کمک وزارت ارشاد به ارتش در حفظ تمامیت ارضی

            بسم الله الرحمان الرحیم.

مجید حمیدزاده ـ مدیر کمیته‌ی نظارت و ارزش‌یابی بیست ‌و چهارمین دوره‌ی نمایشگاه کتاب تهران ـ ... بخش عمده‌ای از کتاب‌هایی که در این دوره از نمایشگاه جمع‌آوری شد، ضوابط نمایشگاه در مورد تمامیت ارضی و امنیت ملی را رعایت نکرده‌اند و هر اثری که به این حوزه لطمه وارد کند، از سطح نمایشگاه جمع‌آوری خواهد شد.

متن کامل خبر:

            عیناً به نقل از http://www.peymane.ir/fa/pages/?cid=34602 تاریخ انتشار 20 اردیبهشت 1390:

«در روزهای برپایی بیست ‌و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تعدادی کتاب از نمایشگاه جمع‌آوری شده و اجازه‌ی عرضه ندارند.

به گزارش پیمانه به نقل از ایسنا، در این بین، کتاب‌های «درآمدی بر فلسفه‌ی وجود هایدگر» و همچنین «رساله‌ی فضیلت افلاطون» ترجمه‌ی منوچهر اسدی که از سوی نشر پرسش در نمایشگاه عرضه شده بودند، به گفته‌ی غرفه‌دار این نشر، علی‌رغم این‌که چاپ سال 90 بودند، از نمایشگاه جمع شده‌اند.

همچنین کتاب «از چاله به چاه»، اثر داستانی بهمن فرزانه، که از سوی نشر ثالث در نمایشگاه عرضه شده بود، جمع شده است. غرفه‌دار این انتشارات می‌گوید، خواستند این کتاب در نمایشگاه فروخته نشود.

همچنین به گفته‌ی غرغه‌دار انتشارات کتاب آبی، کتاب «خانواده‌ی نیک‌اختر» ایرج پزشکزاد از سطح نمایشگاه جمع شده است.

غرفه‌دار نشر مهتاب هم که ناشر آثاری در حوزه‌ی تاریخ باستان ایران است، می‌گوید، گفتند جلد سوم از کتاب «تاریخ کمبریج ایران» را که در پنج بخش یعنی پنج مجلد عرضه شده بود، در نمایشگاه عرضه نشود؛ در حالی‌که این کتاب از ضوابط نمایشگاه تخطی نکرده است.

همچنین غرفه‌دار نشر بدرقه‌ی جاویدان می‌گوید، از کتاب‌های ما، کتاب «گفت وگو با ارواح» را از غرفه جمع کردند.

اما یکی از فروشندگان نشر مرکز در نمایشگاه کتاب عنوان می‌کند: به ما توصیه شده بود کتاب‌هایی را در نمایشگاه عرضه نکنیم؛ از جمله کتاب‌های شهریار مندنی‌پور را، و ما هم نیاوردیم و برای همین تا کنون کتابی را از غرفه‌ی ما جمع نکرده‌اند.

یکی از مسؤولان غرفه‌ی نشر چشمه هم می‌گوید: از ما کتاب «داستان‌های محبوب من»، دوره‌ی چهارجلدی «سال‌های ابری» و «افسانه‌ها و مثل‌های کردی» علی‌اشرف درویشیان را از غرفه بردند. او در پاسخ به این سؤال که آیا این کتاب‌ها به پیش از 85 مربوط بوده‌اند که جمع شده‌اند، می‌گوید: نه؛ بی‌دلیل اجازه‌ی عرضه‌ی این آثار را نمی‌دهند. همه‌ی این کتاب‌ها در دو – سه سال اخیر تجدید چاپ شده‌اند.

او درباره‌ی دیگر کتاب‌های جمع‌آوری‌شده‌شان می‌افزاید: کتاب‌های «نگران نباش» مهسا محب‌علی، «بطالت» احسان نوروزی و «شمایل تاریک کاخ‌ها»ی حسین سناپور را هم جمع کردند.
این در حالی است که تازه‌ترین کتاب سناپور با عنوان «تیغ بر لب» از سوی نشر یادشده در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

همچنین یکی از غرفه‌دارن انتشارات کتابسرا می‌گوید، کتابی از این ناشر که در زمینه‌ی روان‌شناسی بوده، جمع شده است؛ این کتاب در حوزه‌ی «یوگا» بوده است.

از سویی، مدیر انتشارات نیلوفر می‌گوید: از ما کتابی را از ما جمع نکرده‌اند؛ اما به اندازه‌ی کافی، کتاب در انتظار مجوز داریم.

مجید حمیدزاده - مدیر کمیته‌ی نظارت و ارزش‌یابی بیست‌وچهارمین دوره‌ی نمایشگاه کتاب تهران - با اشاره به جمع‌آوری آثاری که با آیین و ضوابط نمایشگاه کتاب انطباق ندارند، درباره‌ی کتاب‌هایی که طی این دوره از نمایشگاه کتاب جمع‌آوری شده‌اند، می‌گوید: کتاب‌هایی که در این دوره از سطح نمایشگاه جمع‌آوری شده‌اند، به پیش از سال 85 بازمی‌گردند که با توجه به آیین‌نامه‌ی نمایشگاه، اجازه‌ی ارائه در نمایشگاه کتاب تهران را نداشته‌اند.

او می‌افزاید: نمایشگاه کتاب محل عرضه‌ی تازه‌های نشر است و ناشران می‌توانند کتاب‌هایی را که به پیش از سال 85 مربوط است، در فروشگاه‌های خود طی سال ارائه کنند؛ ولی در ایام برگزاری نمایشگاه نباید نسبت به ارائه آثاری که غیرمجاز شمرده شده است، اقدام کنند.

حمیدزاده در ادامه‌ی سخنانش اظهار می‌کند: بخش عمده‌ای از کتاب‌هایی که در این دوره از نمایشگاه جمع‌آوری شد، ضوابط نمایشگاه در مورد تمامیت ارضی و امنیت ملی را رعایت نکرده‌اند و هر اثری که به این حوزه لطمه وارد کند، از سطح نمایشگاه جمع‌آوری خواهد شد.»

نظرات 3 + ارسال نظر
مهدی نادری نژاد دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:16 http://www.mehre8000.org

با سلام
جناب سید محمدی
توجه بفرمائید:
نمایشگاه کتاب محل عرضه‌ی تازه‌های نشر است و ناشران می‌توانند کتاب‌هایی را که به پیش از سال 85 مربوط است، در فروشگاه‌های خود طی سال ارائه کنند؛ ولی در ایام برگزاری نمایشگاه نباید نسبت به ارائه آثاری که غیرمجاز شمرده شده است، اقدام کنند.
***************
حال به این توجه بفرمائید:
شمارش معکوس برای زندگی کردن در سیاره سرخ

http://www.mehre8000.org/post-356.aspx
********************************
نتیجه گیری:
مجوز چاپ آن کتاب ها و آثار غیر مجاز در سیاره دیگر صادر شده است و چاپ آن آثار به تمامیت ارضی و امنیت ملی در آن سیاره خدشه ای وارد نکرده است!!!!!



حمید تقی آبادی دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:28

درود بر رفیق پی جو سیدعباس سیدمحمدی عزیز
بعد از مدت ها چند خطی نوشتی و این یک خوشحالی است که بیان می کنم.
نمی دانم ریشه براهنی از برهان است یا ترکیب برآهن اما داغم تازه شد از شنیدن اسمش چون به تازگی فایل تایپ شده ی تمام مطالب و یادداشت هایی که درباره ی ایشان برای تالیف کتابی با عنوان پیدایش منتقد ادبی، تهیه کرده بودم توسط زورگیرها به همراه موبایل و پول هایم به یغما رفت... و فعلا دوباره دارم از سر نو شروع می کنم به تهیه همان مطلب...
خوشحالم که همچنان روی همان خط تفکر انتقادی هستی

اشک یکشنبه 27 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 20:45 http://tashkan.blogsky.com/

سلام

آقای سی محمدی دیدی نجارها مداد ِ پشت ِ گوششون رو گم می کنند؟!!

من هم تا امروز شما رو که این همه در "غریبه"حضور دارید و لطف می کنید رو اصلا یادم رفته بود که بهتون لینک بدم!

ممنون از لطف همیشگی تان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد