مهم «بعد از انتخابات» است

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            فردا 24 خرداد 1392 روز برگزاری ی انتخابات ریاست جمهوری است. من در انتخابات شرکت ــــــــــ .

            چه خوب است یادمان نرود حدود یک سال قبل، امام جمعه ی جدید الانتصاب تهران درباره ی رئیس جمهور اخیر الانتخاب ایران گفت اگر ولی فقیه امر کند حتا همسر رئیس جمهور از رئیس جمهور دور می شود. چنین چیزی. این حرف را، نه مقام رهبری تکذیب یا تصحیح یا تعدیل کرد، و نه رئیس جمهور اعتراض کرد. رئیس جمهور، این است جایگاهش.

            مقام رهبری دیروز فرمودند: «من توصیه ى اوّل و اهمّم حضور در پاى صندوقهاى رأى است؛ این از همه چیز مهم تر است براى کشور. ممکن است بعضیها - حالا به هر دلیلى - نخواهند از نظام جمهورى اسلامى حمایت بکنند امّا از کشورشان که میخواهند حمایت کنند، آنها هم باید بیایند پاى صندوق رأى.» (http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=22900 )

            چرا مقام رهبری این اندازه به حضور مردم در پای صندوقهای رأی اهمیت می دهند؟ طبق فهم من، دو حالت ممکن است:

            حالت اول) مقام رهبری با حضور 80 درصدی یا 70 درصدی یا 50 درصدی یا 40 درصدی یا 30 درصدی یا هر چند درصدی ی مردم در انتخابات ریاست جمهوری، سیاستهای خارجی را به سمت دوری از تنش و به سمت کم شدن و از بین رفتن تحریمها ببرد.

            حالت دوم) مقام رهبری با حضور 60 درصدی یا 70 درصدی یا 80 درصدی یا 90 درصدی یا 95 درصدی یا 98 درصدی یا حتا 100 درصدی ی مردم در انتخابات ریاست جمهوری، سیاستهای خارجی را همچنان به سمت مقاومت و تحریم ببرد.

            بنده این طور می بینم، همان طور که الان ملت ایران به طور کلی دو گزینه ی شرکت کردن در انتخابات و شرکت نکردن در انتخابات را پیش رو دارد و یکی از این دو را انتخاب می کند، و همان طور که شرکت کنندگان در انتخابات یکی از هفت گزینه ی جلیلی ـ رضایی ـ روحانی ـ غرضی ـ قالیباف ـ ولایتی ـ رأی باطله را برمی گزینند، به همین ترتیب مقام رهبری هم از دو گزینه ای که پیش رو دارد،

«حالت دوم»

را برمی گزیند. یعنی، ملت ایران از انواع حالتها و احتمالات و گزینه ها که پیش رو دارد، هر کدام را که انتخاب کند، به هر حال سیاستهای خارجی به سمت تنش بیشتر و به سمت افزایش تحریمها می رود. توجه بفرمائید هرچند مقام رهبری فرموده است فقط یک رأی دارد (و اگر هم نمی فرمود، بدیهی است هر فرد، فقط یک رأی دارد)، اما اولاً ایشان مشخصات رئیس جمهور بعد را با قید «باید» اعلام کرده است، که باید اهل مقاومت باشد، و مشخصات دیگر، ثانیاً مقام رهبری به طور صریح در رسالۀ اَجوبة الاستفتائات خود گفته است «تصمیمات و اختیارات ولى فقیه در مواردى که مربوط به مصالح عمومى اسلام و مسلمین است، در صورت تعارض با اراده و اختیار آحاد مردم، بر اختیارات و تصمیمات آحاد امّت مقدّم و حاکم است»

http://hamidghalebaf.loxblog.com/upload/hamidghalebaf/image/18.jpg

            خلاصه:

            ــ به دیدگاه تمام هموطنانم درباره ی انتخابات احترام می گذارم. هر دیدگاهی که دارند.

            ــ رئیس جمهور در ایران، در حدی است که در تریبون رسمی و علنی ی نماز جمعه، حتا راجع به همسرش و ارتباط همسرش با او، به نحو تحقیرآمیز سخن می گویند. این است کرامت انسان!

            ــ مشکلات خارجی و داخلی ی ما، با ده درصد بیست درصد بالا پائین شدن تعداد شرکت کنندگان در انتخابات حل نمی شود. آیا در آمریکا و اروپا و کشورهای مختلف، مشکلات و بحرانهای اقتصادی و سیاسی و فرهنگی، با زیاد شدن تعداد شرکت کننده ها در انتخابات حل می شود؟ ارتباط منطقی وجود دارد بین درصد شرکت کنندگان در انتخابات و بین حل شدن مشکلات و بحرانهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی؟ مگر سال 1388 اعلام نشد هشتاد درصد مردم در انتخابات شرکت کردند؟ پس چرا الان که چهار سال گذشته، تحریمها بیشتر شده و اقتصاد بدتر شده؟

            ــ چرا فقط در موضوعات مشخص، و به نحو کنترل شده، از حضور هرچه بیشتر مردم در انتخابات استقبال می کنند؟ ملت ایران حتا اختیار انتخاب بین تلویزیون ایران و تلویزیونهای ماهواره ای را ندارد. ملت ایران حتا حق استفاده ی آزاد از فیسبوک را ندارد. چرا در اموری که الان در دنیا مانند آب و نان و مانند هوا برای تنفس هستند، ملت ایران حق انتخاب ندارد، اما در موضوع تغییر رئیس جمهور و در انتخابات کنترل شده، ملت ایران با دیدن کلیپهای هیجان انگیز و با شنیدن فراخوان و دعوت مقام رهبری و مقامات ارشد، بیاید و یک نفر از چند نفر را که شورای نگهبان اجازه داده، انتخاب کند؟

            ــ انتخابات فردا انجام می شود و تمام می شود. مهم «بعد از انتخابات» است.

       

نظرات 5 + ارسال نظر
شیما پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:48 http://man-bi-to.blogsky.com/

مهم اینه که ما از هر طرف بریم بازم بازنده ایم

مهدی نادری نژاد پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:39 http://www.mehre8000.blogfa.com

سلام علیکم
حرف حساب جواب نداره!!!

نحس پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:20

تا حالا از تهران اون ور تر نرفتی که اینجوری نظر میدی دلم براتون میسوزه توی ایران که اینقدر نگاه فانتزی به غرب دارین .عزیز اینجا سیاست از بین رفته میدونی دوماه دیگه انتخابات توی المانهاون بین چند بنگاه اقتصادی به اسم مثلا حزب. نوددرصد ملت اینجا خبر ندارن اصلا دوماه دیگه انتخاباته .چون سیاست اینجا مرده همه چیز اقتصاد وخور خواب هست. نمیتونی اینور بیای حداقل برو چهار تا شهر کوچک تو ایران ببین.مردک ساده لوح!!!!!!!!!!

ستاریان جمعه 24 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:54 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
http://www.entekhab.ir/fa/news/116282/با-آنان-که-هنوز-تصمیم-نگرفته-اند

آنتی ابسورد سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:46

سلام تحلیل خوبی بود.با اینکه دیر خواندم جالب بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد