که اقتضای دل پاک ، پاک انگاریست

                

                                        بسم الله الرحمان الرحیم.

            لحظاتی قبل متوجه شدم وبسایت فورشیرد (یعنی http://search.4shared.com/network/search.jsp ) فیلتر شده است. این وبسایت امکان دانلود کردن (و آپلود کردن) تعداد بسیار زیادی کتاب در موضوعات مختلف را فراهم می کرد. ظاهراً بدون محدودیت در ظرفیت. من چندین کتاب در موضوع فیزیک و زیست شناسی و موضوعات مختلف دانلود کردم از این وبسایت. همچنین متوجه شدم وبسایت http://www.goodreads.com/ فیلتر شده است.

            وزیر ارتباطات و فناوری ی اطلاعات، در تاریخ بیست و دوم دی 1389، در گفت و گو با روزنامه ی شرق (در http://sharghnewspaper.ir/Released/89-10-22/394.htm ) فرموده بود: «ایران پرچمدار اینترنت پاک در دنیا می شود.»

            ظاهراً اضافه شدن 4shared.com به هزاران و شاید میلیونها وبسایت و وبلاگ فیلترشده، در مسیر «پاک کردن اینترنت» است.

            ای کاش مسئولان اینترنت ایران، قاعده ی شان پاک انگاری و استثنائشان زیانبارانگاری باشد، و چه بهتر که تشخیص پاک بودن و زیانبار بودن را به عهده ی خود مردم بگذارند، و کُلّی از عالَم و آدم را مهاجم و دشمن و فاسد و مفسده و پلید ندانند. پروین اعتصامی:

که اقتضای دل پاک، پاک انگاریست 

            [تکمله در تاریخ بیست و نه دی 1389:

            لحظاتی قبل متوجه شدم وبسایت محمدسعید حنایی کاشانی (با نام فَلُّ سَفَه، http://www.fallosafah.org/ ) فیلتر شده است. تا چند ماه قبل، محمدسعید حنایی کاشانی در برنامه های فکری ی در تلویزیون به عنوان مهمان حاضر می شد. محمدسعید حنایی کاشانی عضو هیئت علمی ی گروه فلسفه ی دانشکده ی ادبیات و علوم انسانی ی دانشگاه شهید بهشتی است (http://lah.sbu.ac.ir/Default.aspx?tabid=4458 ).]

نظرات 5 + ارسال نظر
مهدی نادری نژاد چهارشنبه 29 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:13 http://www.mehre8000.blogfa.com

با سلام
مکتوبتان را خواندم.
جناب سید محمدی
نمی دانم این تفکر بنیان سوز سر وکله اش از کجا پیدا شد که بقول شما"عالَم و آدم را مهاجم و دشمن و فاسد و مفسده و پلید " می داند.متاسفانه این تفکر پا را از گلیمش فراتر برده ،علاوه بر حوزه سیاست به حوزه فرهنگ و اقتصاد و اجتماع خود را تحمیل میکند.
البته بد اندیشان و دشمنان یک ملت را در روند تاریخی و سیر طبیعی لازم می دانم ولی این مسلک طرح نو درانداخته که نماینده فعلی اش را روزنامه کیهان می دانم.

محمدرضا پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 00:12 http://mamrizzio3.blogspot.com/

سلام
یعنی الان سایت فور شیرد و گود ریدز خطری داشت برای اسلام و مسلمین!؟

ghasemfam پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 19:10 http://www.aknun.blogsky.com/

سلام

اندیشیدن کار دشواری است که بنیادگرایان مذهبی توانایی آن را یا حوصله‌ی آن را در خود نمی‌بینند و لاجرم به سمت فیلتر کردن سایت‌های فلسفی و اندیشگی کسانی مثل سعید حنایی می‌روند.

حدیثی داریم که می‌گوید یک ساعت تفکر از هفتاد ساعت عبادت برتر است. و این در واقع دشواری و سختی تفکر و اندیشیدن را می‌تواند به دینداران راستین یادآور شود. برخی از کسانی که نام خود را دیندار نهاده‌اند حوصله پاسخ دادن به یک سوال مخالف و انتقاد مخالف مانوسات ذهنی خود را در ندارند و به جای اندیشیدن و تفکر در مورد آن وجوانب آن به گمان خود راه آسان را دنبال می‌کنند و دست خود را به دهان سوال کننده می‌گذارند و در صورت امکان وب‌سایت و وبلاگ او را فیلتر می کنند و کارهایی آسان از این دست را به پاسخگویی فکورانه و اندیشمندانه ترجیح می‌دهند.

محمدرضا جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 13:27 http://mamrizzio3.blogspot.com/

سلام
مساله همینه که شما گفتی و متاسفانه دوستان ِ فعال ِ بنده در زمینه ی حقوق زنان اصلا متوجه ی این قضیه نمی شوند. عکسی هم که در پست گذاشتم خیلی مرتبط با موضع است. ببینید آن زن چه می گوید!؟

ابراهیم ابریشمی جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:06 http://avakh.blogsky.com

روزگار غریبی شده
من با حنایی کاشانی از نزدیک آشنایم. فردی دانشمند و متواضع و صمیمی که هر گاه پرسشی دارم با نهایت گشاده‌رویی پاسخ می‌گوید.
چند وقت پیش متوجه فیلتر شدن بلاگش شدم، گمان کردم اشتباهی بوده و درست می‌شود، اما گویا قطار آزادی بیان در این کشور ترمز بریده!
فقط می‌توانم بگویم: افسوس.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد