"عدالت یک مفهوم نسبی نیست، عدالت مطلق است و از همین جهت است که مقام معظم رهبری می فرماید وضعیت عدالت، مطلقاً راضی کننده نیست."

حال کردید، یک جمله از فرمایشات فریبرز عرب نیا بود در برنامه هفت. یکی نیست بگوید آن "مطلقاً"، یک چیزی است مثل "اصلاً"، یا "به هیچ وجه". چه ربطی دارد به نسبی و مطلق بودن مفهوم عدالت؟ فریبرزخان از این دست استدلال ها زیاد ساطع کردند در این دو هفته.

این مقدمه را گفتم که یک بهانه ای باشد برای نوشتن این مطلب در این وبلاگ. یعنی یک جوری کار را کشاندم به منطق و فلسفه، اما دردم از جای دیگری است.

فریبرز عرب نیا، اولین باهوشی نیست که فرمول ترقی را در یک سلسه مراتب بیمار کشف کرده است، تازه به زعم بنده، خیلی هم برای او دیر است!

یکی از باهوش های قبلی، از انتخابات سال های پیش شروع کرد:"آقای ناطق خیلی خوب است"، بعد دو انتخابات بعدی را این گونه ادامه داد: "آقای احمدی نژاد خیلی خوب است". بعد از شورای عالی انقلاب فرهنگی سر در آورد و در گفتگوی ویژه خبری، حرف های گنده تر از دهنش زد، آسیب شناسی کرد و تحلیل پراکند. عجبا که یک بازیگر دو ریالی بیش نبود تا دیروز...

باهوش دیگری هم هست، شما هم او را می شناسید. او را توهم مالک اشتری بر داشت. بعد از پخش سریال انگشترهای بزرگ به دست می کرد و در برنامه ی ورزشی کشتی، از اخلاق و جوانمردی و امام علی دم می زد. بعد مجری "طلوع ماه" شد و با جماعت دود چراغ خورده و اهل فضل، بیش از حد پسر خاله شد. نیک آهنگ کوثرِ بی تربیت هم، در وبلاگش از بی جنبه بازی جناب "مالک اشتر بدلی" در شب عروسی اش نوشت و به یاد او آورد که زیاد علیه السلام بازی در نیاورد.

باهوش های دیگری هم هستند که یک شبه چهره ی ماندگار شده اند و کیمیای ترقی فوق الذکر را کشف کرده اند که بگذریم...

حال که بین این همه بازیگر که گاه از پارتی و آنتالیا و دبی خبرشان می رسد، یکی پیدا شده که هم مختار است و هم از مقام معظم رهبری نقل قول می کند... خب چرا مسئولان تیزبین صدا و سیما، تکرار برنامه ی شبکه سه را از شبکه یک پخش نکنند؟ خیلی هم خوب است، خدا این دست هنرمندان، متعهد را زیاد کند. آنتن زنده هم باشد پشت قباله اش، هر چی خواست بگوید و به هر که خواست لگد بزند، برای خودش نوشابه باز کند و ...

واقعا شایسته سالاری و جامعه نخبه پرور ما نمونه است. بازیگرش که تحلیل اجتماعی مرحمت کند، جامعه شناس اش لابد باید برود غاز بچراند. خرج اش قبلا محاسن و یقه ی بسته بود، حالا ساده تر هم شده است.

بتاز عرب نیا که خوب می تازی، قبلا جواب داده، برای شما هم جواب می دهد...

حامد بهداد نامه ای نوشته در جواب عرب نیا، که البته خیلی به حرف های من ربطی ندارد. اما جالب است...