دو فرزند ، دارای چند سال اختلاف سن ، و هر دو ارشد!

                 بسم الله الرحمان الرحیم.

            http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%B6%DB%8C_%D8%AD%D8%A7%D8%A6%D8%B1%DB%8C_%DB%8C%D8%B2%D8%AF%DB%8C

          

           

    آیت‌الله مرتضی حائری یزدی فرزند ارشد ذکور آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی می‌باشند. تولد: چهاردهم ذی الحجه سال ۱۳۳۴ هجری قمری مطابق ۱۲۹۴ هجری شمسی در شهر اراک

وفات: پانزدهم اسفند سال ۱۳۶۴ در تهران

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C_%D8%AD%D8%A7%D8%A6%D8%B1%DB%8C_%DB%8C%D8%B2%D8%AF%DB%8C

          

                    آیت‌الله دکتر مهدی حائری یزدی (فروردین ۱۳۰۲ در قم - ۱۸ تیر ۱۳۷۸ در تهران) فقیه و فیلسوف ......... او فرزند ارشد آیت‌الله عبدالکریم حائری یزدی (مؤسس حوزه علمیه قم) و برادر مرتضی حائری یزدی دیگر فقیه نامدار شیعه است.

نظرات 8 + ارسال نظر
‌‌برونو جمعه 16 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 14:29

الان عجالتاً مسئله حل شد ولی کاربران ویکی پدیا مطلب را بررسی میکنند ببینند واقعا کدام بزرگتر بوده و آیا اطلاعات وارد شده درست است یا نه.
تشکر از طرف ویکی پدیا

فرهاد جمعه 16 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 15:37 http://s-shirazi.blogfa.com

با سلام
چندی قبل کتابی خریدم به نام خاطرات دکتر مهدی حائری یزدی که توسط نشر کتاب نادر تجدید چاپ شده بود و حاوی مطالب بکر و جدیدی در مورد تاریخ معاصر ایران بود..
ایضا فیلترینگ سایتهای مراجع بزرگوار شیعه حضرات آیات صانعی، بیات زنجانی و دستغیب شیرازی محکوم و عملی غیرقانونی و غیرشرعی است...
به امید ظهور حق
مدیر وبلاگهای آیه الله العظمی شیرازی

محمدرضا جمعه 16 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 18:17 http://mamrizzio3.blogspot.com/

سلام
حقیر دندانم هم اگر تیز باشد حداقل حکم اعدام و گردن زدن برای مرتدان(؟!) را اعلام نمی کنم.
در مورد سقط جنین کلیسا خود را به تنهایی وارد عرصه کرده و حکم نهایی را صادر می کند و همه را به لزوم اطاعت از آن ترغیب می کند. خب این خنده دار نیست؟!
به نظر من علم پزشکی به علاوه ی فلاسفه ی اخلاق (که اکنون هم در برخی کشورها چنین است) حق اظهار نظر را دارند. از این گذشته نظر پدر و مادر را هم دخیل می دانند.
در بسیاری از اعمال جراحی خطرناک که ممکن است هر نتیجه اش پیامدی دیگر داشته باشد مثلا برای شخص ثالثی، جراحان و پزشکان با فلاسفه ای که در مورد اخلاق صاحب نظرند مشورت می کنند. روش جالبی ست. بهتر از حکم فلان حاج آقایی ست که 250 متر از کوچه شان آنورتر نرفته و کتابی جز اصول و کفایه و... نخوانده و ...!
بد می گویم؟
اصلا من می گویم دین گذشته از داشتن صلاحیت یا عدم صلاحیت در هر حوزه ای بهتر است حکم نهایی در این موارد صادر نکند.
سقط جنین بر اثر همین دخالتهای کلیسا در اروپا و آمریکا به مساله ای سیاسی تبدیل شده. کاندیداهای ریاست جمهوری در آمریکا هنگام تبلیغات در این مورد معمولا مجبورند نظر خود را ابراز کنند.

شیدا جاوید جمعه 16 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 19:57 http://f-hami.blogfa.com

سلام

یاد شما افتادم و گفتم عرض سلامی داشته باشم

نیکوماخوس شنبه 17 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:56 http://nikomakhus.blogspot.com/

ویکیپدیای فارسی هنوز خیلی کار داره تا واقعا دایره المعارف شه.

من یک مقاله ای در مورد مهدی حائری نوشتم و اونجا نشان دادم که می شه مهدی حائری را پیشروترین فقیه سنتی شیعه در فلسفه سیاسی دانست.

مجید شنبه 17 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:11 http://divoon.blogfa.com

سلام سید جان
ای سید بزرگوار، عالم دانشمند عزیز.

آیا تو ای سید برای دو پست آخرم و به خصوص یکی مونده به آخر. مطلبی، حرفی، حدیثی، آیه ای، تحقیقی، تجربه ای، مطالعه میدانی ای، تفکر نابی، مشاهده عینی ای، خبر دست اولی، چیزی سراغ نداری واگو کنی!؟

تو که میدونی پدر بودن، تجربه لذت بخش اما سختیه! سهل ممتنع که میگن همینه

مجید شنبه 17 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:14 http://divoon.blogfa.com

دو پست http://divoon.blogfa.com/post-281.aspx و
http://divoon.blogfa.com/post-280.aspx
را عرض کردم

شیدا جاوید شنبه 17 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:02 http://f-hami.blogfa.com

سیدعباس سیدمحمدی:

سلام علیکم.
آقای مکارم شیرازی و دیگران می توانند درباره ی مسائل سیاسی و اجتماعی نظر بدهند و قرار نیست افرادی را استخدام کنند و آن افراد به ایشان اطلاع بدهند آقای خامنه ای درباره ی فلان موضوعات هنوز اظهار نظر نفرموده است، و لذا آقای مکارم شیرازی و مراجع تقلید دیگر و فقها و طلبه ها و ...، در آن موضوع سخنی نگویند.

اگر شما واژه ی «قانونمداری» را به کار ببرید، شما و مخاطبانتان تقریباً راحت است بدانید منظور چیست. «قانونمداری» یعنی مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و علما و دانشمندان و احزاب و مردم عادی و سرکار بزرگوار شما و بنده، تا وقتی میثاق مشترکی به نام «قانون» داریم، طبق قانون رفتار کنیم. همه. از صدر تا ذیل.

اما واژه ی «ولایتمداری» این طور نیست. تفسیربردار است این واژه.

هم مشائی مجاز است درباره ی دین نظر بدهد هم مکارم مجاز است درباره ی سیاست نظر بدهد. تا وقتی که حرف هر کدامشان، از دید دادگاه صالح، جرم نباشد.

از دید بنده اکثر سخنان مشائی، و حتا نه او، بلکه احمدی نژاد، ارزش دینی ندارد. اما به نظر من اشکال ندارد افراد نظرشان را بگویند. بنده «ولایتمداری»ای سراغ ندارم که به این معنا باشد افراد قبل از مقام رهبری سخن سیاسی نگویند. آقای خامنه ای رهبر ایران است. وظایف و اختیارات مشخص قانونی دارد.

____________________

شیدا جاوید:

نکته اصلی همین یک بند بود که تصریح کردید: "هم مشائی مجاز است درباره ی دین نظر بدهد هم مکارم مجاز است درباره ی سیاست نظر بدهد. تا وقتی که حرف هر کدامشان، از دید دادگاه صالح، جرم نباشد." اما بحث بر سر این است که آقای مکارم "نظر" نداده اند بلکه "فتوا" داده اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد