لقب جدید: فیلسوف لمپن!!

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            دهها لقب و عنوان و صفت داده اند و می دهند. عناوینی مانند «سرکرده»، و دهها لقب و عنوان و صفت دیگر. یک لقب که تا به حال ندیده بودم، «فیلسوف لمپن» است.

            رجا نیوز،  http://rajanews.com/detail.asp?id=45839 ، مورخ 12 اسفند 1388 :

«هجمه مجدد فیلسوف لمپن به امام (ره) و جمهوری اسلامی

حسین حاج فرج ‌الله دباغ، معروف به عبدالکریم سروش که در محافل علمی به فیلسوف لمپن شهرت دارد، در آخرین اظهارات خود با نشریه فرانسوی لوموند، بار دیگر هجمه به بنیانگذار کبیر انقلاب و جمهوری اسلامی را در دستور کار خویش قرار داد.»

پایان نقل از رجا نیوز.

بنده یک مقدار در اینترنت بررسی کردم ببینم آن «محافل علمی»، که سروش را فیلسوف لمپن می نامند، کدامها هستند. آن طور که بنده دیدم، آن محافل علمی، تمامشان وبسایتهایی مانند رجا نیوز هستند. با دیدگاه سیاسی مانند رجا نیوز. در http://www.ahmadfardid.com/others.htm هم، چنین یافتم: «افاضات فوق علمی یک فیلسوف لمپن، سایت خدمت، 12/11/1384 .» طبق http://sadrizadeh.blogfa.com/post-5256.aspx  مورخ 16 بهمن 1384، مقاله ی «افاضات فوق علمی یک فیلسوف لمپن» درباره ی مرحوم فردید بوده، و قسمت ابتدائی ی مقاله در این آدرس منتشر شده، و خبر داده که مقاله در http://www.khedmat.ir/content/view/5822/  منتشر شده بود (البته الان در http://www.khedmat.ir/content/view/5822/ چیزی دیده نمی شود).

نظرات 5 + ارسال نظر
صدرالدین مشتاق نایینی جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:38

به نام خدا
با سلام خدمت دوست بزرگوار آقای سیدمحمدی
فی الواقع با این که چشم دیدن سروش را ندارم باید عرض کنم اگر دشنام هایی که می گویند فردید می داده راست باشد این لقب بیشتر برازنده ایشان است.والله اعلم

محمد جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 16:50 http://www.beheshtian90.blogfa.com/

سلام جناب آقای سید محمدی
نظر شما در وبلاگ «یک رند لیبرال دموکرات»رادر آخرین نوشته آن خواندم و نکات جالب توجهی در آن یافتم،همچنین معرفیتان را در وبلاگ خودتانرا خواندم،
فرصت نشد که متنی بخوانم ان شالله در آتیه؛می خواستم نظرتان را در مورد این 3 نوشته زیر اگر فرصت شد و هر 3 را با هم خواندید با بهشتیان به اشتراک بگذارید.سپاس
1-آنچه می گذرد...
http://www.beheshtian90.blogfa.com/post-124.aspx
2- شوق تبعید...
http://www.beheshtian90.blogfa.com/post-142.aspx
3-جنون1
http://www.beheshtian90.blogfa.com/post-148.aspx

یونس الف جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 23:35 http://takhorshid.mihanblog.com

سلام
در نوشتار جدیدم به همراه دو نوشتار دیگر در آینده سعی می کنم سه موضوعی که در انتخابات این دوره ی مجلس شورای اسلامی کشورمان رقم خورد و شاید کمتر به آن ها پرداخته شد را بررسی کنم. این سه گانه با موضوعات "پیروزی ملت"، "دست و پا زدن های آخر هاشمی" و "خاتمی منافق دو جانبه" ارائه می شود.
منتظر حضور و نظرات شما هستم
یا علی

سلمان محمدی جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 23:54 http://salmanmohammadi.blogsky.com/

اینها اگر توانستند دو کلمة فیلسوف و لمپن را ریشه یابی و معنا کنند، آن وقت میتوان در مورد این لقب که به سروش داده اند، با آنها وارد بحث شد. در غیر این صورت، باید لبخند ملیحی تحویلشان داد. حتی نباید به شان گفت «خودتی!» چون به هر لمپنی که نمیشود گفت فیلسوف!!

یونس الف شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 14:23 http://takhorshid.mihanblog.com/

"مثل همین کله معلق زدنها و فشنگ نقاشی کردن خود شما. مثل یک بچه کوچولو."
دست شما درد نکنه دیگه!

فقهای شورای نگهبان از طرف رهبری که خود غیر مستقیم از طرف مردم انتخاب می شود برگزیده می شوند و حقوقدان ها هم از طرف مجلس که خب نماینده های مردم هستند. مهم حضور ملت است، انتخاب خبرگان از طرف ملت و بعد آنها شخص اول حکومت را برگزینند هم عقلی تر است و هم در تمام نظام های پیشرفته ی دنیا اجرا می شود (نمونه اش تمام نظام های پارلمانی غرب) در خود آمریکا هم احزاب کار پارلمان در اروپا را انجام می دهند و نامزد ها را فیلتر می کنند این اصلن عقلی نیست که هر کسی در معرض انتخاب شدن قرار گیرد.
البته اشکالات قانونی با گذر زمان تصحیح می شود.

جامعه ی مدرسین قم در حکم رواه حدیثی هستند که در رقعه ی امام عصر (عج) آمده و فقها به این مطلب ذعان دارند.
شما در انتخاب مرجع آزادی اما اگر شروط سه گانه ی انتخاب مرجع را از ابتدای تمام رساله ها بخوانی متوجه می شوی که همین آقا به حکم شرع دیگر نمی توانسته مرجع کسی باشد مگر برخی که از روی تعصب عمل کنند.

شما ذهن روشنی دارید و ان شاالله به دنبال حقیقت هستید پیشنهاد می کنم به دنبال پاسخ سوال ها و شبهه هایتان باشید این ها مسائل غیر قابل حل شدن نیستند همه پاسخ دارند جستجو کنید حتمن پیدا می کنید.
در ضمن مراقب باشید با قلمتان به دین ضربه نزنید.
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد