرآن را در تاقچه های خانه صرفا برای فال و استخاره واگذار نمود؟؟
آیا یک اندیشمند جوان فیزیک را سزاوار است که قرآن را صرفا بر سر مزار قرائت نمود؟؟ همین قرآنی که انسان را بار ها و بارها دعوت به تفکر در آسمان و زمین و آنچه در اوست می نماید؟ همین قرآنی که به صراحت به سیال بودن همه چیز و همه اجرام در کائنات تاکید می نماید. همین قرآنی که از آفرینش کائنات در 6 روز خبر می دهد.و . . .
آیا قرآن برای تفنن و سرگرمی سخن از خلق کائنات در6 روز می آورد؟ یا خبر از یک واقعه و یک رخداد عظیم واقعی می دهد .و ما را به دان آگاهی می بخشد. اگر دوستان فیزیک می پذیرند که قرآن کتاب الهی است چه تلاشی در راستای فهم درست فقط و تنها همین یک آیه از قرآن را در کارنامه علمی خود دارند؟
و شما چه بی مهابا و بدون مطالعه دقیق و درست کتاب تبیین جهان و انسان قضاوت شتابزده ای می نمایید.
بار دیگر دعوت به مطالعه کتاب مذکور می نمایم که بسیار ساده و همه فهم نگارش یافته و شاید کمتر از 30 صفحه از کتاب مذکور به بخش جهان شناسی اختصاص دارد. هر نوشته ای حتی خلاف با ور ما حداقل ارزش یکبار مطالعه را دارد. چه برسد به مطالبی که دقیقا در راستای مطالعات کیهانشناسی تالیف شده است.
اکنون سئوالی را طرح می کنم:
فرض که این محاسبات و این یافته های علمی که در کتاب تبیین جهان و انسان مرتضی رضوی ارئه گردیده اصلا هیچ ربطی به قرآن و اعجاز علمی آن ندارد. نویسنده ای در 18 سال پیش ( و در مقدمه کتاب آمده مطالب آن در 30 سال پیش در مراکز علمی تدریس گردیده یعنی 48 سال پیش=نیم قرن) به ذوق و قریحه خود مطالبی را نوشته و محاسباتی را انجام داد ه است. این چه اتفاق غریب و عجیبی است که پس از انتشار آن کتاب تمام نظریات آکادمی نشین های غربی و اعداد و ارقام نجومی اخیر دانشمندانی امثال استفان هاوکینگ ، نیل توروک ، پل استاینهارت و . . . . دقیقا و موبه مو با نظریات و اعداد و ارقام کتاب تبیین جهان و انسان، همانند و یکسان است؟!!
چه اسراری در این مسئله و چه رازی در این همانندی نهفته است؟ آیا باید به همین سادگی و به همین راحتی پذیرفت که به شکل تصادفی و حاکی از یک اتفاق بوده است؟؟
ممکن است در بارو عوام اتفاق و تصادف امری پذیرفته باشد. اما از دوستانی با عنوان فیزیکدانان جوان ایران نه تنها بعید است بلکه به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
بله اتفاقا این یک اتفاق و تصادف نیست بلکه دستبرد و سرقت علمی حضرات آکادمی های غربی است .
به درود

ستار یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:56

جناب محمدی عزیز
صحبت از 6 روز 7 آسمان و 6 بیگ بنگ هست...!!!!!!!!!
شش انفجار بزرگ و عظیم و صحبت از میلیارد ها سال......
به اصطلاح ارقام نجومی...
آنچه هاوکینگ و امثال ایشان می گویند می دانید که با دست آورد هابل و رصد تجربی این را نمی گوید هر چند از آن کمک می گیرند اما دست یابی به چین ارقامی دور از دست رس تخیل انسان است چه برسد به رصد تجربی و هابل و فیزیک و غیره...
این مباحث در حوزه فیزیک نظری است نه عملی و تجربی به عنوان مثل حرف استیون هاوکینگ در باره منشا کائنات: اینکه کائنات از هیچ موجود شده یعنی چی؟
آیا شما می توانید میدانی به نام میدان هیچ با تلسکوب هابل که خیر با تلسکوب فوق پیشرفته مثلا مابل آینده هم نمی شود!!
و این در حالی است که صحبت های دانشمندان آن هم در حوزه فیزیک نظری صرفا و فقط و فقط ناظر به آخرین بیگ بنگ است. چه برسد به مباحثی که به 5 بیگ بنگ قبل از آن و یک آسمانی که در هنگام ایجاد ماده اولیه کائنات شکل گرفته است.
اگر نام یک ایرانی آن هم یک روحانی در این زمانه و الیناسیون جهانی گران است:
نگه کن که گفتار گوینده چیست
چه حاجت بدانی که گوینده کیست
کجایی است؟
ایرانی است؟
توی ویلچر هست یا روی منبر؟
برای سومین بار
به درود

ستار یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 13:47

راستی این آقا یا خانم فرزانه!!
قبلا قضاوت می نماید و حکم صادر می کند و بعدا تازه یادش می افتد تا سری به وبسایت ایشان بزند...
راستی راستی این آدما چقدر عجیبند....

آسمان یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 13:36


سلام
من تو فیسبوک از همین آدرس که بود رفتم و تو این کلاس شرکت کردم و مطالعه کردم . واقعا اعجاز است این قرآن.
منم میگم به شما دوست عزیز دیدتون رو مثبت کنید و این قد هم تو سر خودمون نزنینم
تلسکوب هابل یا آزمایشگاه و علوم تجربی با این عظمتش تازه نوری رو می تونه ببینه که 600 میلیون سال بعد از 13 میلیارد یا همون انفجار بزرگ به دست می رسه
حالا چطور می خواد از 123 میلیار اطلاع داشته باشه؟؟؟؟ که قرآن از اون خبر می ده.
این خبرم امروز دیدم شمام ببینن تازه شاید در سال 2018 یه تلسکوب قوی می زارن که چی همون نور 13 میلیارد سال پیش رو ببینن.

به گزارش جهان، این تصویر که تلسکوپ هابل دریافت کرده است مربوط به 13.3 میلیارد سال پیش است.
دانشمندان در توضیح این مطلب می گویند: نوری که از این تصویر به تلسکوپ هابل رسیده است ناشی از انفجاری است که 600 میلیون سال بعد از انفجار بزرگ رخ داده است و به دلیل وسعت فضا ما با چنین فاصله زمانی موفق به دریافت آن شده ایم .

هفت نقطه ای که در تصویر بالا مشخص شده است نهایت وسعت دید تلسکوپ فضایی هابل است. دانشمندان امیدوارند با نصب تلسکوپ جیمز وب در نیمه دهه آینده تصاویر عمیق تری از فضا دریافت نمایند. تلسکوپ جیمز وب مجهز به آیینه هایی سه برابر بزرگتر از تلسکوپ هابل و قدرت خارق العاده در تشخیص مادون قرمز است.

امیرمحمد سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 14:59

افتضاح ترین این حرفها در کتاب مغز متفکر شیعه است که تماما دروغ و افترا است.

بی نام سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:18 http://www.silent-truth.com/

آقای محمدی که خود شجره به خانه اهل بیت می رسانید لطفا به در این خانه روجوع نمایید تا پشتوانه عظیم علمی این خاندان با عظمت را دریابید بحثی در همین باره کیهانشناسی در سایت حقیقت خاموش با نام انسان و جهان هستی قرار دارد که اتفاقا در باره همین کلاس رایگان کیهان شناسی مورد نظر منفی شما هست...
نویسنده اش هم مثل شما از دانشجویان فیزیک و علاقه مند به کیهان شناسی است...
لطفا آدرس غلط به خوانندگان ندهید حداقل مطالعه کنید بعد افاضه فرمایید....
http://www.silent-truth.com/
ضمنا کتاب مغز متفکر شیعه اساسا وجود خارجی ندارد و این ذیح الله منصوری برای خودش بافته و تافته است.
دوست عزیز هر چی نوشه شد و کتاب شد که وحی منزل نیست .شما هم اول تحقیق کن بعد مطالعه کن بعد نظر بده ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد