۷۰ درصد

                     بسم الله الرحمان الرحیم.

            سردار جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، طبق http://www.parsine.com/fa/pages/?cid=40114 ، مورخ 6 تیر 1390:

            «در برخورد با ماهواره باید خودمان را در شرایط جنگی ببینیم»

            سعید ابوطالب، نماینده ی مجلس شورای اسلامی، طبق http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=238119 ، مورخ 16 مهر 1384:

«در این زمینه سه راهکار وجود دارد، یک راهکار می گوید که "ماهواره" را کاملا ممنوع کنیم که این روش تا کنون شکست خورده است ، ضمن اینکه وجه "قانونی"، "شرعی" و "حقوقی" ندارد. ما حق نداریم این کار را بکنیم .

راهکار دیگری می گوید "ماهو اره" باید آزاد شود که این هم وجه "حقوقی" و" شرعی" ندارد و با "روح انقلاب اسلامی ایران" که ذات فرهنگی دارد تناسبی ندارد.

ما معتقدیم "راه حل سومی" وجود دارد و" آن استفاده مدیریت شده از ماهواره" است وما نباید حق مردم را سلب کنیم ، ما باید آثار ضد فرهنگی و بدی های "ماهواره" را بگیریم و" "برنامه های مناسب " آن را برای مردم پخش کنیم، بیاییم ادارت فرهنگی ایجاد کنیم تا همه بتوانند از "ماهواره" استفاده کنند.»

پایان نقل سخنان آقای سعید ابوطالب.

سؤال:

روح انقلاب اسلامی ی ایران، ذات فرهنگی دارد؟ روح انقلاب اسلامی ی ایران، که ذات فرهنگی دارد، ایجاب می کند ماهواره آزاد نباشد؟

راه حل سوم درباره ی مسئله ی ماهواره، که این است مردم از ماهواره ای که توسط مدیران مدیریت شده است، استفاده کنند، یعنی مدیرانی مانند جناب عالی که می فرمائید انقلاب اسلامی ی ایران روح دارد و روحش ذات فرهنگی دارد و ذات فرهنگی اش ایجاب می کند ماهواره آزاد نباشد، این مدیران ماهواره را مدیریت کنند و سپس مردم از این ماهواره که به این نحو مدیریت شده استفاده کنند؟

آیا مردم، خودشان، مناسب و نامناسب را نمی توانند تشخیص دهند؟

برای این که مردم همه بتوانند ــ اگر بخواهند ــ از ماهواره استفاده کنند، باید قبلش ادارات فرهنگی، توسط مدیرانی مانند جناب عالی ایجاد شده باشد؟

مدیریت؟ مدیریت یعنی چی؟ توجه کنید به سخنان سیدرمضان شجاعی کیاسری نماینده ی مجلس شورای اسلامی طبق  http://www.khabaronline.ir/news-160146.aspx مورخ 9 تیر 1390: «آخرین پژوهش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در آبان 85 حکایت از استفاده بیش از 70 درصد مردم تهران از ماهواره دارد. ضمن اینکه بیش از 80 درصد دارندگان ماهواره معتقدند ماهواره وسیله مناسبی است و از آن استفاده مناسب می کنند. آمار استفاده از آنتن های ماهواره ای در مناطق مرزی که تحت پوشش شبکه های صدا و سیما نیستند بیشتر و حدود 90 درصد است. بنابراین باید با دقت جوانب این موضوع را در نظر گرفت و قانونی تصویب کرد که به نفع همه باشد.»

            و توجه کنید به سخنان زمانی نماینده ی مجلس شورای اسلامی طبق http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1849400 روزنامه ی آفتاب یزد مورخ 13 اردیبهشت 1388: «بیش از 70 درصد مردم تهران زیر خط فقر هستند».

            طبق سخن دو نماینده ی مجلس، بیش از 70 درصد مردم تهران زیر خط فقر هستند، و، بیش از 70 درصد مردم تهران ماهواره دارند. خب حالا شما «مدیران» ارجمند و بزرگوار و متعهد، که قاطعیت و سماجت مأموران نیروی انتظامی و مقامات صدا و سیما و وزارت کشور و قوه ی قضائیه و ... در «کشف» و ضبط ماهواره ی بیش از 70 درصد از مردم تهران را در طول 17 سال گذشته مشاهده کرده اید، آیا همچنین به همان اندازه قاطعیت و سماجت از آن مقامات و دیگر مقامات در مبارزه با فقر که طبق سخنان نماینده ی مجلس بیش از 70 درصد مردم تهران زیر خط فقر هستند، مشاهده کرده اید؟

نظرات 3 + ارسال نظر
مهدی نادری نژاد شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:55 http://www.mehre8000.org

با سلام
چه نسبت جالبی بین فقر و ماهواره وجود دارد؟
جای تحقیق میدانی خالی است!!!

امیر مهدی شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:39

سلام
قسمت سرگرم کننده ماجرا همان است که شما بدان پرداخته اید.اماروایت من دردناک وغصه افزاست.مسئله حضرات بالانشین اساساً این نیست که ماهواره خوب است یا بد.باشد یا نباشد.مسئله دقیقاً این است که با طرح چندباره این مسائل مردم ومسولان مشغول بحث وتبادل نظر باشند وسرشان گرم باشد ودست آخر هم نتیجه ای عایدشان نشود.براستی برخوردهای متناقض ودوگانه حاکمیت با مسائلی همچون ماهواره،بدحجابی،مفاسد اقتصادی و...مارا به این نتیجه نخواهد رساند که اراده ای برای حل وساماندهی این مسائل وجود ندارد؟واین خیمه شب بازی ها برای فریب مردم وسر کار گذاشتن آنها طراحی شده است؟چرا آنهایی که معتقد به برخورد قهری وقانونی خشن هستند و می گویند ماهواره خلاف قانون وشرع واخلاق است سالی یکی دوبار موج ایجاد می کنند ومحدوده های مشخصی را جمع آوری می کنند وبعد دوباره جمع آوری ماهواره تعطیل می شود تا دور بعدی؟چرا هر بار که موج گرانی های بی حساب وکتاب آرامش وامنیت روانی واقتصادی مردم را لگدمال میکند بلافاصله طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی و دانه درشت ها مطرح می شود؟باور کنیم که هیچ ارتباط معناداری بین این مسائل وجود ندارد؟براستی اگر ما بخواهیم مشکلات اساسی واولویتهای کاری نظام را لیست کنیم ماهواره وبد حجابی وامثالهم در کجای این لیست قرار دارند؟ این نیست مگر این که معتقد باشیم حضرات قصور وتقصیر وناتوانی وسوء مدیریت خودشان را در همه زمینه ها اعم از فرهنگی ،اقتصادی، سیاسی،اخلاقی و...به گردن عوامل بیرون از حاکمیت می اندازند تا با فریب ومشغول ساختن مردم به این مباحث آنها را از مطالبات اصلی واساسی خود دور نگه دارند وبه خیال خودشان مسئله را فیصله دهند.

جواد خراسانی شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:36 http://cheshmejoo.blogfa.com/

سلام،
در دوره ایی که باید خانه را در دامنه آتشفشان بنا کرد، خزیدن به کنج غارها عین عقب ماندگی است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد