کسی که درکربلادفن شودازسؤال وجواب قبروهول قیامت درامان خواهدبود؟

                      بسم الله الرحمان الرحیم.

            عیناً به نقل از http://dozakh-atash.blogfa.com/post-47.aspx  نوشته شده در  پنجشنبه بیست و یکم تیر 1386ساعت 18:44  توسط محمد رسول:

            «کسی که در کربلا دفن شود از سوال و جواب قبر و هول قیامت در امان خواهد بود

امام سجاد فرموده: زلزله قیامت که رخ می دهد خداوند زمین کربلا را بلند کرده و در برترین جای باغهای بهشت قرار می دهد٬ بنابراین٬ هرکس از پیروان اهل بیت عصمت و طهارت که در کربلا دفن شده باشد بدون حساب وارد بهشت خواهد شد.

علامه نوری در دارالسلام آورده که سید علی صاحب ریاض گفته: من در دوران تحصیل هر هفته عصر پنجشنبه به زیارت گورستان بیرون کربلا که کنار خیمه گاه است می رفتم٬ شبی خواب دیدم که بدان گورستان رفته ام و شهر از عمارت و خانه تهی است ... در فکر و هراس بودم که هاتفی به زبان فارسی گفت: خوشا به حال کسی که در این زمین مقدس دفن شود٬ اگر چه با هزاران گناه باشد از هول قیامت سالم خواهد ماند و هیهات٬ هیهات که کسی در این زمین مقدس دفن شود و از هول قیامت سالم بیرون نرود.

مولا محمد هزار جریبی در کتاب تحفة المجاور آورده که از استاد اکبر وحید بهبهانی شنیدم که می گفت: حضرت سید الشهدا را در خواب دیدم و به ایشان عرض کردم: «یا سیّدی! هل سئل عمن یدفن فی جوارکم؟» ای آقای من! آیا از کسی که در جوار شما دفن شود سؤال می شود؟ فرمودند: «کدام فرشته جرأت دارد از او سؤال کند؟!»۱

۱) دارالسلام مترجم ٬ ج ۲ ٬ ص  ۱۶۲  -  داستان هایی از شفاعت امام حسین (ع) ٬ ص  ۷۵»

نظرات 2 + ارسال نظر
قاسم‌فام سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 http://aknun.blogsky.com/

سلام

این طور که مشخص است خود سوا از خلق بینی و ویژه‌خواری ریشه‌های عمیقی در فرهنگ ما دارد و همیشه کسانی کوشیده‌اند حقوقی فراتر از دیگران برای خود جعل کنند حتی در پیشگاه خدای عادل!
آن هم نه خاطر کوشش و تلاش مضاعفشان بلکه به خاطر یک انتساب یا صرفا به خاطر دفن شدن در یک مکان مقدس!

عجب دروغ‌های شاخداری به هم بافته‌اند! به نظرم این‌ها جعلیات و تهمت‌هایی بیش به پیامبر و ائمه نمی‌تواند باشد.

صاحب مناجات خمس عشر چگونه می‌تواند مخاطبش را اینگونه آسوده کند. لاجرم یا باید آن گونه نیایش‌ها را تکذیب کرد یا این گونه منقولات را.

یونس الف چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:13 http://takhorshid.mihanblog.com

سلام اینرا بیشتر در جواب این کامنت می نویسم:
روایات صحیح سندشان در کتب معتبر موجود است لیکن نباید هر روایتی که با عقل ما سازگار نبود آنرا زمین بگذاریم و بگوییم جعلی است روایات نیز مانند آیات قرآن محکم و متشابه دارند و بایند مفسرانشان آن ها را تفسیر کنند.
در ضمن در حدیث برای خاک کربلا شئون بسیاری گفته شده اما باز هم در روایات هست که فرشته هایی مامورند جنازه ی افراد بدسرشت را از تربت های پاک به مناطق دیگر منتقل کنند و جنازه ی افراد پاک را به زمین های مقدس ببرند.
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد