کلاس آموزش فرهنگ به گربه ها

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            در محله ای که من زندگی می کنم، شهرداری سطلهای بزرگ زباله در خیابان گذاشته، و فاصله ی بین سطلها هم گمان کنم تقریباً مناسب است، و فاصله ی ما تا خیابان هم 10 متر و 20 متر و 50 متر این طورها است. با این حال، ظاهراً اکثر مردم، زباله ها را یا تک تک می گذارند جلوی منزل خودشان، یا چند تا چند تا یک نقطه را انتخاب می کنند در کوچه و زباله ها را آن جا می گذارند. و گربه و موش و سوسک و مارمولک و پشه و مگس، می رود سراغ این زباله ها و کیسه های زباله پاره می شوند و پخش می شوند روی زمین، تا یک ساعت یا دو ساعت یا دوازده ساعت بعد این طورها، ماشینهای شهرداری بیایند و زباله هایی را که جلوی منزل افراد هستند یا پخش و پلا شده اند روی زمین، جمع کنند.

            با توجه به این که من آنچنان امید ندارم مردم ما فرهنگشان عوض شود، و مردم ما وقتی به آنها اعتراض می شود چرا چراغ قرمز را رد می کنی و چرا آشغال می اندازی کف خیابان و چرا تف می کنی کف خیابان، معمولاً اعتنا نمی کنند و جوابهایی می دهند مثلاً به صورت «ای بابا، برو به اون گنده گنده ها اشکال بگیر که مملکت را ...»، من پیشنهاد می کنم:

            ما کلاسهای آموزش فرهنگ به گربه ها و موشها و سوسکها و پشه ها و مگسها برگزار کنیم، و به آنها یاد بدهیم بافرهنگ باشند و سراغ کیسه های زباله که تقریباً قدم به قدم در کوچه ها و خیابانها رها شده اند نروند، و محتویات کیسه ها را پخش و پلا نکنند. از همکاری ی گربه ها و موشها و سوسکها و پشه ها و مگسها، صمیمانه تشکر می کنیم.

نظرات 5 + ارسال نظر
مسعود سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 17:53 http://astandari.ir

منظور من از فرد گناهکار خدای نکرده شما نبودید... به من حق بدید که از لحن پیام اولتان ( یعنی همون قبرستان ) خوشم نیامده باشد... حرفتان را قبول دارم و تنها دلیلی که باعث شده زمینه وبلاگم سیاه باشه اینه که اکثر پست های قبلی وبلاگم با رنگ روشن نوشته شده و و وقتی زمینه وبلاگم را عوض کردم کد قالب وبلاگ قبلی پاک شد و دیگر به آن دسترسی پیدا نکردم و مجبور شدم زمینه سیاه انتخاب کنم تا تمام متون قبلی قابل رویت باشد

ممنون که به وبلاگ من سر زدید...موفق باشید

هادی طباطبایی چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:34 http://tabatabaie.blogfa.com

متاسفانه بر اساس نظریه تلائم و اینکه همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید بسیاری از اولیات را هم فراموش می کنیم و نادیده می انگاریم.

فرزانه چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:35 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
این لحن طنز شما هم برای خودش بی نظیر است

مهدی نادری نژاد چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1390 ساعت 14:00 http://www.mehre8000.org

با سلام
چرا مردم ما فرهنگشان عوض نمی شود؟
آیا فرهنگ تغییراتش لاک پشتی است؟
**************************************
جناب سید محمدی
برنامه تلویزیون را نگاه کنید ببینید همش شعار و رگ گردن کلفت کردن برای این وآن است!!!
معلوم است که باید آموزش را برای از ما بهتران گذاشت!!!

جسن چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1390 ساعت 17:01 http://http:/hhamtaii.blogfa.com

من حاضرم تدریس کنم. فقط عصرها.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد