حجم بالای کامنتها

             بسم الله الرحمان الرحیم.

            جمشید غلامی نهاد ناشر و وبلاگ نویس است. متولد 1346. تصحیح انجیل برنابا، شاید از شاخصترین کارهایش باشد. گمان کنم ناشرش هم خودش است. اگر درست خاطرم مانده باشد، در کتاب یادشده، پیشگفتار ایشان از خود متن کتاب مفصلتر است.

در ذیل یک مقاله ی وبلاگ جمشید غلامی نهاد، یعنی در ذیل http://gholaminahad.blogfa.com/post-81.aspx (مورخ 28 مرداد 1389)، کامنت گذاشته اند:

            «نویسنده: م

چهارشنبه 10 شهریور 1389 ساعت: 22:7

استاد، چرا نظر من را حذف کردید. از شما درباره مصداق حق و باطل در ایه " جاء الحق و زهق الباطل پرسیدم"
همیشه انقدر بازدید کننده نوازید؟
»

            و «استاد» (یعنی جمشید غلامی نهاد) کامنت گذاشته است و جواب داده است:

            «نویسنده: غلامینهاد

پنجشنبه 11 شهریور 1389 ساعت: 2:10

جناب م . ع

با عرض پوزش به دلیل حجم بالای کامنت ها بناچار تنها به کامنت هایی که ایمیل ارائه کنند، به نشانی ایمیل شان پاسخ می دهم. لذا می بینید که مدتهاست به هیچ کامنتی پاسخ نداده ام. پس لطفا ایمیل بگذارید.

با پوزش مجدد
»

            خُب.

            به نظر می رسد جمشید غلامی نهاد از آنان است که اعتنای افراد، که وبلاگ ما را می خوانند، و سپس اعتنایی دیگر می کنند و کامنت می گذارند، این را «عرض سؤال به محضر استاد»، می داند. کامنت را مترادف با «سؤال» می داند، و ایشان سیاست کلی ای برای «پاسخ دادن به سؤالها» دارد، و آن است که، «با توجه به حجم بالای کامنتها»، ایشان فقط پاسخ سؤالات افرادی که ایمیل ارائه کنند به نشانی ی ایمیل آنها بفرستد، و گرنه آنها که در صف قرار گرفته اند تا کنترلر ِ کامنت ِ وبلاگ آقای جمشید غلامی نهاد، آنها را تأیید و کامنت آنها را منتشر کند، اصولاً کامنتشان منتشر نمی شود.

            البته این مرامها و این استدلالها، از بنده دور است. اما بیائیم ببینیم «حجم بالای کامنتها»، چیست. البته با توجه به کنترلر، نمی توان فهمید تعداد کامنتهای گذاشته شده و قلع و قمع شده و منتشرشده چند تا بوده، اما کامنتهای منتشرشده قابل مشاهده و قابل شمارش است. هومپیج وبلاگ ایشان، سی مقاله است، از 18 فروردین 1388 تا 28 تیر 1390. تا تاریخ 30 تیر 1390 که بنده وبلاگ را دیدم، و در جدیدترین مقاله اش هنوز کامنتی منتشر نشده بود، کُلّ کامنتهای منتشرشده در کُلّ سی مقاله ی وبلاگ ایشان در مدت حدود دو سال و سه ماه، 239 کامنت است. یعنی به طور متوسط هر مقاله 8 کامنت و به طور متوسط هر ماه  ۹ کامنت.

            این است «حجم بالای کامنتها» (احتمالاً طول کامنتها ضرب در عرض کامنتها ضرب در ارتفاع کامنتها می شود حجم کامنتها): به طور متوسط هر مقاله 8 کامنت و به طور متوسط هر ماه ۹ کامنت.

           

نظرات 12 + ارسال نظر
مهدی نادری نژاد پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:15 http://www.mehre8000.org

با سلام
محاسبه ای دقیق بود ولی زمانش بیات شده بود.

فلسفه پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 14:58 http://FALSAFE69.BLOGFA.COM

سلام - به نظر من حیف است که این همه انرژی سید محمدی صرف چنین بحث هایی شود. ادمی با توانایی مطالعه ی بالا می شود که کارهای بنیادی تری انجام دهد.

حسن پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 15:09 http://hhamtaii.blogfa.com

فرمول بهتری برای محاسبه‌ی حجم سراغ دارم که مبتنی بر محاسبه‌ی مانده روی مسیر مختلط بسته‌ی حول قطب‌ها است... ولی حیف که زمانش بیات شده است.

سیدمهدی جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:03 http://www.smkhatami.blogfa.com

سلام آقا سید
جواب نظر شما
کنترل همیشه لازم و حیاتی است
لزومی نداره آدم هر چیزی رو در معرض دید همگان قرار بده
البته خدای من شاهده که من تا جایی که عفت عمومی وبلاگم اجازه بده کامنتی رو حذف نمیکنم اما چه لزومی داره آدم هر کامنتی رو اجازه نمایش بده ؟
من هیچ کامنتی رو پاراف نمیکنم فقط جوابی بهشون میدم و بعد به وبلاگ نظر دهنده میرم و اونحا هم نظرمو بیان میکنم
اینجوری نیست که یک طرفه باشه رابطه

مهدی نادری نژاد شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:58 http://www.mehre8000.org

با سلام
فرمودید:
"شما تقریباً تمام مقالاتت این طور شده که یک متن است، و در پایان، یک لینک. من شخصاً دلزده می شوم."
از اینکه به واحه خودتان نقد وارد کردید متشکرم.
از نظرتان برای بهترشدن واحه استفاده خواهم کرد.

خلیل شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:05 http://tarikhigam.blogsky.com

سلام

چکار به بچه ی مردم داری، سید؟

امیر ثابت قدم دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 20:40 http://www.sabetq1.blogfa.com


سلام و تقدیم غزلی ازحافظ .
====




یاد باد آن کـه نـهانـت نـظری با ما بود
رقـم مـهر تو بر چـهره ما پیدا بود
یاد باد آن که چو چشمت به عتابم می‌کشت
مـعـجز عیسویت در لـب شـکرخا بود
یاد باد آن که صبوحی زده در مجلس انـس
جز مـن و یار نـبودیم و خدا با ما بود
یاد باد آن که رخت شمع طرب می‌افروخـت
وین دل سوخـتـه پروانـه ناپروا بود
یاد باد آن که در آن بزمگـه خـلـق و ادب
آن کـه او خنده مستانه زدی صـهـبا بود
یاد باد آن کـه چو یاقوت قدح خـنده زدی
در میان مـن و لـعـل تو حـکایت‌ها بود
یاد باد آن که نگارم چو کـمر بربـسـتی
در رکابـش مـه نو پیک جـهان پیما بود
یاد باد آن که خرابات نشین بودم و مسـت
وآنچه در مسجدم امروز کم است آن جا بود
یاد باد آن که به اصلاح شما می‌شد راست
نـظـم هر گوهر ناسفته که حافـظ را بود

امید چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:58 http://andishe-pooya.blogfa.com/

درباره این خبر نظرت چیست ، سید ؟ ... فکر می کنم صحن علنی را دارند دور می زنند :

معاون پارلمانی وزیر دادگستری از نهایی شدن لایحه مجازات اسلامی پس از هزار روز بررسی خبر داد و افزود: روز گذشته کمیسیون قضایی مراحل آخر لایحه را تصویب و برای تائید نهایی به شورای نگهبان تقدیم کرد.

عبدالعلی میرکوهی در گفتگو با مهر با بیان اینکه عصر شنبه مراحل آخر لایحه مجازات اسلامی به تصویب کمیسیون قضایی مجلس رسید، گفت: این لایحه اصل 85 است و پس از تصویب کمیسیون قضایی برای تائید نهایی به شورای نگهبان تقدیم شده و نیازی به تصویب در صحن علنی نیست.

مهدی نادری نژاد پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:23 http://www.mehre8000.org

با سلام
احیای فرهنگ "سلام" ؛ پادزهرفرهنگ " خشونت وبرخورد"

piskedel6 پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:53 http://piskedl6.blogsky.com

salam aqaye saidmohammadi
omidaram mano beyad dashte bashid

پیروز شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:07 http://kmt.ir

درود بر شما .

من خودم وبلاگ دارم شاید کامنت هایی که تایید میکنم فقط 4 تا باشد ولی صد ها میل و کامنت دارم البته این آدرسی که گزاشتم برای سایتم هست و وبلاگم فیلتر هست .
معیاری که شما گزاشتید واقعا اصلا ارزش فکر کردن هم نداره چه برسه به بحث.از یک آدم فرهیخته بعیده !!!.

با احترام فراوان لطفا سعی نکنید ارزش کار دیگران را با این کارها پایین بیاورید که فکر میکنم نه تنها پایین نمیآید بلکه به خود شما صدمه میزند .

تشکر .

غلامی نهاد جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:09

با سلام؛
پاسخ شما را در ذیل کامنت تان گذاشتم.
از اینکه، با هدف رفع سوءتفاهم، با شماره ای که قبلا گذاشتم تماس نگرفتید، دریافتم زود رنج هستید.
نوشته بودم که شتابزده داوری کرده اید، زیرا تا آن تاریخ 81 یک مقاله نوشته بودم نه 30 مقاله! پس باید 81 را مبنای ضرب و تقسیم خود می کردید، نه 30 مقاله را!
لازم به توضیح است وبلاگ اینجانب از سال 85 راه اندازی شده و تا به حال 107 یادداشت و مقاله در وبلاگ نوشته ام. و هم اینک ماهانه یک مقاله می نویسم؛ نه بیشتر.
در پایان از اینکه اینجانب را "آگاه" و "استاد" (بجد یا به طنز) خطاب کرده و مثل بسیاری افراد توهین نکرده اید سپاسگزارم.
ضمنا مقدمه ی اینجانب از متن انجیل برنابا بیشتر نیست و دیگر اینکه از کجا دانسته اید که ناشر این انجیل خود من هستم؟
امیدوارم مطلبی را که علیه یا در نقد من نوشته اید حذف کنید تا هم شائبه ی خشم شما نسبت به اینجانب از میان روفته و هم آبروی ما بیش از این نرود.
برای رفع سوءتفاهم ها هم اگر تماس نمی گیرید، لااقل کامنت بگذارید؛ تا شاید توفیق یار شد و اینجانب به افتخار دوستی با شما مفتخر شدم.
با آرزوی بهروزی روزافزون - جمشید غلامی نهاد







برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد