شمردن

                 بسم الله الرحمان الرحیم.

            در حالی که زندانیان سیاسی و حبس شدگان، تعداد روزهای زندان بودن و حبس بودن خود را می شمارند، آقای دکتر ح. ر. تعداد مقامات خارجی که در مراسم تنفیذ حکم ایشان شرکت کرده بودند را می شمارد و در کنفرانس مطبوعاتی اش آن «تعداد کلان» را به رخ آمریکا می کشد.

            آقای دکتر ح. ر. آراء خود در انتخابات را به رخ آمریکا می کشد. چه جوری است، باراک اوباما که دور دوم با 51 درصد (حدود 66 میلیون رأی) و دور اول با 53 درصد (حدود 69 میلیون رأی) پیروز انتخابات ریاست جمهوری در کشور خود شد، عکس اوباما را در تهران در میدان ولی عصر دوشادوش شمر بن ذی الجوشن در ابعاد بزرگ می کشند و در معرض دید می گذارند، اما آقای دکتر ح. ر. که با 51 درصد آراء و حدود نوزده میلیون رأی پیروز انتخابات شد، توقع دارد انتخاب شخص ایشان باعث شود جهان و آمریکا با ایران به روش تکریم رفتار کنند. توجه کنید اوباما شخص اول آمریکا و رئیس تمام قوه ی مجریه در آمریکا است، و آقای دکتر ح. ر. شخص دوم ایران و رئیس قسمتی از قوه ی مجریه در ایران است. آقای دکتر ح. ر. انتظار دارد انتخاب شدن ایشان به عنوان شخص دوم کشور و رئیس قسمتی از قوه ی مجریه، آن هم با کمترین درصد در کل تاریخ جمهوری ی اسلامی ی ایران، امواج تکریم و احترام را به سوی ایشان و به سوی ملت ایران سرازیر کند، اما در کشور خودش، تصویر شخص اول آمریکا را در خیابان با ابعاد بزرگ نقاشی می کنند و کنار منفورترین شخصیتها قرار می دهند. این است «اعتدال»؟

            هر روز یک تعریف جدید و ملا نقطی از «اعتدال»، هدیه می شود به ملت. فکر نان کنیم، که خربزه آب است. تشدید شدن تحریمها، بیخ گوشمان است. 

                                     http://www.seemorgh.com/uploads/1391/11/262555_655.jpg

نظرات 5 + ارسال نظر
مچید چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:20 http://divoon.blogfa.com

سید جان سلام.

مقاله جنابعالی بر خلاف گذشته، تنها گلایه و شکایت از شرایط بوده است.

آمریکا در زمان جورج بوش، ایران را یکی از سه محور شرارت معرفی کرده بود و همان موقع تندروی های مذکور ایران را نیز مثل کشور های همسایه عراف و افغانستان در معرض خطر حمله قرار داده بود.

ساختار قدرت در ایران و آمریکا بسیار به هم شبیه است، هر دو کشور در دو سر طیف سیاسی خود از میانه رو ها و تند رو ها تشکیل میشوند.

اگر عکس اوباما در کنار شمر ( کسی شمر رو دیده بوده ) نمایش داده میشه، این معنای این رو نداره که کل ایران همچین تفکری دارن، اما متاسفانه بر اساس اینکه کدوم طیف از اقبال موفت برخوردار شده باشه تاثیرات خودش رو خواهد گذاشت.

در مورد جناب ح ر که بنده هم به ایشان رای دادم. تنها مسئله ای که میتوان گفت این است که ایشان در حال چانه زنی سیاسی با دنیا است. اینکه از نظر توان سیاسی در چه مرحله ای قرار دارد و آیا همه کاره مملکت هست یا نه، مسئله اصلی در مواجهه با دنیا نیست
مسئله دوگانه ای که وجود دارد اول- افکار عمومی است که باید نسبت به ایران بهبود داده شود و دوم بهانه از دست طرف مقابل گرفته شود که به بهانه های محتلف تحریم ها را بر علیه ایران بیشتر و بیشتر نکنند.

لازم به ذکر است بنده عقیده دارم، طرح مجلس آمریکا و نامه نگاری به اوباما، تنها نشان دهنده این است که آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند در زمان ح ر، مشکل هسته ای به یک حل نهایی خواهد رسید و با این نحریمها میخواهند که از امکان بیشتری برای چانه زنی با ایران برخوردار باشند تا امتیازات بیشتری از ایران بگیرند.

در صورتی که در این چند مدت، کاملا مشخص شده که هیچگونه دلسوزی ای برای مردم ایران و حتی بیماران و کودکان در تحریمهای اعمالی وجود نداشته و پس از مردن تعدادی از افراد مشهور و گلایه عمومی در ایران در اقدامی نمایشی ( به نظر من !) هم سازمان ملل اعلام کرده که تحریم دارویی در صورت تقاضای ایران بر طرف میشده که ایران تقاضایی نکرده ( عحب ادعایی ) از طرف دیگر آمریکا هم اعلام کرده که تحریمهای دارویی را برای بر طرف شدن مشکلات مردم ایران حذف خواهد کرد ( اگر واقعا و حقیقتا مردم ایران برای آنها مهم بودند، چرا در طراحی تحریمها این مسئله در نظر گرفته نشده بود، آیا تجربیات قبلی ای نداشته اند؟

به هر حال باید صبر کرد و دید.

فاضل پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:16 http://ghasemfam.blogsky.com/

سلام
از نقد صاحب قدرت چه ح ر باشد و چه م ا باید خوشحال بود. امیدوارم در دوره حسن روحانی نقد اصحاب قدرت بیش از پیش ارتفاع یابد، چنان که عرصه بر متملقان و مجیزگویان قدرت تنگ‌تر گردد.

چیزی که در این روزها برایش متاسف شدم حضور نماینده بشار اسد در مراسم تحلیف و عدم حضور خاتمی در این مراسم بود.

رأی روحانی تلاش برای فرار از تحریمهای خارجی و افراطیون داخلی بود. امیدوارم حسن روحانی با تدابیری شایسته پیام‌های این انتخابات را در عمل پیاده کند.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:32

آیت الله دستغیب جمهوری اسلامی را با رژیم شاه مقایسه میکند :
رفتار ساواک با ما محترمانه بود، علیه شاه حرف می زدیم کسی کاری با ما نداشت
آیت الله دستغیب در ادامه درسهای قران اظهار داشت: انشاء الله که رئیس جمهور جدید موفق باشد، هرچند وزرایش آن گونه که مى‌خواست نشد. امیدواریم با همین کسانى که هستند بتواند کارهاى مفیدى انجام دهد و آزادى براى مؤمنین رقم بزند.

به گزارش کلمه، این مرجع تقلید در سخنان خود به اختناق زمان پهلوی و رفتار ساواکی ها در آن زمان پرداخت و گفت: رفتار ساواکى‌ها، چه در وقت بازداشت و چه بعد از آن با ما محترمانه بود؛ نه در خانه‌مان ریختند، نه اسباب و اثاثیه بنده را بردند، نه ناسزا گفتند و نه کتک کارى کردند. وقتى مى‌خواستند تبعیدمان کنند، شخصى به نام «ذوالقدر» مأمور بود ما را پیش شخصى به نام سرهنگ «سلطانى» ببرد، براى صدور حکم تبعید. در راه به من گفت: به این سرهنگ سلطانى چیزى بگو تا خوشحال شود و تبعیدت نکند. گفتم: نه. اصلا چنین چیزى نمى‌گویم. گفت: یعنى مى‌گویى سگش بهز (به ز bahz یعنی بهتر ) خودش است؟ گفتم: آرى.

آیت الله دستغیب در ادامه گفت: وقتى به تبعید مى‌بردنمان، در راه احترام زیادى مى‌گذاشتند. هر جا خسته مى‌شدیم، توقف مى‌کردند. براى نماز مى‌ایستادند. حدود سه ماه در اهر بودیم و در آنجا منبر مى‌رفتیم و علیه شاه صحبت مى‌کردیم و کسى کارمان نداشت. از آنجابه سقز فرستادنمان. وقتى با جوان‌هاى آنجا صحبت مى‌کردیم، نهایت کارى که مى‌کردند این بود که یک مأمور ساواکى مى‌آمد و مى‌گفت: با این شخص حرف نزنید، او خطرناک است. ولى در کل آزاد بودیم. یعنى با آن که خیلى مردم را مى‌ترساندند، امّا این گونه هم نبود که با شدت با مخالفین برخورد کنند. البتّه بعضى افراد را هم شکنجه‌هاى سخت مى‌دادند؛ مثلا آن طور که نقل شده پاى آقاى غفارى را با اره بریدند. بعضى را هم شُک الکتریکى مى‌دادند.

وی ادامه داد: از نظر اجتماعى تاریکى و گناه خیلى فراوان بود. شاه رسمآ مى‌گفت: خدا، شاه، میهن. دیگر نامى از دین نبود و مردم مسلمان و شیعه نمى‌توانستند این وضع را تحمل کنند.

مهدی نادری نژاد جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:04 http://www.mehre8000.blogfa.com

سلام علیکم
عید فطر بر شما و خانواده محترم شادباش.
ذکر ح. ر مرا یاد متهمین انداخت چرا از اسم کامل استفاده نمیکنید.
انتقاد کردن حق شماست و کسی نمیتواند این حق را از شما سلب کند ولی اطلاع از جزئئ ترین مسائل همانند مصداق فوق نه کار رئیس جمهور است ونه در توان علمی ایشان . فکر کنم شما باید برای ایشان علم لدنی قائل باشید.

مجید شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:33 http://divoon.blogfa.com/

سلام سید

عیدت مبارک

به نظرم، ریاضی 1 و 2 و بعد معادلات دیفرانسیل رو باید در نظر بگیری.
من کتاب پوران پژوهان رو خوندم و تست زدم و بعد متوجه شدم که چقدر تو ریاضی 1 و 2 ضعیف بودم حتی با این وجود که استاد ریاضی 2 من پاریاب بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد