مبارزه با ماهواره: بسیج + پلیس + وزارت کشور + وزارت اطلاعات +...

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            http://tarh.majlis.ir/?ShowRule&Rid=0F3E73F9-019A-42F0-AC38-F9CE3921A754

           

قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات از ماهواره

23/11/1372

قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره

ماده 1 - به موجب این قانون ورود، توزیع و استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره جز در مواردی که قانون تعیین کرده است ممنوع می‌باشد.

ماده 2 - وزارت کشور موظف است با استفاده از نیروهای انتظامی و یا نیروی مقاومت بسیج در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری تجهیزات دریافت‌از ماهواره اقدام نماید.

تبصره - مهلت جمع‌آوری تجهیزات موجود دریافت از ماهواره از تاریخ تصویب این قانون یک ماه می‌باشد. بعد از انقضای مهلت مذکور‌استفاده‌کنندگان به مجازات‌های تصریح شده در این قانون محکوم خواهند شد.
‌ماده 3 - وزارت کشور موظف است با هماهنگی وزارت اطلاعات با وسایل ممکن نسبت به جلوگیری از ورود و توزیع تجهیزاتی که صرفاً برای‌دریافت از ماهواره مورد استفاده قرار می‌گیرد اقدام نماید و ضمن توقیف وسایل فوق عاملین آن را با وسائل توقیفی به مراجع صالحه قضائی معرفی‌نماید. نحوه هماهنگی در آیین‌نامه اجرایی مشخص خواهد شد.

تبصره - کلیه کالاهای ضبط و مصادره شده موضوع این قانون جهت توسعه پوشش رادیو و تلویزیونی کشور در اختیار سازمان صدا و سیمای‌جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.

ماده 4 - کلیه دستگاه‌های فرهنگی کشور موظفند اثرات مخرب استفاده از برنامه‌های منحرف‌کننده را در جامعه تبیین نمایند.

ماده 5 - سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (‌مؤسسه رسانه‌های تصویری) می‌توانند نسبت به ضبط و پخش آن دسته از‌برنامه‌های ماهواره که مغایر با ارزش‌های و مبانی فرهنگ اسلامی و ملی نباشد اقدام نمایند.

ماده 6 - دستگاه‌های صدا و سیما، پست و تلگراف و تلفن و سازمان‌های وابسته از شمول این قانون مستثنی می‌باشند.

تبصره - صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به منظور واردات فرستنده‌ها، تجهیزات تولید و پخش و لوازم یدکی متعلق به آنها مواد اولیه تولید‌فیلم و سریال از اخذ مجوز ورود و گواهی عدم ساخت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی نظیر وزارتخانه‌های پست و تلگراف و تلفن، صنایع و‌بازرگانی و گواهی سازمان انرژی اتمی و ثبت سفارش وزارت بازرگانی معاف می‌باشد.

ماده 7 - دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که برای انجام وظایف قانونی خویش لازم است از تجهیزات دریافت از ماهواره استفاده نمایند باید مجوز لازم را ‌از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی وزارتخانه‌های اطلاعات و پست و تلگراف و تلفن کسب نمایند.

ماده 8 - واردکنندگان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تجهیزات دریافت از ماهواره علاوه بر ضبط و مصادره اموال مکشوفه توسط دادگاه‌ها به‌مجازات ده تا یکصد میلیون ریال محکوم می‌گردند.

ماده 9 - استفاده‌کنندگان از تجهیزات دریافت از ماهواره علاوه بر ضبط و مصادره اموال مکشوفه به مجازات نقدی از یک میلیون تا سه میلیون ریال‌محکوم می‌گردند.

الف - حمل ، نگهداری، نصب و تعمیر تجهیزات دریافت از ماهواره ممنوع و مرتکبین به مجازات نقدی از یک تا پنج میلیون ریال محکوم‌می‌گردند

ب - وجوه دریافتی بابت مجازات مواد 8 و 9 این قانون به خزانه واریز و صد درصد (100%) آن جهت تأمین هزینه‌های اجرای این قانون و مقابله‌با تهاجم فرهنگی در اختیار وزارتخانه‌های کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار داده می‌شود تا در‌حدود اعتبارات مصوب بودجه سالانه کل کشور به مصرف برسد.

ماده 10 - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت پست و تلگراف و تلفن و سازمان‌های ذیربط موظفند با استفاده از اهرم‌های حقوقی و‌بین‌المللی در جهت حراست از مرزهای فرهنگی کشور و حفظ کیان خانواده علیه برنامه‌های مخرب و مبتذل ماهواره اقدام لازم را انجام دهند.

تبصره - نشر آگهی‌های تبلیغاتی از طرق مختلف توسط مطبوعات، صدا و سیما یا تبلیغات شهری که متضمن جواز استفاده از برنامه‌های ماهواره‌می‌باشد ممنوع است.

ماده 11 - دولت موظف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ تصویب این قانون آیین‌نامه اجرایی آن را تهیه و تصویب نماید.

قانون فوق مشتمل بر یازده ماده و چهار تبصره در جلسه روز یکشنبه بیست و سوم بهمن ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و سه مجلس شورای اسلامی‌تصویب و در تاریخ 1373.11.26 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی - علی‌اکبر ناطق نوری

نظرات 5 + ارسال نظر
زیتون 3002 دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 22:10 http://zatun3002.persianblog.ir

اززمانی که دوش حمام اختراع شدتاکنون درگیرچنین معضلاتی بوده ایم
بطورکلی پدیده ها سه دسته اند
ابزار
تشکیلات
رابطه
که ابزاروتشکلات مدام بروزمیشوند
ولی رابطه ثابت است باخودباخدابامردم که مراجع تقلید وقانونگذاربایددرباره سومی فتوابدهندوقانونگذاری هم بشودان دوراواردشدن سبب تحجروعقب ماندن نااززمان میگردد

ستاریان دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 22:12

سلام

البته قانون می نویسند اما در عدم استقبال قشر بزرگی از مردم و در اجراست که با مشکل روبرو می شود.

وقتی امروز اکثر مردم به خصوص در شهرهای بزرگ آنتن دریافت شیکه های ماهواره ای دارند ، مبارزه با ماهواره با بسیج + پلیس + وزارت کشور + وزارت اطلاعات +... یعنی مبارزه با خواست اکثر مردم لااقل در شهرهای بزرگ

وحید یامین پور عضو ثابت رجانیوز :تلویزیون ایران را پیرمردهای بازنشسته مدیریت می کنند،سیما به شدت سیاسی شده و فرهنگ و حوزه های متعدد و وسیع آن معطل مانده است

وی با بیان اینکه تلویزیون ایران را پیرمردهای بازنشسته مدیریت می‌کنند، آورده است: همت مدیران سیما فقط صرف پرکردن آنتن می‌شود و اغلب فرصتی برای ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها ندارند. روزی یکی از مدیران ارشد سیما می‌گفت که اصلا نمی‌داند اینترنت چیست و دیگری می‌گفت اساسا شبکه‌های ماهواره‏ای را نگاه نمی‌کند!

احتمالا از امروز بشود او را هم به دلیل انتقادش ضد انقلاب خواند!

نمی خواهند درک کند که شصت درصد جمعیت کشور ما جوان است و با روشهای پیرمردانی که نمی دانند جوان چه می خواهد و اصلا اینترنت و ماهواره چیست نمی توان او را اداره کرد و منتقد را هم مغرض می خوانند

جالب است . بخوانید که در ارتباط کامل است:

فرزندان فرمانده ناجا در چهارشنبه سوری !

فرمانده نیروی انتظامی به سوال مجری برنامه نگاه یک تلویزیون که آیا فرزندان شما در چهارشنبه سوری امسال شرکت می کنند جواب داد.

به نوشته خبرانلاین؛ وی گفت: سعی کردیم که این کار را نکنند اما نتوانستیم و آنها پارسال هم در این مراسم شرکت کردند.

http://www.tabnak.ir/fa/news/152218/فرزندان-فرمانده-ناجا-در-چهارشنبه-سوری-!

البته گاهی هم کار به توصیه و نصیحت برای اجرای قانون از سوی افراد کشیده می شود و مقامات قضایی به جای برخورد با ایشان فقط نصیحت می کنند

مثل اینجا:

توصیه منتظری به بسیجی و حزب اللهی ها

با این حرکات حزب‌الله را ملکوک نکنید، بسیجیان پاک‌سرشت را با این رفتار و اعمال ناپسند بدنام نکنید

http://www.tabnak.ir/fa/news/152414/توصیه-منتظری-به-بسیجی-و-حزب-اللهی-ها

ستاریان دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 22:14

آدرس گفته های یامین پور
http://www.fararu.com/vdcexv8p.jh8ooi9bbj.html

جواد خراسانی دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 22:50 http://cheshmejoo.blogfa.com/

سلام،
البته حضرات علمای حاکم مخالف پیشرفت نیستند، فقط با ماهواره، اینترنت، فیس بوک و... نمی توانند راحت کنار بیایند!

محمد سه‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 13:32

شب تار جمهوری اسلامی کم کم تاریک شده است. وقتی اصول پاسخ گوی نیاز های جدید نیست ُ یا اصول فدا می شوند (مجمع تشخیص مصلحت نظام کارش همین است) یا اصول قربانی نمی شوند (شورای نگهبان کارش همین است) و سیستم فرو می ریزد. پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد