امام خمینی: [غیرمُسلم وغیرمؤمن به خدارا] بکشید، بزنید، حبس کنید

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            امام خمینی رحمت الله علیه، عیناً طبق سی دی ی مجموعه آثار امام خمینی (ره):

                        «صحیفه امام، ج‏19، ص: 131

سخنرانى [در جمع اعضاى مجلس خبرگان و ائمه جمعه کل کشور (منشأ مفاسد عالم)]

زمان: صبح 14 بهمن 1363/ 12 جمادى الاول 1405

..........

                        صحیفه امام، ج‏19، ص: 138

.......... ایران حجت دارد، دلیل دارد. ما با قرآن داریم پیش مى‏رویم، با نهج البلاغه داریم پیش مى‏رویم........... شما اسلام را به مردم بگویید شما احکام اسلام را، نروید سراغ احکام فقط نماز و روزه، آنها را هم باید بگویید، اما احکام اسلام که منحصر در این نیست. شما سوره برائت را براى مردم چرا نمى‏خوانید؟ شما آیات قتال را چرا نمى‏خوانید؟ هى آیات رحمت را مى‏خوانید! آن قتال هم رحمت است براى این که مى‏خواهد آدم درست کند. آدم گاهى درست نمى‏شود مرض گاهى صحیح نمى‏شود، الا

                        صحیفه امام، ج‏19، ص: 139

بِالْکَىّ؛ «1» باید ببرند، داغ کنند تا درست بشود جامعه. باید آنهایى که فاسد هستند، از آن بیرون ریخته بشوند؛ جنبه رحمت است همه‏اش. منتها آقایان، بعضى‏ها خیال مى‏کنند که همان رحمت این است که به آن مهلت بدهند تا بکشد آدم‏ها را. این رحمت است؟ از حبس‏ها بیرونشان کنید تا بریزند مردم را بکشند، این رحمت است؟ شما روى قرآن عمل کنید. قرآن با اشخاصى که مسلمند و معتقدند و ایمان به خدا دارند، به برادرى رفتار مى‏کند. با اشخاصى که بر خلاف این هستند آنها را مى‏گوید بکشید، بزنید، حبس کنید؛ اشِداءُ عَلَى الْکُفّارِ. شما همان طرفش را گرفتید، زمین هم مى‏خورید. ما، اگر بنا باشد اسلام را به یک طرفش قبول داشته باشیم، همان جنبه باصطلاح شما رحمت، من همه جنبه‏هایش را رحمت مى‏دانم، اما آنکه شما خیال مى‏کنید که آن جنبه‏اش رحمت است که دزدها را بیرونشان کنیم، مفسدها را بیرون کنیم، آدمکش‏ها را بیرون کنیم، دست بردارید از این طور رحمت‏هایى که شما توهّم مى‏کنید. اینها رحمت نیست، اینها مخالف خداست، مخالفت با خداست‏»

نظرات 5 + ارسال نظر
ایرانی دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 16:30 http://www.byan.blogfa.com

باسلام
نظرتان رابه رهنمودهای امام راحل در اوائل انقلاب به دسته بندیهای سیاسی دانشگاه ها ویا برخوردبا نوه ایشان درقم جلب میکنم.موفق باشید.

محمدرضا دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 23:07 http://mamrizzio3.blogspot.com/

به سلامتی!
البته گویا جعلی ست! نمی دانم اینها را اصلاح طلبان چه جوری ماست مالی می کنند

جواد خراسانی سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:03 http://cheshmejoo.blogfa.com/

سلام،
تیتر شما و " بکشید، بزنید، حبس کنید" عین متن قرآن در آیه 5 سوره توبه است.

[سوره التوبة (۹): آیات ۵ تا ۶]

فَإِذَا انْسَلَخَ الْأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُوا الْمُشْرِکِینَ حَیْثُ وَجَدْتُمُوهُمْ وَ خُذُوهُمْ وَ احْصُرُوهُمْ وَ اقْعُدُوا لَهُمْ کُلَّ مَرْصَدٍ فَإِنْ تابُوا وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ فَخَلُّوا سَبِیلَهُمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ (۵) وَ إِنْ أَحَدٌ مِنَ الْمُشْرِکِینَ اسْتَجارَکَ فَأَجِرْهُ حَتَّى یَسْمَعَ کَلامَ اللَّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ مَأْمَنَهُ ذلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا یَعْلَمُونَ (۶)

ترجمه‏

و چون ماههاى حرام گذشت مشرکان را هر جا یافتید بکشید و دستگیرشان کنید، و محاصره کنید و (براى کشتن و دستگیریشان) در هر کمینگاه بنشینید، پس اگر توبه کردند و نماز بپاداشتند. و زکاة دادند راهشان را باز کنید (و آزادشان بگذارید) که خدا آمرزنده و مهربان است (۵) و اگر یکى از مشرکان از تو پناه خواست پناهش ده تا سخن خدا را بشنود سپس او را به امانگاهش برسان زیرا آنها مردمانى هستند که نمیدانند (۶).

منظور از این شدت و غلظت در آیه مشرکان است با عنایت به سوره برائت و شان نزول. بفرمائید منظور حضرت خمینی چه کسانی بوده اند و این صحبت ها  در چه زمانی و شرایطی بیان شده است؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 14:42

به نظر شما باید دشمنان پیمان شکن عراقی را ناز کرد؟ نص آیات در کامنت بالا وجود دارد

حسن سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 19:31 http://hhamtaii.blogfa.com

فقط اینکه در ظاهر، آقای خمینی این حرف را نقل کرده است از قرآن. ولی خوب از تیتر شما اینطور برمی‌آید که حرف خودش است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد