استخراج سرعت نور از متن قرآن کریم؟؟

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            در http://www.mehrdadbagherpour.blogfa.com/post-221.aspx ، مطلبی منتشر کرده اند، که این مطلب در چند آدرس اینترنتی با اندکی تفاوت وجود دارد (مثلاً بعضی آدرسها می گویند «دانشمندی مسلمان» و بعضی آدرسها می گویند «دانشمندی عرب»)، و منبع این صفحات اینترنتی چه بوده، بر من معلوم نشد (البته معمولاً خبری از «منبع» نیست).

            بله. خلاصه ی مطلب این است که فیزیکدان مصری دکتر منصور حَسَب اَلنَّبی، گفته است قرآن چهارده قرن قبل این مسئله را (یعنی میزان سرعت نور را) برای اهل علم و معرفت بیان کرده است. ظاهراً «بیان» این است که طبق متن آیه ی 5 سوره ی سجده، یعنی «یُدَبِّرُ الأَمرُ مِنَ السَّماءِ إِلیَ الأَرضِ ثُمَّ یَعرُجُ إلَیهِ فی یَومٍ کانَ مِقدارُهُ أَلفُ سَنَةٍ مِمّا تَعُدّونَ»:

            «محاسبه ی سرعت نور با توجه به قرآن کریم:

درآیه ی ٥ سوره ی سجده، مسافت سرعت نور (الامر) در یک روز برابر فاصله ی طی شده توسط ماه در 1000 سال (12000 ماه) بیان می گردد. بنابراین از فرمول زیر استفاده می کنیم.

                        x=C.t=12000.L

                        C : سرعت نور (الامر)

                        t : زمان در یک روز

                        L : طول مسیر حرکت ماه در مدت یک ماه» (مطلـــــــب داخـــــــل گیـــــــومـــــــه عینـــــــاً نقـــــــل قـــــــول اســـــــت).

            خُب اگر بنده یکی از کوچکان «اهل علم و معرفت» باشم، برایم سؤال ایجاد می شود کجای آیه ی 5 سوره ی سجده، حرفی از «سرعت نور» است، و چه گونه «الامر» را تطبیق داده اند بر «سرعت نور»؟ چه قرینه ی عقل پسند و اهل علم پسند وجود دارد که «الامر» در آیه ی 5 سوره ی سجده به معنای «سرعت نور» است؟

            جدای از این که من فعلاً این نظر را در حد مزاح (؟ چشم بندی؟) می دانم، یک اشکال علمی هم به فکرم آمد. آن طور که من سالها قبل (حدود بیست سال قبل) از استادم در کلاس دینامیک شنیدم، فاصله ی کره ی ماه از کره ی زمین به مرور زمان کم می شود. اگر سخن آن استاد درست باشد، ظاهراً یعنی مدار چرخش کره ی ماه به دور کره ی زمین، در گذر زمان کوتاهتر می شود. و مسافتی که کره ی ماه در هزار سال (هزار سال قمری؟ هزار سال شمسی؟ 12000 ماه قمری؟) می پیماید، بسته به این که «هزار سال» آغازش کدام زمان باشد، متفاوت است. از طرفی، ظاهراً طبق نظریات آلبرت آینشتیان، و طبق اصول علم فعلی ی فیزیک، سرعت نور «ثابت» است، و بستگی به مبدأ زمانی (و مکانی) ندارد. در مجموع، من فعلاً این طور می فهمم، محاسبه کردن سرعت نور، که مقداری ثابت است، بر اساس مسافت پیموده شده ی کره ی ماه در فلان مدت زمان، که مقداری متغیر است، وجاهت علمی ندارد.

            علاقه مندان می توانند در http://www.mehrdadbagherpour.blogfa.com/post-221.aspx مطلب منتشرشده را به طور کامل بخوانند.

نظرات 30 + ارسال نظر
فرزانه جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:25 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
این استخراج ها بیشترین خدمت را به جامعه ملحدان و بی خدایان و کفار می کنند

هادی طباطبایی جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:33 http://tabatabaie.blogsky.com

یرخی که خواسته اند این گونه استنباطها را از متن قرآنی کنند دچار خبط و خطاهای نابخشودنی هم شده اند. آقای رشاد خلیفه که در مورد عدد 19 در قرآن کار میکرد گفته شده است که حتی تعدادی از حروف قرآن را جابه جا می کرد تا به مراد خود دست یابد.... اینگونه نگریستن به قرآن جز به راه ناصواب رفتن ثمره ای ندارد..

مجید شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:51 http://divoon.blogfa.com/

( این نظر رو واسه اون سایت پست کردم، اینجا هم کپی میکنم واسه بررسی نظرات شما)

1 - خاک بر سر مسلمونی ما که 1400 ساله قرآن داریم، اما واسه ما باید یه غیر مسلمون سرعت نور رو محاسبه کنه.

2 - اندازه گیری سرعت نور توسط آزمایشات متعدد بدست اومده، نه بر اساس یه سری فرمول من دراوردی، به خصوص که کسی بخواد قرآن رو نسبت به نظر خودش تفسیر هم بکنه.

3- فرض کنیم، این کشف محیر العقول، حضرت دانشمند و فیزیکدان مصری مورد قبول و استقبال جوامع عملی و مردم جهان قرار بگیره.
اگه یه روزی معلوم بشه که سرعت نور در جهان ثابت نیست و یا مثلا ایزوتروپیک نیست، در جهات مختلف سرعت فرق میکنه، اون موقع این کشف محیر العقول باعث میشه که خود قرآن هم بره زیر سوال.

4- نمیدونم کدوم آدم نابغه ای فکر کرده که قرآن باید جواب تمام سوالات دنیوی ما رو بده، آیا اثلا این مسئله ارزش داره که اینطور قرآن رو کوچک کنن؟ واسه ثواب بردن، واسه مجلس ختم و یا برای اینکه هدایت خدا شامل حالمون بشه.

5- برای اینکه این چرندیات رو به یه انتهایی برسونم، خدمتتون یه مثال از بیولوژی میارم، برای اینکه تو سلول های یوکاریوت، پروتئین ساخته بشه، یه ماشین پروتئینی چند منظوره به اسم RNAIsomeraseII باید روی بخشی از DNA فعال بشه و برای اینکار نیاز هستش که تعداد 29 پروتئین کوچکتر و تعداد دیگری پروتئین ریز و درشت در طی این مراحل و یا بخشی از این مراحل انجام همکاری کنن. خوب سوال من اینه، کجای این مسئله رو در قرآن میشه پیدا کرد؟ بر فرض محال، که من به محال بودنش یقین دارم، پیدا بشه، این مسئله به جز اینکه عده ای عوام بگن: "قربون قدرت خدا برم" چه هدایتی رو شامل حال کسی میکنه؟ اینکه خدا قادر مطلق هستش به کنار آیا بحث دیگه ای هم قابل ارائه هست؟

نظرات یک فیزیکدان با علاقه علمی به حوزه های بیولوژی سلولی و مولکولی، نانو و همچنین مدلهای عددی هواشناسی و اقیانوس شناسی

نورالهی یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:12 http://denkenserfahrung.blogfa.com

برادر ارجمند
سلام علیکم
معمولاً اینگونه بحثها را یا پاکستانیها و یا مصریها طرح میکنند مثل اعجاز عددی قرآن کریم یا یافت شدن فلان لوح (سلیمانی و نوحی) و بهمان کشتی و فرعون و نمیدانم چه. کتابهای عجیب و غریب هم در بینشان زیاد است (جالب است که اینها با این همه تحقیقات مشعشعانه یک دانه فیلسوف یا یک تفسیر قرآن مقبول تولید نکرده اند!)
به خصوص در مورد پاکستانیها اصولاً تمایل به تغلیظ و اغراق دارند (تأمل کنید در تشیع و تسننی که بینشان رایج است)
بدرود

رضا ایرانی یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:31

.یک سوالی است که چند روزی است ذهن بنده را مشغول کرده.
از طرفی حسین شریعتمداری آقای محمد جواد ظریف را جاسوس و رفیق جرج سوروس میداند و از طرف دیگر محال است بدون موافقت حضرت آقا ایشان به مجلس معرفی شده باشند.با توجه به اینکه شریعتمداری نماینده حضرت آقا و مورد اعتماد ایشان است بالاخره حضرت آقا با وزارت جواد ظریف موافق است یا مخالف؟

سوفیا دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:44

سلام-
آفرین بر آقای سید محمدی این پستتان به راستی با ارزش بود. خوب بود این نگاه انتقادی را در مورد معجزه عدد 19 و این که کوهها مثل میخ هایی هستند که مانع زلزله میشوند!! و پیشبینی یازده سپتامبر و بیگ بنگ و بیگ کرانچ و دو دریا و ........ حفظ می نمودید قران نه تنها با علم جدید همخوان نیست بلکه به وضوح ایاتی دارد که نشان از تاثیر عقاید رایج در بین النهرین آن روزگار را دارد و کاملاً غلط و مخالف با یافته های قطعی علوم امروز است. مثالش محل قوم "یاجوج و ماجوج!! " یا غروب خورشید در چشمه (ذوالقرنین) یا این که از کوههایی در آسمان تگرگ می بارد یا !! این شیوه ی برخورد با علم جدید نیز یکی از نشانه های یک دین و تمدن رو به زوال و غرق شدن است که به هر پاره چوب و تک سنگی چنگ می زند تا القا کند هنوز هم زاینده و تواناست اما ای دریغ!!!!
برخورد منطقی با قران در این زمانه دستکم از لحاظ یافته های علمی این است که اعتراف کنیم این کتاب از لحاظ علمی ممکن نیست گفته های خدا بوده باشد. تحدی قران در این زمینه با شکست سختی مواجه شده است اما مسلمانان هنوز هم نمی توانند به این مطلب اقرار کنند آنان ایمان را بر حقیقت ترجیح می دهند و در نتیجه پیوسته مطالب محیر العقول و خرد افسا از خود کشف می کنند(برون می ترواند) بدبختانه سر دسته شبه- دانشمندانی! از این دست در ایران کسانی مانند مهندس بازرگان و دکتر سحابی بودند که نام بلندشان سرمایه فکری یک نسل را به هدر داد و هنوز هم از این نفوذ شبه علمی بازنمانده است. تفسیرهای اینان از قران ایشان دروغهای شبه علمی را چونان علم قطعیت یافته به ذهن باورمندی که از بچگی در ذهنش دوانده اند از هیچ تر و خشکی نیست که در قران نباشد شلیک می کنند و مومن ساده دل نیز که از سر ایمان به خود امکان اندیشیدن و شک ورزیدن نمی دهد ساده لوحانه چنین یاوه هایی را می پذیرد و به تبلیغ آنها می پردازد و ... ! و نتیجه این است که می بینیم در سرزمینی که مرجعیت یک کتاب مقدس از هر چیزی فراتر و بالاتر می رود افرینش علمی یا اصلا وجود ندارد یا چندان کساد است که اصولاً ارزش بحث کردن ندارد. جای خالی تولید علمی را هم "نمایش" هایی میگیرند که از بستر علوم ترجمه شده دیگران برخاسته است!
شادکام باشید

خلیل سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:55 http://tarikhroze3.blogsky.com

سلام،

عقل ما که به این چیزهای محیرالعقول قد نمی دهد/

اسکندر مرادی شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 02:28 http://quranmizan.com

بسم الله
سلام
آقای سید محمدی و آقا یا خانم سوفیا کم لطفی کرده اید.این عبارت را که از سایت javan-va-din.blogfa.com کپی کرده ام قبول دارید یا نه ؟

"مسافتی که ماه در 12000 بار گردش خود بدور زمین طی می کند ۲۵.83134723 بیلیون کیلومتر است"

این عدد ظاهرا عددی است که نباید شکی در آن داشت.
در آن سایت و امثالش بر مبنای عدد بالا نتیجه گرفته اند که سرعت ارسال امر الهی سرعت نور است.

والسلام
quranmizan.com

اسکندر مرادی شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 02:44 http://quranmizan.com

بسم الله
سلام

بقرینه "یدبر الامر من السماء الی الارض" نتیجه میگیرند که "یعرج" در ادامه آیه اشاره به "الامر" دارد.

در جایی دیگر آمده است عروج ملائکه و الروح 50000 سال طول میکشد.49 (7*7 ) هزارسال برای اوامر در هفت آسمان و 1 هزار سال برای عروج بعد از آخرین آسمان. (موید ...اوحی فی کل سماء امرها... و سبعه سماوات)

ملائکه مادیت دارند ولی روح ندارد.گویی 1 هزار سال آخرین در عروج مربوط میشود به عروج روح و ملائکه مقرب.

از طرف دیگر این برداشت ها نزدیک کردن فهم و باور ما به وجود عدم تناقض در قرآن است نه فهم کامل.علم کامل به روح به ما داده نشده است...قل الروح من امر ربی و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا

والسلام
quranmizan.com

اسکندر مرادی یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:34 http://quranmizan.com

بسم الله
سلام

درست است که قرآن در مورد هدایت انسان در امور فردی و اجتماعی است.در آن از مباحث فیزیک و شیمی
خبری نیست ولی نتایج قطعی علمی باید با اشارات اجمالی مرتبط بیان شده در قرآن سازگار باشند.

مثلا امروزه مسافت طی شده توسط زمین و ماه در بازه های زمانی کاملا معین میشود.این نتایج قطعی باید در اشات قرآنی صدق کنند...

والسلام
quranmizan.com

ابوالفضل صفری یکشنبه 8 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:33

قبل از هر چیز لازم است به یک مطلب اساسی اشاره کنم که قرآن کتاب کاملی است ونیازی به کشف و ارائه نظریه بشری ندارد . تلاش بشری برای ثابت نور792458 299 متر بر ثانیه است . در صورتی که کلمات متر و ثانیه سوغات غربی هستند و اما در کتاب خدا سرعت نور برابر 216000000واحد مسافت شرعی برثانیه قرآنی است عدد مذکور ریشه سوم 600است حال شما بقیه علم را حساب کنید یعنی واحد جرم هم در کتاب خدا مثقال شرعی است که هر سه واحد کمیت های فیزیک اسلامی را تشکیل میدهند . مسلمانان باید قبل از هر چیز در فکر احیای اوزان و مقادیر شرعی باشند بقیه مسائل خود بخود حل میشود . چون مقدار ثابت عدد پی هم در ان هست و گنگ و اصم هم نیست .

رضا یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 13:33

سلام دوستان تا آنجایی که آقای سید عباس سید محمدی میگویند که مدار چرخش ماه به دور زمین کم میشود می خواهم بپرسم که اون اوستاد هم گفته بود که با کم شدن فاصله ماه از زمین سرعت ماه هم افزایش پیدا میکند در نتیجه در تمام زمان ها مسافت ثابت می ماند پس رابطه صحیح باقی می ماند این هم فرمول برای اثبات
v=2pi.R/T
با افزایش سرعت به همان میزان زمان دورۀ ماه کم میشود.
و در رابطه با اثبات این قضیه, هیچ منافاتی با حد سرعت عالم ندارد امکان دارد چیز دیگری سرعتی بیشتر از سرعت داشته باشد که با این اثبات در آیه هیچ منافاتی ندارد در آیه ذکر نشده که این حد سرعت است. و ما میدانیم بر این اساس که فرشتگان از جنس نور هستند پس قوانین طبیعت بر آنها هم حاکم است. والسلام با تشکر

[ بدون نام ] سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 15:51

البته این فاصله 1.5 !!!!!!!! و تغییری که در عدد به دست اومده ایجاد میکنه به چند رقم اعشار شاید برسه

[ بدون نام ] دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:11

چقدر احمقی !!

محمود یکشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 21:35

به طور متوسط، فاصله ماه تا زمین حدود ۲۳۸۸۵۵ مایل (۳۸۴۴۰۰ کیلومتر) است. با این حال، ماه در حال دور شدن از زمین می باشد با سرعت حدود ۱٫۵ اینچ (۴ سانتیمتر) در سال است . اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند، طول ماهها به بیشتر از ۳۰ روز خواهد رسید.
من فکر می کنم با توجه به اینکه هر قدر شعاع گردش ماه بزرگتر شود سرعت گردش آن به دور زمین کاهش پیدا می کند بنابراین می توان اینطور نتیجه گرفت که مصافت پیموده شده توسط ماه در یک ماه ثابن می ماند

[ بدون نام ] شنبه 20 دی‌ماه سال 1393 ساعت 19:52

قابل توجه آقای سوفیای دانشمند!!!!!

[ بدون نام ] شنبه 20 دی‌ماه سال 1393 ساعت 20:27

سیدعباس سیدمحمدی عزیز. تو خوبی! و تو راست میگی.

حسین پور سه‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 00:51

جناب سوفیا
اگر این مطلب در مورد قرآن صحت نداشته باشد ، دلیل نیست که تمام مواردی که از قرآن کشف شده اشتباه باشند. در مورد تگرگ هم منظور این تگرگ که جنابعالی میشناسی نیست! مطالب علمی در قرآن بسیارند اما قرار نیست کل علم در قرآن باشد. قرآن کلام خداست و خداوند از اشتباه مبراست. اگر به قرآن اعتقاد ندارید لطفا در مورد آن نظر ندهید!
خداوند شما را هدایت نماید!
و من الله التوفیق!

حسین پور سه‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 00:54

و در ضمن جناب سوفی مانند! من حاضرم با جنابعالی مناظره کنم تا ببینیم چطور تحدی قرآن شکست می خورد؟ جنابعالی که بسیار کوچک و بی مقدار هستید ، حتی اگر اساتید شما هم بیایند نمی توانید قرآن را شکست دهید!
https://www.facebook.com/ali.hosseinpour.54
من متتظر شما خواهم بود!

ارین سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 14:13

سلام.
من که دکترای فیزیک دارم بعد از چند بار مرور کردن روابط چیزی منطقیی توش ندیدم. در واقع در قسمتهایی از روابط با وارد کردن یک سری اعداد "من در اوردی" سعی دارند عددی که دوست دارن بهش برسن رو بدست بیارن. وقتشه دست از حماقت برداریم و دنیا رو واقعی ببینیم. با تفسیرهای جدید نمیشه یک کتاب ساده رو به یک معجزه تبدیل کرد. اندکی جسارت لازمه تا از وحشت در آتش افتادنفرار کنیم و به حقیقت زندگی برسیم و جبر جغرافیایی-مذهبی که بهش گرفتار هستیم رو کنار بگذاریم. تعصبی که به دین فعلیمون داریم رو اگر اون طرف کره ی خاکی بودیم به دین دیگری داشتیم که شاید دین فعلیمون تقبیحش میکنه. پس این ما نبودیم که انتخابش کردیم. پیش از تولد برای ما انتخاب شده بود. دین و تعصبش جبرا به ما تحمیل شد و بی اینکه خودمون بدونیم به اون دامن میزنیم و امادش میکنیم که به نسل بعد تحمیلش کنیم. بیایید ما این زنجیر اجبار باستانی رو بشکنیم تا تاریخ شاید نه از تک تک ما بلکه حداقل از نسل ما به عنوان انسانهایی دارای شعور انسانی و قدرت درک یاد کنه.سلام.
من که دکترای فیزیک دارم بعد از چند بار مرور کردن روابط چیزی منطقیی توش ندیدم. در واقع در قسمتهایی از روابط با وارد کردن یک سری اعداد "من در اوردی" سعی دارند عددی که دوست دارن بهش برسن رو بدست بیارن. وقتشه دست از حماقت برداریم و دنیا رو واقعی ببینیم. با تفسیرهای جدید نمیشه یک کتاب ساده رو به یک معجزه تبدیل کرد. اندکی جسارت لازمه تا از وحشت در آتش افتادنفرار کنیم و به حقیقت زندگی برسیم و جبر جغرافیایی-مذهبی که بهش گرفتار هستیم رو کنار بگذاریم. تعصبی که به دین فعلیمون داریم رو اگر اون طرف کره ی خاکی بودیم به دین دیگری داشتیم که شاید دین فعلیمون تقبیحش میکنه. پس این ما نبودیم که انتخابش کردیم. پیش از تولد برای ما انتخاب شده بود. دین و تعصبش جبرا به ما تحمیل شد و بی اینکه خودمون بدونیم به اون دامن میزنیم و امادش میکنیم که به نسل بعد تحمیلش کنیم. بیایید ما این زنجیر اجبار باستانی رو بشکنیم تا تاریخ شاید نه از تک تک ما بلکه حداقل از نسل ما به عنوان انسانهایی دارای شعور انسانی و قدرت درک یاد کنه.

بابک پیرباوقارمردمکدهی دوشنبه 7 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 15:48 http://alwaghar.blogfa.com

به نام خدا
اولا باید با اشکال اول موافقت کنم که نمیتوان حتما نتیجه گرفت که امر سرعت نور بوده باشد
و اما بعد اما صراحت GENERAL DUALITY و BIG BANG در قرآن را هیچ فرد با انصافی نمیتواند انکار کند برخی ترتیب های عددی و (نه همه شان) هم نمیتواند اتفاقی باشد اما برخی ها که میخواهند ادای روشنفکری در آورند دنبال بهانه و نتایج از قبل اعلام شده می گردند معلوم است که خود ستاره شناس هم وقتی از محل کارش بیرون می آید در گفتگوی محاوره ای واژه طلوع و غروب خورشید را به کار می گیرد در حالی که خودش می داند به لحاظ علمی این واژه ها درست نیستند و خورشید طلوع و غروب نمیکند و یا در هیچ جای قرآن نگفته شده است که خورشید دور زمین می گردد و همواره به طرز خاصی از این موضوع فرار شده است و به جای آن گفته شده است خورشید به سوی قرارگاه خودش در جریان است معلوم است که هیچ لزومی نداشته که پیامبر یک جبهه جدید بیخودی در مقابل خودش باز کند و به طور صریح بگوید زمین دور خورشید می چرخد!
سوم درست است که لازم نیست تمام علوم فیزیکی را در قرآن یافت کنیم اما برخی از پیشگویی ها در مورد چیزهایی که در آینده قرار است کشف شود در این کتاب آمده است تا مدرکی همیشگی در مورد فرا بشری و غیر بشری بودن منبع این کتاب در همه اعصار وجود داشته باشد

[ بدون نام ] شنبه 12 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 16:12

دقت بفرمایید سرعت نور در محیپط های مختلف فرق می کند و ثابت نیست.

Erfan شنبه 1 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 00:22

دوست عزیز اقای ارین چرا دروغ میگید وقتی که برای ما میگفتند که پیامبر(ص) با ریگ ها صحبت میکردند و ریگ ها هم جواب میدادند کسی ایمان نمی اورد حضرت عیسی(ع) مرده زنده میکرد و ایمان نمی اوردند و... کمی برایم عجیب بود یعنی باید خیلی گاو می بودند و اصلا امکان نداشته اما با دیدن شما دوست عزیز و جناب سوفیا کاملا ایمان اوردم دوست عزیز منم می تونم ادعا کنم که فیزیکدان نظری هستم و در ناسا مشغول هستم و در نظریه نسبیت به انیشتین خیلی کمک کردم و تمام اینها درست بوده اما ایا ادعای من درست است یا باید اثبات کنم شما هم بجای اینکه با دروغ بخوای قران رو زیر سوال ببری(که بزرگ تر از شما نتونستند)برو کمی فکر کن که به این همین کتاب مثلا ساده چندتا دانشمند ایمان دارند و چقدر معجزات علمی از ان اثبات کرده اند در ضمن جناب سوفیا تمام انهایی که گفتید تماما معجزات قران است مثلا همین فرعون که باعث شد جناب موریس بوکای به نوعی مسلمان بشن و قران رو یک علم مدرن بدونند خدا نگهدار شما عزیزان و این دوستانی که می خواهند با فوت کردند نور خدا را خاموش کنند

محمد حسن یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 16:45

من می دانم اگر ایرانی هستی جاسوس هستی چون اگر ایرانی کل خدا را هم منکر شود آن را جاِیی منتشر نمی کند چون می داند به حرف کسی یاری و یاوری اسلام و رهبری ایران
دست بر نمی دارد پس بو به شاختون بگو ما اسلام و ره8برمون رو تنها نمی گذاریم

[ بدون نام ] یکشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 21:35

سلام
حاجی جان ، تغییر شعاع مدار گردش ماه به مرور زمان بسیار اندک است. از ۱۴۰۰ سال پیش که این آیه نازل شده تا به حال تغییر اندکی نموده که آنقدر ناچیز است که قابل اغماض است.
ضمنا . علاوه بر اینکه محاسبه صورت گرفته ، عددی بسیار بسیار نزدیک به سرعت نور در آمده .
این خیلی مهم است

[ بدون نام ] شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 11:59

رفیق چه دل خوشی داری میخوای با مسلمون جماعت بحث منطقی کنی؟تنها جوابی که میشنوی اینه که بهت میگن احمق و جاسوس و وطن فروش و بیسواد و ملحد و دست پرورده ی آمریکا، به همین راحتی
بزار تو جهل خودشون باشن تو قهرمان نیستی که همه رو نجات بدی کسی که عقل داشته باشه قرآنو فارسی میخونه همه اینارو متوجه میشه خودش.

[ بدون نام ] چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 00:59

اساتید محترم بنده دانشجوی ارشد هوافضا در بهترین دانشگاه ایرانم ک اتفاقا درس مکانیک مدار پیشرفته رو هم داشتم! ماه در حال دور شدن از زمینه ولی این کاهش فاصله خیلی کمه، برای فاصله ماه و زمین رقص محوری ای ک زمین داره دو نوعه که یکیش کوتاه مدته و بی اثر در فاصله و یکی که دخیل در فاصله هست ولی هر چند میلیون سال اتفاق میافته. این که دوستان میگن درست نیست ک ماه داره نزدیک میشه، حداقل با علم روز الان ک ما داریم میخونیمشون! یه چیز دیگه، دانشمندای ما مثل ابوریحان و فارابی و ابن سینا و خوارزمی و خیلیای دیگه مذهبی بودن و کتابای مذهبی زیادی هم کنار علمشون دارن. (مثل کتاب معراج ابن سینا و خیلی کتب دیگه.) ولی الآنیا یا خریده میشن و میرن یا میمونن و بخاطر جوی ک دشمنای ما از ناباوری ای ک بین ما درست کردن هیچی نمیشن. برید تاریخ رو ببینید ک دانشمندای ما قبل و بعد از اسلام چقدر فرق داشتن! اون موقع شاهان گرامی ما اجازه نمیدادن مردم حتی درس عادی بخونن! التماس مطالعه و تفکر

a.f یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 11:58

سلام
موضوع سرعت نور توسط محمد دودح مصری انجام شده و اولین بار در یک کنفرانس در شوروی سابق مطرح کرده است . کتابش هم معروف است.
محاسبه علمی و تا این زمان اعداد مطابقت پیدا کردند.
اگر ایرادی بر روش محاسبه وجود دارد بیان فرمائید که قضیه برای مردم روشن شود. بهتره که جواب علمی داده شود.

لینک کتاب :
http://saaid.net/book/11/4043.rar

طباطبایی دوشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 14:15 http://infors.ir

دکتر امیدیانی در مقاله علمی پژوهشی اعجاز فیزیکی قرآن اتفاقا این مبحث را به دقت بررسی کرده اند و پاسخ اشکالات شما را به تفصیل داده اند.

بهرام شنبه 29 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 12:05

اصولا چرا ما مسلمان ها بعد از اینکه چیزی از طرف غیر مسلمانان محاسبه شده و بدست آمد یا چیزی توسط آنان کشف شد ، دنبال ثابت کردن آن چیز توسط آیات قرآن هستیم ؟ ما صبر می کنیم که غیر مسلمانان چیزی را کشف کنند یا اثباا کنند ، پس از آن ادعا می کنیم که در فلان آیه قرآن ما نیز قبلا این مورد نوشته شده بوده است ! چرا پیش از غیر مسلمانان به آن نتیجه نمی رسیم ؟ اگر مثلا گرد و کروی بودن زمین توسط برخی آیات قرآن ذکر شده بوده ، چرا مفسرین قرآن مانند میرداماد و شیخ بهایی این مسئله را پیش از دانشمندان غیر مسلمان کشف و اعلام نکرده اند ؟ این قبیل ادعا ها تنها باعث دین گریزی افراد می شود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد