بسم الله الرحمان الرحیم.
طلبه ی محترم علوم دینی، موسوم به همسفر، در ذیل http://cheshmejoo.blogfa.com/post-397.aspx نوشته است:
«یکشنبه 11 مهر 1389 ساعت 16:56
وظایف رهبری، در قانون اساسی ذکر شده است. رهبری نمی تواند فراتر از قانون حرکت کند.»
و از طرفی گفته است:
«یکشنبه 11 مهر 1389 ساعت 16:57
من با کوتاهی دستگاه قضا ـ بنا بر ذهن الکن خود ـ تا حدودی موافقم. مثلا چرا افرادی چون کروبی، خاتمی، انصاری و... خلع لباس نمی شوند؟»
***
خب. راستش برای من سؤال ایجاد شد که بر چه مبنای فقهی یا قانونی، طلبه ای 27 ساله، با هویت نامشخص، موسوم به همسفر، درباره ی خلع لباس شدن مهدی کروبی، مجتهد شیعه، شیرمرد 73 ساله، و خلع لباس شدن سیدمحمد خاتمی، عالِم شیعه، 67 ساله، که بیست میلیون رأی او حماسه ی دوم خرداد 1376 را ایجاد کرد، سخن می گوید؟
به طور کلی، دو نفر که مُلَبَّس به لباس عالمان شیعه هستند (عبا و عمامه و ...)، چه گونه یکی از این دو فرد مُلَبَّس، که بعضاً سن و سالش و معلوماتش هم کمتر است، فرد دیگر را خلع لباس می کند؟
آیا خلع لباس کردن و خلع مرجعیت کردن و زندان کردن و عفو کردن مدت زندان مجتهدان و عالمان دینی و طلبه ها، از اختیارات فقهی یا اختیارات قانونی ی مقام معظم ولی فقیه است؟ طلبه ی ارجمند موسوم به همسفر، از طرفی گفته است « وظایف رهبری، در قانون اساسی ذکر شده است. رهبری نمی تواند فراتر از قانون حرکت کند» و از طرفی خلع لباس نشدن خاتمی و کروبی را کوتاهی ی دستگاه قضا می داند. اصولاً این عملیات خلع لباس کردن طبق کدام قانون در قانون اساسی یا قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است و این عملیات خلع لباس کردن، سلسله مراتب قانونی اش به کجا می رسد، طبق کدام قسمت از قانون اساسی یا قانون مصوب مجلس شورای اسلامی.
در ضمن. مطالبات رنج دیدگان و مصیبت زدگانی مانند دکتر عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی و همسر او، و خانواده ی ندا آقا سلطان، محاکمه ی دقیق و مشخص شدن دقیق عاملان و آمران حوادث کهریزک و مجازات دقیق آنها است، یا این که عمامه ی خاتمی و کروبی برداشته شود؟ آمدیم و عمامه ی خاتمی و کروبی را برداشتند. خب؟ چی میشه؟ به عدالت می رسیم؟
ما برای خودمان دو وبلاگ یکسان ساختیمُ
البته فعلا ای دی اون رو گرفته ایم کسی نگیرد تا بعد
یکیش اینه
http://counsellor.blogfa.com/
اون یکیش هم اینه
http://counsellor.blogsky.com/
البته هر دو فعلا خالی هستند
اون تمشک هم نوش جان
جناب خ م ی ن ی قبل از اینکه دغدغه اعد ام جنایتکاران رو داشته بود دغدغه اعدام مخالفان خود رو داشت و خیلی هم موفق بود
سلام
یادداشت خلع لباس را بسیار پسندیدم
سلام
به این دو سری بزن:
http://danayetoos.blogfa.com/
به خصوص این مقاله اش به گمانم برای شما بد نیست:
http://danayetoos.blogfa.com/post-335.aspx
تفاوت "است" و "هست"
شهربراز
و این یکی مقالات خوبی دارد:
http://greek.blogfa.com/
به خصوص این مقاله اش خواندنی است
علم یونانی، جهل ایرانی، عدل عباسی/ مرتضی ثاقبفر
ودر این مقاله :
سفری به یونان در عصر کتاب
چنین گفته شده است:
در ادامه این نشست یکی از حاضران در سوالی از دلیل اینکه چرا سرزمین یونان مستعد ظهور هیچ پیامبری برای ارشاد مردم نبوده است، از سخنران پاسخ شنید: شرایط زیست بوم یونان و رشد فلسفه و ریاضی و طب و نجوم در آن موجب شده بود که مردم این کشور استعداد قبول مساله نبوت را نداشته باشند چندان که می بینید در طول تاریخ نامی از هیچ پیامبری که خود را مبعوث در میان این قوم اعلام کرده باشد به دست نمی آید و این موضوع با بررسی اساطیر و نمادهای تاریخ این کشور که روایتی انسان گرایانه و اومانیستی از فکر یونانی را ارائه می دهد قابل تحقیق و تدبر بیشتر است.
این مطلب هم خواندنی است:
http://www.rasekhoon.net/article/show-53673.aspx
مسیحیت اگزیستانسیالیستی کیئرکگور (2)
راستی خانم ناهید احمدیان در کتاب گراهام وایت هم هیدگر ترجمه کرده است
با سلام
جناب سید محمدی
جرم و مجرم همیشه ودر هر صنفی بوده است.حال اگر وقوع جرم در صنف روحانیت باشد میتواند بخاطر حساسیتی که در این صنف بوجود آورده اند مثل «ویژه» محاکمه شوند البته نظامیان هم به همین صورت هستند فکر میکنم این قیود باید بعد از۳۱ سال از انقلاب برداشته شود.
با سلام
مطلب شما را مطالعه کردم
آقای همسفر منظورشون این نبود که خودشون این کار را بکنند. بلکه منظور این است که قانون وظیفه دارد در قبال برخی جرایم افرادی را منفصل از سمت کنه که لباس مقدر روحانیت تشیع یکی از اونهاست.
خلع لباس کروبی که معلو منیست شیر آبه یا شیر گاو وظیفه قوه قضاست که این قوه مانند دیگر قوا زیر نظر ولی فقیه اداره میشود ،نمیدانم ایراد شماکجاست این که حساب دو دوتا چاتاست هربچه ای هم میتونه تشخیص بده.
خاتمی یک بار لباس روحانیت را کنار گذاشتند که با اصرار مرحوم پدرشان دوباره پوشیدند.
آقای امین
معلوم است اصلا تقوا ندارید.بهتر است بحث آقای هم سفر را در مورد مردم سه گروهند مطالعه کنید