اعجازهای مشکوک و قداستهای مشکوک

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            1) عیناً به نقل از http://www.tebyan.net/Weblog/g3ifali/post.aspx?PostID=109074 :

            «خشکیها در زمان نزول قرآن کریم هنوز قاره ها کشف نشده بودند و تعیین نسبت دریاها به خشکی ها به هیچ وجه امکان پذیر نبوده است و همانطور که اطلاع دارید قاره آمریکا در قرن (5) کشف شده است . در آیات قرآن جمعاً (13) بار از کلمه خشکی و (32) بار از کلمه دریا یاد شده است . یعنی نسبت دریا 45 / 32  و نسبت خشکی 13/45 است که اگر به درصد محاسبه شود دریا 71.1111111% وخشکی 28.8888889% محاسبه میشود که با محاسبات علمی امروز مطاقبت دارد . این درصدی که بشر امروزه با استفاده از تجهیزات پیشرفته کاپیوترهای مدرن و با استفاده از عکسهای فضایی بدست آورده همانطوری که مشاهده می کنید در لا به لای آیات قرآن مجید مندرج است.

 

45=13+32

نسبت دریا به کل زمین 71.1111111=100×45/32

نسبت خشکی به کل زمین 28.8888889=100×45/13»

            نظر سیدعباس سیدمحمدی:

            یک) بنده قرآن را معجزه می دانم، و بشر را از آوردن مانند آن عاجز می دانم، و دلیلم صرفاً یا عمدتاً ایمان داشتن به قرآن است. از دید داوران بشری که به قرآن ایمان ندارند و ادعای قرآن مبنی بر این که جن و انس اگر متحد شوند مانند قرآن را نمی توانند بیاورند را قبول ندارند، قاعدتاً می توان مانند قران را بلکه برتر از قرآن را آورد و حتا کسانی که به قرآن ایمان ندارند این کتاب را معجزه نمی دانند و اصولاً ارزش خاصی برای قرآن قائل نیستند.

            دو) بنده تا به حال گرایشی به مطالب مختلفی که درباره ی اعجاز عددی ی قرآن یا اعجاز علمی ی قرآن گفته اند، نداشتم.

            سه) در لینک یادشده، گفته است در قرآن جمعاً 32 (سی و دو) بار کلمه ی دریا [قاعدتاً منظور «بحر» است] به کار رفته است. طبق شمارش بنده ــ که شاید غلط باشد ــ در قرآن 33 (سی و سه) بار «بحر» و یک بار «بَحران» و چهار بار «بَحرَین» و یک بار «ابحُر» به کار رفته است. یعنی اولاً 32 نیست و 33 درست است، و ثانیاً نمی دانم چرا «بحران» (دو دریا) و «بحرین» (دو دریا) و «بحار» (دریاها) و «ابحُر» (دریاها) را محاسبه نکرده اند (که اگر محاسبه کنند می شود 39).

            چهار) در لینک یادشده گفته است در قرآن جمعاً 13 (سیزده) بار کلمه ی خشکی [قاعدتاً منظور «بَرّ» است] به کار رفته است. طبق شمارش بنده ــ که شاید غلط باشد ــ در قرآن 12 (دوازده) بار «بَرّ» به کار رفته است.

            پنج) ظاهراً نسبت مساحت خشکی ها به مساحت کل کره ی زمین و نسبت مساحت دریاها به کل مساحت کره ی زمین، در تاریخ کره ی زمین متغیر بوده. بنده نمی دانم اگر فرضاً خداوند متعال بخواهد با تعداد «بَحر»ها و تعداد «بَرّ»های به کار رفته در قرآن، ذهن انسانها را به سمت اعجاز علمی ی قرآن بکشاند، آیا نسبت مساحت خشکیها به مساحت دریاها در چند هزار سال ِ آخر ِ عُمر ِ حدوداً چهار میلیاردساله ی کره ی زمین را مبنا می گیرد؟

            2) عیناً طبق http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=553569 :

            «اگرچه قرنها است که از فضای بیرونی خانه خدا اعم از پرده و ویژگیهای خاص آن صحبت می شود، اما فضای داخلی آن همچنان از دیده ها مخفی مانده، به طوری که عکاسی و تصویربرداری از درون خانه خدا عاملی برای لطمه زندن به قداست و ارزش آن قلمداد و غیر مجاز اعلام شده است.

........

کعبه از جمله اماکنی است که به علت قداستی که دارد، امکان تصویر برداری از داخلی آن وجود ندارد، در واقع عدم تصویربرداری و عکس انداختن از داخل کعبه به قداست و احترام به خانه خدا باز می گردد که از ورود دستگاههای تصویربرداری ممانعت به عمل می آورند.

.........

کتابهایی در این راستا نوشته شده است و به عکس برداری و تصویربرداری از خانه خدا اشاره کرده اند، اما به طور کلی همه اینها به قداست و ممانعت از کشف جلالت و عظمت خانه خدا باز می گردد تا همچنان اسرار کعبه پوشیده بماند. چرا که برخی معتقدند که این عکسها احترام به خانه خدا را از بین می برد.

البته ریاست خانه خدا نیز اجازه تصویربرداری و عکس گرفتن از خانه خدا را نمی دهد . این موضوع اگر چه نه از نظر شرعی و نه دینی مانعی ندارد، اما اعتقاد به حفظ ارزش و قداست خانه خدا هر گونه تصویربرداری از آن را غیر مجاز اعلام کرده است. »

            نظر سیدعباس سیدمحمدی:

            طبق معلومات و باور بنده، کعبه مقدس است، ولی این که فیلمبرداری یا عکسبرداری از داخل کعبه، قداست کعبه را از بین ببرد، خلاف معلومات من است. ظاهراً می توان استدلال کرد قداست قرآن از قداست کعبه بیشتر است، از جمله چون مقدس بودن مکانها و زمانها و افراد مقدس را ما بر اساس خبر دادن قرآن می شناسیم. اگر قدسیت کعبه موجب می شود از آن فیلمبرداری و عکسبرداری نشود، پس ظاهراً کسانی که ملتزم به نظر خود مبنی بر فیلمبرداری نکردن و عسکبرداری نکردن از کعبه هستند، به طریق اولا باید قرآن را از دید ِ دوربینها خارج نگه دارند.

نظرات 6 + ارسال نظر
آی سودا پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 21:02 http://firstwindow.blogsky.com

این نسبت دریا به خشکی طی سالها تغییر نکرده و ثابت بوده؟ کما این که می دانیم طی سالها خشکیها به دریا یا دریاها به خشکی تبدیل شده اند

علایی شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:45

بنظرم اعجاز چیزی است مشخص و واضح که هرکس با هر سطح فهم وادراک انرا درک کند ودر مقابلش احساس عجز کند نه اینکه بیایند با هزار دلیل ناقص چیزی بزور از لابلای قران برای خلق به ارمغان بیاورند.خدا اگر میخواست حتما به وضوح به این مطلب اشاره میکرد.
بنظرم اینکه یکنفر اینقدر تلاش کرده یک همچین چیزی از قران برایمان بسازد جدا مغز خلاقی داشته و بهتر است از این خلاقیت در زمینه های دیگر استفاده کنند.
اصولا این که کسی پی به اینچنین مطالبی در قران ببرد قطعا با قصد قبلی است یعنی شخص با نیت پیدا کردن این مطلب وارد قران شده است در صورتیکه اعجاز چیزیست که بدون نیت قبلی با ان روبرو میشویم.
بانیت قبلی شاید خیلی چیزهای دیگر هم بتوان در هر متنی پیدا کرد.
در نهایت بنظرم قران ؛این کلام الهی؛بینیاز از این تلاشها برای اثبات حقانیتش باشد

سید مهدی یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:17 http://www.dinist.com

سلام دوست عزیز
بنده با نرم افزار شمردم
کلمه البحر 32 بار تکرار شده
و کلمه البر 13 بار البته با فتح باء که می شود خشکی نا با کسر باء که می شود نیکوکاری

البحر و البر

یادتان باشد . البته من هم نسبت به بعضی از این معجزات مشکوکم ولی این یه مرود را شخصا پیگیری کردم

سید مهدی یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:21 http://www.dinist.com

سلام دوست عزیز
بنده با نرم افزار شمردم
کلمه البحر 32 بار تکرار شده
و کلمه البر 13 بار البته با فتح باء که می شود خشکی نه با کسر باء که می شود نیکوکاری

البحر و البر

یادتان باشد . البته من هم نسبت به بعضی از این معجزات مشکوکم ولی این یه مورد را شخصا پیگیری کردم
http://www.dinist.com

سید مهدی یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:37 http://www.dinist.com

همچنین کلمه
یبسا که یک بار تکرار شده است به معنای خشکی است
و یک کدام از کلمه های البر به معنای خشکی نیست

یعنی 12 تا از کلمات البر به معنای خشکی است و یکی هم
یبسا که می شود 13 تا

متاسفانه این چیزهایی که به اسم معجزات هست اسناد و مدارکش با دقت نیست . امیدوراریم در آینده اینها مستند تر گردد و مستدل تر . تا واقعا آنچه به عنوان معجزه واقعی هست در کتب ثبت شود

سیدعباس سیدمحمدی - سیدمهدی چهارشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 16:41 http://seyyedmohammadi.blogsky.com

سلام علیکم. آقای سیدمهدی. در وبلاگ بنده در ذیل http://seyyedmohammadi.blogsky.com/1389/08/13/post-83/ فرمودید تعداد بحر در قرآن 32 و تعداد بَرّ در قرآن 13 است. من گفته ام تعداد بحر در قرآن 33 و تعداد بَرّ در قرآن 12 است. بنده طبق المعجم المفهرس گفتم. و الان مفصلتر عرض می کنم:
1) و اذ فرقنا بکم البحر
2) فی البحر بما
3) صید البحر و طعامه
4) ما فی البر و البحر
5) من ظلمات البر و البحر
6) بها فی ظلمات البر و البحر
7) و چاوزنا ببنی اسرائیل البحر فأتوا
8) حاضرة البحر
9) یسیرکم فی البر و البحر
10) و جاوزنا ببنی اسرائیل البحر فأتبعم
11) لتجری فی البحر بأمره
12) سخّر البحر
13) فی البحر لتبتغوا
14) فی البحر ضلّ
15) و حملناهم فی البر و البحر
16) فی البحر سریاً
17) فی البحر عجباً
18) یعملون فی البحر
19) کان البحر مداداً
20) لنفد البحر قبل
21) فی البحر یبساً
22) تجری فی البحر بأمره
23) کظلمات فی البحر
24) بعصاک البحر
25) یهدیکم فی ظلمات البر و البحر
26) الفساد فی البر و البحر
27) البحر یمدّه
28) الفلک تجری فی البحر بنعمت الله
29) الجوار فی البحر کالأعلام
30) البحر رهواً
31) سخّر لکم البحر لتجری
32) البحر المسجور
33) المنشآت فی البحر کالأعلام


در صورت تمایل بررسی کنید آیا این 33 بحر به طور جداگانه در قرآن به کار رفته است یا نه.

همچنین بنده که گفتم در قرآن 12 مرتبه بَرّ به کار رفته، طبق معجم المفهرس بود:

1) صید البرّ
2) یعلم ما فی البرّ و البحر
3) من ظلمات البر و البحر
4) بها فی ظلمات البر و البحر
5) یسیرکم فی البر و البحر
6) الی البر
7) جانب البر
8) حملناهم فی البر و البحر
9) یهدیکم فی ظلمات البر و البحر
10) نجّاهم الی البر اذا هم
11) الفساد فی البر و البحر
12) نجّاهم الی البر فمهنم


اگر بنده نادرست گفته ام، و یک بَرّ دیگر در قرآن است، بفرمائید کجا و چه گونه است.
بالله التوفیق.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد