آیا «کلید» آقای رئیس جمهور ، سرعت اینترنت را زیاد نمی کند؟

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            من اینترنت پرسرعت دارم. سه چهار سال است دارم. از مخابرات خریدم. سرعتش، آن طور که به من گفتند، 128 کیلو بایت در ثانیه است. البته، سرعت واقعی در بهترین حالت، چیزی حدود یازده کیلو بایت در ثانیه بود. چند بار هنگام دانلود کردن فایلهای مختلف، امتحان کردم. متوسطش، می شد حدود 11 کیلو بایت در ثانیه. همان 128 کیلو بایت ِ اسمی، که در واقع 11 کیلو بایت بود، حدود یک ماه و نیم است شده حدود دو کیلو بایت در ثانیه. بله. حدود دو کیلو بایت در ثانیه، سرعت اینترنت «پرسرعت» من است. حتا باز شدن صفحات ویکیپدیا، این قدر طولانی می شود، که از خیرش می گذرم و کامپیوتر را خاموش می کنم. و حتا جست و جو در گوگل.

            در مناظره های انتخابات ریاست جمهوری، من شخصاً خاطرم نیست هیچ کدام از نامزدها «وعده ی مشخص» بدهد که سرعت اینترنت را بیشتر می کند. شخصاً خاطرم نیست هیچ کدام از نامزدها وعده بدهد اگر ایران الان دویستمین سرعت اینترنت را در بین دویست کشور دنیا دارد، این رتبه، مثلاً، بشود صد و پنجاهم یا بشود صدم. من شخصاً خاطرم نیست هیچ کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری «وعده ی مشخص» در این موضوع بدهد.

            تأکید می کنم بر «وعده ی مشخص»، و نه «انتقاد به وضع موجود». آقای دکتر حسن روحانی، انتقاد («انتقاد محتاطانه») کرد به سرعت اینترنت و پهنای باند، اما من شخصاً خاطرم نیست ایشان وعده ی مشخص داده باشد در مورد سرعت اینترنت. چرا؟

            گمان می کنم تمام نامزدهای ریاست جمهوری می دانستند موضوع «سرعت اینترنت»، فراتر از وزارت مخابرات و فراتر از دولت و فراتر از شخص رئیس جمهور است.

             

نظرات 10 + ارسال نظر
مهدی نادری نژاد جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:05 http://www.mehre8000.blogfa.com

سلام علیکم
این احتمال شما مبتنی برچیست؟

مجید جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:53 http://divoon.blogfa.com/

سلام سید جان
به نظرم اینکه گفتی زیاد دنبال اصطلاحات فنی کامپیوتری نیستی همینجا خودش رو نشون داده جان برادر

کامپیوتر ها رقومی هستند یعنی صفر و یک
به محلی خالی اونها که میتونه صفر و یک بگیره میگن بیت،
هر 8 بیت میشه یک بایت

بنابر این سرعت 128 کیلوبیت ( نه بایت ) میشه 128/8 یا حدود 16کیلوبایت در ثانیه.

از طرف دیگه، مخابرات دست دوستان خاصی هست که جواب سلام رو هم میگن برو با قبض واست میفرستیم.
به اصطلاح جواب ادارات و سازمانهای دولتی رو هم نمیدن چه برسه من و شما رو ...

من از یه جا اینترنت گرفتم، طرف زده 128 بیت اما سرعت تا دو برابر به بایت هم میرسه، چون حجمیه و هر چی زودتر حجم تموم شه، به نفعشونه.

حالا از ما گفتن

هادی طباطبایی جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 22:38 http://tabatabaie.blogsky.com

مهمترین ویژگیمان این است که عادت میکنیم. سرعت اگر پایین بود ، اگر سایتهای عدیده ای فیلتر بود و اگر .... مهم آن است که به اندک زمانی عادت می کنیم...:)

راضیه‏ یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 20:19

سلام،مشکل مشترک همه ماست(اعم از اینکه از کجا نت پرسرعت تهیه کرده باشیم)،یک کمپین جهت مطالبه سرعت نت هم فایده ندارد،شرکتهای خصوصی که حجمی ارائه میکنند،از ساعت ۱،۲شب تا ۶،۷صبح دانلود رایگان گذاشتند اما سرعتش از دایال آپ پایینتر(در این ساعات)،حتی مانند مخابرات نامحدود هم دارند که از مخابرات سرعتش پایینتره این سرویس نامحدود،این را منی میگویم که چهار سالی است از شرکت های خصوصی تهیه کردم،البته سرعت در ساعات قبل از یک شب و پیگیری مشکلات و پاسخگویی شرکتها بهتر است،اما اصل ماجرا که در پست مطرح کردید باقی است...

خلیل پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 19:35 http://tarikhroze3.blogsky.com

سلام،

کلید همیشه برای باز کردن نیست، گاهی برای قفل کردن هم هست.

فرزانه یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 19:39 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
خوب احتمالاً موضوع این است که باید منتظر تغییرات و اصلاحات تدریجی باشیم یعنی مخابرات هر سال یک کیلو بایت به سرعت اینترنت اضافه کند تا به سرعت مورد نظر در ایران 1400 برسیم .
دیدین این الگوهای پیشرفت ایرانی اسلامی را ؟ مدلش این طوریه . هیچکس هم هیچ سوالی نباید بکند وگر نه سیاه نما و روشنفکر برج عاج نشین و عامل بیگانه و حتی تندرو و افراطی است .

مهدی نادری نژاد دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:37 http://www.mehre8000.blogfa.com

سلام علیکم
شکست شکوهمند را در اینجا ببینید.

حمید قاسمی دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 20:30 http://zadeyependar.blogsky.com/

از مخابرات در طرحی به نام 2020 اینترنت پر سرعت دو مگ گرفتم . تبلیغات زیاد کرده بودند چون من قبلا هم از مخابرات گرفته بودم و حالم را گرفته بودند . یک بار یازده روز قطع بود . زنگ زدم تضمین کردند که دیگر کیفیت مناسب خواهد بود . مکرر قطع می شد . وصل هم که بود با سرعت چهل ، چهارده و حتی یک دانلود می کردم . پس از دو ماه وقتی انصراف دادم مجبور شدم هزینه انصراف معادل حدود دو ماه استفاده را پرداخت کنم . نامه نوشتم که شما به تعهدتان عمل نکرده اید و در واقع شمایید که انصراف خود را نشان داده اید و اگر قرار به پرداخت خسارت است شما باید بپردازید . شش ماه بعد پس از چهار بار مراجعه به محل اداره شان و بارها تماس تلفنی جواب گرفتم که چون انصراف داده ام باید هزینه انصراف را بدهم . به یکی از مسوولانشان گفتم :
داد فریاد از جفای بیست بیست
دایل آپ است و ای دی اس ال نیست نیست
سرعت لاکپشتیش شرم آور است
تبلیغاتشان دروغی بیش نیست
به شهروندان که بها نمی دهند اما چون مرتب اسلام و جمهوری اسلامی می گویند گفتم شما به جمهوری اسلامی خیانت می کنید چون دید مردم را به آن منفی می کنید .
بالاخره هم جریمه را دادم .

نورالهی پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 16:52 http://denkenserfahrung.blogfa.com

برادر ارجمند عزیز
سلام علیکم
آقا سیاه نمایی تا چه حد. خوراک برای رسانه های بیگانه و دشمنان فراهم آوردن تا چه حد (اینها را به شوخی نوشتم ها!)
من اکنون در کافی نت ام و کلی چیز دانلود کردم. شاید اشکال از جایی دیگر است. وضع به این خرابی هم نیست که ویکیپدیا هم دیر باز شود دیگر!
ما 10 سال پیش که از این اینترنتهای هندلی داشتیم هم اینچنین نبود. الان بچه ها با گوشی همراه بازی دانلود میکنند.
به قول برادر ناصر فیض: باید اینترنتتان را عوش کنید
دستی به جام باده و دستی به زلف یار
پس من چگونه پیرهنم را عوض کنم!!!!!!!
با من برادران زنم خوب نیستند
باید برادران زنم را عوض کنم!!!!!!!!!!!!

خوش باشید

سیدمجتبی الهی سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:10

کلید " حسن خطرناکه حسن " هم درحدحرف - تبلیغ - ورای آوری برای ایشان لااقل درزمینه ی اینترنت بود . صنعت خودروهم که داردآزادسازی میشودلابدپرایدفکسنی حلبی - قوطی - لگن لجن که اگرمملکت صاحاب میداشت نبایداصلاتولیدمیشدمیشودبیست میلیون اقلا ! ای دادبرماکه سگ زردبرادرشغال است وهرکس بیاید مسیرریدن های میمون گرمساری راخواهدرفت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد