انفجار در متن اسلام

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            مرحوم حضرت آقای خمینی، دوم آبان 1358:

            «اگر خداى نخواسته جمهورى اسلامى نتواند جبران کند این مسائل اقتصادى را، که اول مرتبۀ زندگى مردم است، و مردم مأیوس بشوند از جمهورى اسلامى و مأیوس بشوند از اینکه اسلام هم براى آنها بتواند در اینجا کارى انجام بدهد، اگر در این محیط یک انفجار حاصل بشود، دیگر نه من و نه شما و نه هیچ کس، نه روحانیت و نه اسلام، نمى‏تواند جلویش را بگیرد. انفجار اگر در زمان طاغوت حاصل مى‏شد، ماها مى‏توانستیم با نصیحت، با موعظه، با امر، مهارش کنیم. اما انفجار اگر در متن اسلام حاصل بشود، مردم با یأس از جمهورى اسلامى منفجر بشوند، دیگر قابل مهار نیست.‏»

            پایان نقل فرمایش مرحوم حضرت آقای خمینی.

            طبق فرمایش ایشان، اگر انفجار اقتصادی و مشکلات بزرگ اقتصادی در زمان طاغوت (قاعدتاً «زمان طاغوت» = قبل از 22 بهمن 1357) رخ می داد، حضرت آقای خمینی و عُلما و فُقها (قاعدتاً «ماها» = حضرت آقای خمینی و عُلما و فُقها) می توانستند با «نصیحت و موعظه و امر» مهار کنند مشکلات بزرگ اقتصادی در زمان طاغوت را، اما اگر مشکلات بزرگ اقتصادی و انفجار اقتصادی در دوران جمهوری ی اسلامی (قاعدتاً «متن اسلام» = جمهوری ی اسلامی ی ایران) رخ دهد، دیگر مهارشدنی نیست و روحانیت و اسلام (ظاهراً «روحانیت» و «اسلام» تقریباً معادل هم هستند در فرمایش ایشان) هم نمی توانند مهار کنند مشکلات بزرگ اقتصادی را.

            این فرمایش حضرت آقای خمینی چند روز قبل از ماجرای ورود معترضان به سفارت آمریکا در تهران بیان شده است. گمان کنم منظور ایشان تذکر به روحانیان و به فقیهان نبوده، چون روحانیان مسئولیت اجرائی نداشتند. گمان کنم منظور حضرت آقای خمینی اخطار بوده به مهندس مهدی بازرگان. که بازرگان باید آنچه را حضرت آقای خمینی در موضوعات اقتصادی از ایشان خواسته است، اجرا کند، وگرنه بازرگان باید کنار برود. (شاید هم من اشتباه می کنم و مخاطب حضرت آقای خمینی، مهندس بازرگان نبوده.)

            به هر حال مهندس بازرگان چند روز بعد استعفا کرد و رفت.

نظرات 17 + ارسال نظر
سلیمان شنبه 16 دی‌ماه سال 1391 ساعت 15:52

سلام و درود.
پس چرا دیگر اثری از این نصایح و موعظه ها و امر ها نیست؟
یا روحانیون ما عوض شده اند و همگی مجیز گوی حکومت و حاکمان شده اند
یا کلا رسالت اصلیشان را فراموش کرده اند
یا اینکه حضرت ایشان در اول انقلاب همچون بقیه در افشانی هایشان یک در دیگر هم افشانده اند که نباید زیاد جدی اش گرفت.

صدرالدین مشتاق نائینی یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:14

و انفجار رخ داد...

الهه یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 16:06

سلام.
حضزتشان فرموده بودند ما نه تنها دنیایتان بلکه اخرتتان را هم اباد می کنیم به لطف اقا و اقایانمان که خسر الدنیا شده ایم. اخرت را دیگر نمی دانم. اما جالب است که بدانیم تز اقتصادی ایشان چنین بود. اینها که هی می گویند اقتصاد اقتصاد فقط بعد مادی ادمیزاد را در نظر می گیرند این اقتصادی که این روشنفکرهای غرب زده می گویند مال خر است!!

علایی یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 19:03


سلام

چیزی فراتر از انفجار سراغ داری؟الان همان رخ داده!

مهرگان یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 21:13 http://mehraeen.blogsky.com

سلام
به نظرم مهم تر از اینکه خودمان را درگیر این کنیم که ایشان منظورشان چه بوده اینست که این حرف از دهان آن آدم در آمده است!
این حرف برای آنها که سنگ اوشان را به سینه میزنند و مردم را به مرز انفجار رسانده اند میتواند گران تمام شود. اصلاح طلبان گاها برای کنترل وضع مملکت، حفظ تعادل و کم کردن روی اصولگرابان دست به دامن همچین جملاتی میشدند .

خراسانی دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:02 http://cheshmejoo.blogfa.com/

سلام.
انفجار مبارک که در حد بمب هسته ای و هیدروژنی بوده است، رخ داده. هنوز داغیم نمی فهمیم چه اتفاقی افتاده است.
ان شاء الله با این انفجار، نجات یافتگان، از شر آخوند و اسلام آخوندی راحت خواهند بود.

حسن دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1391 ساعت 17:25 http://hhamtaii.blogfa.com

سلام ظاهرا معناشناسی گاتها بسیار دشوار است. زیرا به زبانی به شدت باستانی و مهجور رانده شده است. دکتر گشتاسب معنی‌های زیر را به نقل از پژوهشگران مختلف به جای "وسیله‌ی اتصال" آورده است:
وسیله‌ی اتصال: یک نام شاعرانه برای یک ابزار مراسم مذهبی است.
آورنده/برنده‌ی اتصال: اشاره به وهومنه؛ نزدیکترین امشاسپند به سپنته مینیو که حلقه‌ی اتصال را به سپنته مینیو و در نتیجه اهورامزدا کامل می‌کند.
و در جای دیگر با ریشه‌شناسی متفاوتی به جای "با وسیله‌ی اتصال" آمده است:
"اینجا، مجوز ورود به انجمنتان را بدهید."
و در جای دیگر اینگونه:
"با پشتیبانی ناگسستنی تو"

یک رهگذر سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:51

چه بگویم ... به حضرت خمینی بزرگ سیدی والاتبار از دودمان ولایت و پیرو مکتب اهل بیت علیهم السلام ... چنین روا نیست سخن گفتن...
فقط توانم گفت: نام انسان در نظر شما اومانیسم...
آزادی در نظر شما تقدس زدایی ...
و نام ملت ایران ناسیونالیسم ....
که هیچ کدام برایت تعریف درست نشده ... اما براستی دوستان در رشته فنی و فیزیک معمولا با مطالعه ای سطحی به تعاریف من در آوردی می رسند و دربست به آئیین و کیش غرب در می آیند...
با این همه ...
برو ای گدای مسکین در خانه علی زن ...

جناب ... سیدعباس سیدمحمدی
Seyyed Abbās-e
Seyyed Mohammadi
ظاهراً نَسَبَم به حضرت امام علی بن حسین بن علی بن ابی طالب{علیه السلام} می رسد

یاد پدر نمی کنند ... این پسران ناخلف

فرزانه سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 23:39 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
خوب من با آقای خراسانی خیلی موافقم در مورد داغی و ...

صادق چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:12

نظر آقای خراسانی من را دقیقا به یاد اتفاقات اول انقلاب می اندازد:
این دقیقا موضع منافقین بود
چه جوانان پاکی که به توهم درستی راه از راه بدر شدند.
تاریخ آئینه عبرت ...

زارعی چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391 ساعت 16:02

سلام آقای محمدی

به نظر شما دو لایه دیدن نظام جمهوری اسلامی اینطور که دانش طلب نوشته چقدر معقول و منطقی است؟ اصلا هدف از پیچیده کردن رابطه قانون اساسی و ولایت فقیه چیست؟

http://daneshtalab.ir/?p=604

سید نجیب زرندی پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:40

آی ملت ! سیمکارت رایتل ازهیچ نوعیش نگیریدکه گرفتم ومردم وبیچاره شدم ازدوندگی . اولندش رایتل مثل جناب ایرانسل دزدتشریف داره قبلناکه ایرانسل می گرفتم ده هزارتومنی یک ماهه روسریکهفته مینوشت تمام حال آنکه تمام کارکردم چهارصدمگابایت بود!!! چنددفعه رفتم دفترمرکزی که اینطورشده واین هم مدارکم . .. ولی طرف بجای رسیدگی به کارم پوزخند و تهدید و ...میکردکه تمام کارکردشماالان جلوی منه . کارکردشماچهارصدمگابایته ولی اینجانوشته تمام . بعدهم یکی یکی همکاراش روصدامی زدکه یعنی بیاین ببینین این ریشو چه سایت هایی رفته ! ! ! خلاصه وقتی بی صاحابی ایرانسل رودیدیم ازکارباآن منصرف شدیم به همراه اول روآوردم که اگرچه سرعتش پایین تربود ولی لااقلش اینکه دزدنبود _ هی انتظاروانتظارکه یه چیزی قراره بیادنسل سوم نام داره و...بعدش شدرایتل - حالادنیاتجربه نسل چهارمشم پشت سرگذاشته ماتازه داریم به نسل سومش میرسیم . اینوکه گرفتم صدرحمت به قبلی ها . هم ازاعتبارمی دزده هم از اینترنت و... اولاکه خییییلی گرونه . ثانیاشمابایداینترنتی خرید کنید که تاحالاچنددفعه کلاه سرمن بدبخت رفته !!! ازاینطرف مینویسه عملیات بهامشکل مواجه شد دوباره امتحان کنید تصادفی بعدیه ماه رفتم دیدم ای بابا یه ماه پیش که خرید اینترنتی ازحضرت رایتل !! داشتم پنج تاسی هزارتومان ازم زده وماهم نمیدونستیم . اینقدرهم سیستمش بی دروپیکره که نگو . اولاکه دفترمراجعه حضوری نداره فقط تلفنیه واینترنتی که این دیگه خودش نوبره ایناش وقتی دفاترعظیمه وکثیره وفخیمه داشتندپاسخگونبودندحالاکه دیگه مراجعات غیرحضوریه که دیگه هیچی . . . یه ماهه دارم می دوم وزنگ وزنگ که آقااین پول رفته ماروبرگردونیدبه حساب ! هربارهم که زنگ می زنم میگه شمانفربیست وپنجم هستیدوخلاصه یه چهل دقیقه باید پشت خط باشیم!!! میتونیدامتحان کنید به شماره 2920_021زنگ بزنید وبعدکه برداشت شماره9روفشابدهید ببینیدچندنفرتوصفن حالامیخوان تظاهرومخ زنی کنندیعنی مااینقده طالب داریم و . . . خدامیدونه فقط رفقاخودتونوبدبخت نکنید رایتل نخرید هیچکدومشونه اعتباری نه دیتا ونه دائمی / سری که دردنمیکنه رودستمال نمی بندند .

قاسم فام پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:28


سلام
به نظرم حرف رهبر فقید انقلاب یک سخن کلی و درستی بوده است که با نظر به نوع دینداری عوام و اکثریت مردم گفته شده است.
آقای خمینی گفته‌اند در زمان محمدرضا و رضا شاه اگر حکومت اشتباهی می‌کرد به نام اسلام نبود و اثر بر اسلام مردم و دیانتشان نداشت؛ اما در جمهوری اسلامی که حکومت روحانیت و به نام اسلام است، اگر اشتباه و انفجاری رخ دهد عوام آن را از چشم اسلام می‌بیند و از اسلام فاصله می‌گیرند. این پیش‌بینی و تذکر ایشان در واقع در عمل رخ داده است و انفجار اختلاس و ناکارآمدی در این نظام، به دین سرایت و دینداری سرایت داده شده است. و مردم از روحانیت و نوع دینداری که آنان مبلغش بوده‌اند یک مقداری فاصله گرفته‌اند. اخلاق جامعه هم رو به تباهی گذاشته است چون اخلاق عوام به دینشان بسته است و سستی دین شان به سستی اخلاق می‌انجامد.
به نظر می‌آید مرحوم آیت‌الله خمینی حرفشان طرح یک قاعده کلی بوده است. به هر حال در چشم خیلی از عوام دیانت با همین چهره‌ها و لباس‌ها می‌شناسند و وقتی از این اشخاص دلزده و دلخسته شوند دین و ایمانی که از این ها آموخته اند رو به سستی می‌گذارد.

سیدنیاز جمعه 22 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:10

ضمنااون دوستی که ازرایتل و...گفته / / = طبق تجربه شخصی من : " ایرانسل - همراه اول - رایتل برای اینترنت بهیچوجه مناسب نیست . بهیچوجه . بهترین راه مراجعه به اداره مخابرات وای دی اس ال مستقیم ازمخابرات گرفتن ( هرچندبین توو40 -50 تاازوراث دیگرمشترک است ولی به هرحال ناچاریه دیگه / بهترین کارهمینه / راستی نکنه کسی هست که هنوزاز " دیال آپ " استفاده کنه ؟ ؟ هست ؟ اینم تجربه مای حقیرصغیر ... نسل سوخته ای جزغاله شده

[ بدون نام ] جمعه 22 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:18

امضاء = سیدنیاز

بابک پیرباوقارمردمکدهی شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 18:24 http://alwaghar.blogfa.com

بسم الله الرحمن الرحیم اولاازکجای این متن برمی آیدکه ازدیدایشان روحانیت واسلام مساوی ومعادل یکدیگرهستند؟امانمی توان منکرشدکه که کاملا متصل وهمبسته به هم هستندثانیا حضرت امام درابتدائ انقلاب وتاسیس جمهوری اسلامی این حرف رابه عنوان تذکربرای کل دوران جمهوری اسلامی زدندنه فقط برای دولت مرحوم مهنس بازرگان(دولتی که ابتداتاانتهاعنوان موقت رابه همراه داشت)بلکه برای کل دولتهایی که درآینده روی کارخواهندآمد

بابک پیرباوقارمردمکدهی شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 18:35 http://alwaghar.blogfa.com

درادامه مطلب بایدعرض کنم اتخاذسیاستهای تعدیل ساختاری بدست دولت های منتخب مردم موجب خرابی اقتصادکشورشدمتاسفانه منتقدین هم به جای این که به خودعامل اصلی خرابی یعنی تعدیل ساختاری که کاملا غیرمتناسب باوضعیت محیطی کشورهای جنوب است حمله کنندبه این وآن حمله می کنندوبسیاری ازآن هااگرخودشان روزی به جای حاکمان وحکومت فعلی روی کاربیاینددوباره همین سیاست هاراادامه خواهنددادوفقط می گویندحکومت فعلی این سیاستها راغلط اجراکرده است ونمی گوینداین سیاستها ازاساس متناسب باکشورهای جنوب نیست وباعث رونق بخشی به فسادوسوئ استفاده ورانت می شودوسیاست اقتصادی که درکشورهای شمال تازه باعوارض بسیارتااندازه ای جواب داده است به دردکشورهای جنوب نمی خوردونبایدطوطی وارازآن هاتقلیدکرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد