کامنت شما در نوبت تأیید و سپس در نوبت پاراف قرار دارد

            بسم الله الرحمان الرحیم.

افرادی هستند، که به شدت، و بعضاً در حد صد در صد، مقید هستند، با دیگران از طریق وبلاگ آنها ارتباط نداشته باشند. ارتباط با دیگران، از طریق پاراف کردن کامنت آنها، در وبلاگ خود باشد. حتا به روز شدن وبلاگ خود را، از طریق «ایمیل» به دیگران اطلاع می دهند.

به این مسئله فکر کنید:

اگر من که وبلاگ دارم، بیایم در وبلاگ شما، کامنت بگذارم و سؤالی طرح کنم، و «تأکید و تصریح و درخواست کنم، که لطفاً جواب مرا از طریق کامنت وبلاگم بده»، و شما با این که 1) سواد داری و «تأکید و تصریح و درخواست» را می بینی، و 2) بلد هم هستی کامنت بگذاری در وبلاگ من، و 3) وقتی که برای کامنت گذاشتن در وبلاگ من صرف می کنی قاعدتاً برابر با وقتی است که صرف پاراف کردن کامنت من در وبلاگت می کنی، و 4) قاعدتاً می دانیم سریعترین راه مطلع شدن من از جواب شما، دیدن کامنتهای وبلاگ خودم است، ولی:

با همه ی اینها، شما جواب مرا «فقط» به طریق پاراف کردن کامنت من در وبلاگت بدهی، این نشان دهنده ی چیست؟

من مدتی قبل در وبلاگ یک خانم که با زکریا هاشمی ساکن فرانسه تلفنی صحبت کرده بود کامنت گذاشتم و گفتم اگر تلفنی از زکریا هاشمی داری و اگر منعی نیست، از طریق کامنت وبلاگم تلفن ایشان را به من اطلاع بده. مدتی گذشت و خبری نشد. شاید یک ماه. یک مقدار فکر کردم و یادم آمد یا به هر حال به طریقی وبلاگ ایشان را پیدا کردم. یک مقدار هم در آرشیو وبلاگش نگاه کردم که ببینم کامنتم در ذیل کدام مقاله اش بوده. بله. رفتم دیدم ایشان کامنت من را پاراف کرده، و با وجود آدرس داشتن من (آدرس وبلاگ) و با وجود تأکید و تصریح و درخواست من، که لطفاً از طریق کامنتم جواب بدهید، ایشان فقط راه پاراف کردن را انتخاب کرده بود.

ببخشید. انگار آب سردی ریختند بر رویم. شوکه شدم. واقعاً چرا؟

اینترنت، دنیای «واقعی» است. «مجازی»، اصطلاح است. ما موجودات واقعی، اینترنت را می سازیم. با اخلاق و بی اخلاقیهامان. با تواضع و تکبرهامان.

نظرات 4 + ارسال نظر
حضرت خضر جمعه 3 دی‌ماه سال 1389 ساعت 23:43 http://hazratekhezr.blogsky.com

خوب وقتی شما درخواست کردی که به وبلاگ شما بیایند و نیامدند،این از سر بی اعتنایی و سهل انگاری است.

جواد خراسانی شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 00:03

سلام،
سید! زیادی جدی گرفتی فضای وبلاگ رو!
طوطی زکریا هاشمی را به قیمتی گزاف از افست فروش های شهرمان گرفتم. ده، دوازده سال قبل، دهه فجر، تلویزیون فیلمی مستند - داستانی با بازی داود رشیدی و فرهاد اصلانی( بازیگر نقش عبیداله در مختارنامه) و کارگردانی رسول صدرعاملی در خصوص مدت اقامت حضرت خمینی در پاریس، پخش کرد. قسمت عمده سریال در پاریس پر شده بود، که در قسمتی از آن با زکریا هاشمی مصاحبه ای انجام داده بود ( حالا ربط قضیه چه بود؟ من متوجه نشدم) از فعالیت های سیاسی هاشمی اطلاعی ندارم، بنده خدا توی یک رستوران ایرانی در پاریس کباب باد می زد!؟
جایی خواندم، ابراهیم گلستان، "طوطی" را یک از بهترین رمان های فارسی معرفی کرده است و زکریا هاشمی را یکی از با استعدادهای داستان نویسی فارسی، حیف که
ضایع و هدر شد.

فروز شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:28 http://foruq.blogfa.com

سلام.
اینترنت، دنیای «واقعی» است. «مجازی»، اصطلاح است. ما موجودات واقعی، اینترنت را می سازیم. با اخلاق و بی اخلاقیهامان. با تواضع و تکبرهامان.

فرزانه شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 13:34 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
عده ای علاقه مندند در مرکز توجه خواننده گان دنیای مجازی قرار گیرند . فکر می کنند مطالبشان آن قدر جذابیت دارد که خواننده باید به سمتش بیاید
حتی وانمود می کنند که خوانده شدن یا خوانده نشدن مطلبشان برایشان فرقی نمی کند. من این ادعای اخیر را صادقانه نمی دانم چون نوشتن در وبلاگ برای خواننده و مخاطب مجازیست . اگر نویسنده مخاطب برایش مهم نباشد فایل مطلبش را در کامپیوتر خودش نگه می دارد و آپلودش نمی کند.
کما اینکه کوچکترین اثر و فایده یک نوشته به آگاهی و درکی است که یک خواننده از آن می گیرد وگر نه ارزشی ندارد .
خود من از مطالبی که در وبلاگها می خوانم گاهی بسیار آموخته ام که شاید بدون دسترسی به دنیای مجازی دانستنشان بسادگی ممکن نبود برایم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد