نیکی کنید ، خداوند نیکوکاران را دوست دارد

                   بسم الله الرحمان الرحیم.

            وَ أحسِنوا إنّ اللهَ یُحِبُّ المُحسِنینَ / و نیکی کنید که خداوند نیکوکاران را دوست دارد (بقره، 195، ترجمه ی فارسی از بهاء الدین خرمشاهی). 

                             http://www.tehrannama.com/uploads/posts/2011-02/1296744031_657277-travel_picture-racial_tolerance.jpg

نظرات 13 + ارسال نظر
حضرت خضر جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 22:37 http://hazratekhezzr.blogsky.com

البته این بچه تو عکس فکر کنم میخواد اذیت کنه!

ghasemfam شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 00:18 http://www.aknun.blogsky.com/

سلام

امید که هیچ وقت در زمره ستمگران نباشیم.

حالا تناسب این آیه با عکس چی هست؟ این‌ها زن و شوهر هستند. چرا بچه‌ها یکی سفید پوست و یک سیاه پوسته داستان چیه. این بچه‌ها چی دارند به هم می‌گویند. دنبال داداش هستند؟

مهدی نادری نژاد شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:17 http://www.mehre8000.org

با سلام
شاید نیکی کردن را باید از کودکان آموخت؟
درباره پست قبلی مطالب خیلی درهم بود ونتوانستم مطالعه کنم.
جودو ورزش مورد علاقه ام است.

فرزانه شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:31 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
متاسفانه دنیایی که ما ساخته ایم نیکی را از یاد این کودکان هم خواهد برد

اما تلاش برای خوب ماندن مانند کودکی سعی عظیمیست که امیدوارم در توان ما نیز باشد

حسن شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:17 http://hhamtaii.blogfa.com

بخشی از سخنان شما که به خالق مربوطند و چندتادر‌میان در نظرات شما به آن اشاره می‌شود به نظر من مهم می‌آید و به نظرم پرداختن به آن راه‌گشاست. همان‌طور که برای شما ماهی‌های آب شور، تک‌تباری و چندتباری و دراین آخرها روح، راه‌گشاست. وگرنه تحمیل و اینها... چه عرض کنم؟
به وضوح بگویم که روح (طبق تعریف یا برداشت متداول آن) به کلی خارج از محدوده‌ی دانش زیست‌شناسی است. من اطلاعات کمی در مورد روح خود و جانوران دارم (تنها اینکه از امر پروردگار است) ولی آنچه منقول است اینکه: حتی در مورد آدمی‌زاد هم که از یک آدم زنده و روح‌دار دیگر زاده می‌شود، تازه چند (4؟) ماه پس از لقاح، روح در کالبدش دمیده می‌شود. (یعنی انگار بدون روح هم ماجرا لااقل تا جاهایی معنی‌دار است)
اما دیگر سوال‌ها:
پیش‌تر هم گفتم که نباید انتظار داشت فلان نظریه‌ی علمی به طور قطعی رد شود یا اثبات شود. مقاله‌ی برگمن را هم دیدم، جایی ندیدم گفته باشد غیرممکن است. بلکه گفته احتمالش خیلی کم است.
فرگشت هم مثل بسیاری ‌از نظریه‌های علمی بر مبنای گمان است. ماجرا از یک گمان شروع می‌شود، بعد راجع به ممکن بودن آن گمان و سازگار بودنش کار می‌کنند. سپس شواهد پشتیبانی برایش سراغ می‌کنند. بر اساسش پیش‌بینی می‌کنند و رخداد پیش‌بینی‌ها را تحقیق می‌نمایند. هروقت که شواهدی ناسازگار با آن پیدا شد، یا نظریه را ترمیم می‌کنند یا با نظریه‌ی جدیدی جایگزینش می‌کنند.

حسن شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:18 http://hhamtaii.blogfa.com

پیشتر هم اشاره کردم، من گمان نمی‌کنم با اینگونه چالش‌های پیشینی (آپرایار) بتوان خلل جدی به نظریه‌ی فرگشت وارد کرد. دست‌کم بخش بزرگی از این نظریه از پس دفاع از خودش در برابر اینها بر می‌آید. سازوکار توانمندتری که سراغ دارم جستجوی شواهد تجربی نقیض است.
با این‌حال اگر باز هم موضوع مد نظر بنده به نظر شما بی‌ربط است، مسئله‌ی زیر را در نظر بگیرید:
شما نفرمودید که تحت چه شرایطی فرگشت امکان‌پذیر یا محتمل است (در واقع به گمانم منظورتان این بود که اصلا تحت هیچ شرایطی احتمال قابل اعتنایی پیدا نمی‌کند). حالا ممکن است بفرمایید که نظریه‌ی رقیب فرگشت که مد نظر شماست، تحت چه شرایط فرضی، نامحتمل می‌شود یا سست می‌شود؟ اگر چه جور شواهدی پیدا شود شما تمایلتان به آن کم می‌شود؟

حسن شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:19 http://hhamtaii.blogfa.com

سید جان هروقت به نظرت، این روده‌درازی‌ها بی‌فایده آمد خبرم کن که اذیتت نکنم.

ققنوس خیس شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 19:32

عجب عکس زیبا و پرمعنایی !

ghasemfam یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 00:11 http://www.aknun.blogsky.com/

سلام

در پیوست آنچه در وبلاگم نوشته‌اید عرض می‌شود که :

بله در حوزه‌ی مسائل شهروندی ، حقوق و وظایف شهروندی خیلی نیاز به کار داریم.

تقریبا ما در بسیاری‌ از حوزه‌ها با همین مساله‌ی زباله‌ها روبرو هستیم. یعنی پیش‌پا افتاده‌ترین مسائل ما هنوز به عنوان موضوعات لاینحل مانع راه هستند.

همچنان که می‌توان در غیاب همسایه کیسه زباله را جلوی درب خانه‌اش گذاشت و خود را به کوچه‌ی علی‌چپ زد، در غیاب ناظران هوشیار هم می‌شود از روی قانون عبور کرد. ظاهرا ماهیت مسائلی که درگیری آن هستیم یکسان است و آن خودخواهی و بی‌توجهی به دیگران و حقوق‌شان است.


حسن یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:32 http://hhamtaii.blogfa.com

چشم کاملا در محدوده‌ی دانش زیست‌شناسی است و به گمانم داوکینز هم بنای بحث متافیزیکی نداشته است. اما روح اینگونه نیست. چونان قبل اقرار می‌کنم که از روح زیاد نمی‌دانم و شما باز اصرار می‌کنی که بدوش. با این حال دوباره می‌گویم که فرگشت می‌تواند واقعیت داشته باشد یا نداشته باشد مستقل از اینکه من روح (در معنای متعارف) دارم یا نه. اصلا فرگشت درباره روح (به معنی متعارف) اظهار نظری نمی‌کند.
به نظر من مناقشه‌ در این سطح، واقعا راهگشا نیست ولی اگر مرا همراهی نکنید، من همراهیتان می‌کنم:
1- بفرمایید چه ایرادی می‌بینید در اینکه فرگشت درمورد انسان، کار خود را بکند و بعد در موعد مقرر (چهار ماهگی)، روح در جنین انسان حلول کند؟
2- به نظرت "جهش" مفهوم زورچپونی است؟ یعنی تخیلی است؟ غیر واقعی است؟ یعنی چی؟

حسن یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:32 http://hhamtaii.blogfa.com

در ضمن شما می‌فرمایید که اگر فرگشت به نظریه‌ی شما تبدیل شود شما آنرا می‌پذیرید. سوال من چیز دیگری بود. می‌گویم که اگر فرگشت و "خلق در فواصل" را دو نظریه‌ی رقیب فرض کنیم، تحت چه شرایطی و در صورت وجود چه شواهدی، شما از نظریه‌ی "فواصل" فاصله می‌گیرید و به فرگشت متمایل می‌شوید؟

مهرگان یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:02 http://cherche.blogfa.com

درود
فوق العاده بود این عکس.
احتمالا رنگ پوستشون باعث این کنجکاوی و شیطنت شده
واقعا دلم میگیره وقتی میبینم این بچه های معصوم ندونسته وارد چه دنیای پلیدی شدند. بازم خوبه که ظاهرا اینا پسر هستند!
راستی ارتباط اون آیه با این عکس دقیقا چیه؟تو این عکس کی داره نیکوکاری میکنه؟

انا ابن هاشمی نسب یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 17:09

این عکس نشون میده شما اصلا منظور این آیه را نفهمیدید-

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد