از جنگ دوری کنیم ، هرچند صاحب قدرتهائی باشیم

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            در ذیل مقاله با عنوان «آیا آمریکا میتواند به ایران حمله بکند؟»، به قلم آقای علی قدسی، مورخ 20 بهمن 1390، http://aligoodsi.mihanblog.com/post/265 ، در تاریخ 21 اسفند 1390 چنین کامنت گذاشتم:

            «سلام علیکم. گفته اید:

«ایران نیز از قدرت قابل توجهی برخوردار است و با قرار گرفتن در رده دوازدهم جهان، یعنی حتی بالاتر از آلمان،‌ استرالیا،‌ هلند،‌کانادا،‌ سوئد و اسپانیا و...،‌ این پیام روشن را مخابره می کند که درگیری احتمالی تهران با واشنگتن یک درگیری هژمونیک و سطح بالاست» و «قلب استراتژیک آمریکا در منطقه یعنی اسرائیل عمق استراتژیک ندارد و نداشتن وسعت سرزمینی یعنی ویرانی قریب به 100 درصدی در ساعات اولیه جنگ.» 

  

می گویم:

یک، الف) ان شاء الله، چه ایران از نظر قدرت نظامی در جهان 12 باشد یا اول باشد یا 120 باشد یا هرچه باشد، جنگ نشود. چون:

 


یک، ب) علی به آن عظمت، که می فرمود أنا أبوالحسن الّذی فَلَلتُ حَدَّ المُشرکین و فَرَّقتُ جَماعَتَهُم / من همان ابوالحسنم که شوکت مشرکان را در هم شکستم و اجتماعشان را پراکنده ساختم، آن حضرت با آن عظمت، می فرمود لا تَدعُوَنَّ إلی مُبارَزَة / هرگز به مبارزه دعوت مکن، و می فرمود مِن أفضل النُّصح الإشارة بالصُّلح / از برترین خیرخواهی ها راهنمایی به صلح و سازش است.

  

دو، الف) چه جوری است، این طور که شما می گوئی، اسرائیل، در ساعات اولیه ی جنگ، تقریباً 100 درصد توسط ایران ویران می شود، اما ارتشهای چند کشور عرب، در ساعات اولیه و روزهای اولیه ی جنگ، نتوانستند اسرائیل را تقریباً 100 درصد ویران کنند؟ 

  

دو، ب) اسرائیل، کلاهکهای هسته ای اش را، در جنگ احتمالی، می گذارد هوا بخورد، یا در جنگ استفاده می کند از آنها؟» 

 

 

و به آن کامنت، در وبلاگ خودم اضافه می کنم:

فرض کنیم ایران، اسرائیل را نابود ِ نابود ِ نابود ِ نابود ِ نابود کرد. خُب؟ قبول؟ اما اگر یک درصد احتمال بتوان داد (فقط یک درصد)، که اسرائیل قبل از نابود شدن، نیروگاه اتمی ی بوشهر را نابود کند، آیا پولی که در مدت چهل سال از جیب ملت ایران صرف ساختن این نیروگاه شده، این پول برمی گردد به ملت ایران؟ اگر این احتمال، احتمال معقول نیست، که هیچ. اما اگر احتمال نسبتاً معقول وجود دارد، که اگر خدای ناکرده جنگ رخ بدهد، نیروگاه اتمی ی بوشهر نابود شود، و فرض کنیم به ایران هیچ خسارت دیگر وارد نیاید بجز همین نابود شدن نیروگاه اتمی ی بوشهر، آیا به باد رفتن چهل سال پول و امید که ملت ایران پای این نیروگاه ریخته، جبران شدنی است؟

نظرات 79 + ارسال نظر
hs50 یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 22:39 http://www.snipers.ir

سلام مرسی حرف قشنگی زدید حرف حساب جواب نداره
به منم سر بزنید موفق باشید

علی قدسی یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 22:43 http://aligoodsi.blogfa.com

سلام دوست عزیز مثل اینکه امروز شما از من دست بردار نیستید؟(شوخی کردم)
ببخشید حدیث همانگونه است که من نوشتم.لازم شد بگو تا آدرس سند را برایت بفرستم.
در ثانی وقتی کسی کهنه چی است کهنه چی است دیگر. باید دنبال کهنه ها باشد و بدنبال فراست خواهی هم نباشد .البته میشود ولی از جایگاه خود تنزل مییابد همانطور که شده است کهنه چی زمانی که کهنه چی بود آدم خیلی با فراستی بود اما دقیقا زمانی که فراستخواه شد کهنه شد.
این را شم سیاسی ام بمن میگوید.

علی قدسی یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 22:54 http://aligoodsi.blogfa.com

سومین سلامم را پذیرا باش.
دوست عزیز اگر یادتان باشد یا خوانده باشی جرج بوش پدر سه کشور را محور شرارت نامید.این کشورها عبارت بودند از: ایران عراق و کره شمالی .
یادتان هست؟
اما آمریکا به کجا حمله کرد؟میفرمائی به افغانستان.چرا؟آنجا که محور شرارت نبود؟ بعد به عراق حمله کرد و بعد با کره شمالی پس از تهدید و مسائلی اینچنین کارشان به مصالحه انجامید هرچند کره ایها بعدا فهمیدند کلاه سرشان رفته است .همچنان که بعدها قذافی هم به این امر اعتراف کرد.
اما به ایران حمله نکرد.چرا؟چون صدام و پیونگ یانگ و خیلی های دیگر اعتقاد شان این است که در صورت حمله آمریکا یا اسرائیل بمبهای اتمی آنها هوا نخواهند خورد.(استفاده میشود)
اما ما اعتقادمان این است که در صورت حمله آنها یا ما بمبهای اتمی و همه تجهیزات آنها هوا خواهند خورد و بهمین دلیل هم به ما نمیتوانند حمله کنند.شاید خاطرات دفاع جانانه ملت ما را در جنگ 8 ساله بیش از 48 کشور جهان بر علیه ایران را در کتابها خوانده باشی یا بزرگترهای شما به شما نقل کرده باشند.
در ضمن یادت باشد در فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بمبهای اتمی آنها هم , هم هوا خورد هم خاک خورد و به دردشان هم نخورد و زبونانه هم از افغانستان فرار کردند.
ما مشکلمان این است که باید جوانان و نوجوانان خودمان را توجیه کنیم که بلی آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
اما از سوی دشمنانمان یقین میدانیم که آنها 30 سال است که دریافته اند (تاکید میکنم دریافته اند) هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.
والسلام

فرزانه یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 23:30 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
جنگ هر چه باشد برنده ندارد

حد اقلش آن نیروگاهی هم که با تکنولوژی 40 سال پیش ساختنش شروع شده گمانم ایران را در یک کمای زیست محیطی فرو می برد که عواقبش فاجعه آمیز است

علی قدسی یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 23:52 http://aligoodsi.blogfa.com

سلام چهارم
دوست عزیز به سفارش شما هم اگر شده باشد قدرت آمریکا را از زبان آمریکائیها و کلا از زبان خودشان از کیهان فردا دوشنبه از یکی از مقاله های آن برایت خلاصه نویسی کرده ام بیا و در اولین پست امروزم بخوان باز بگو ایران قدرت ندارد و بگو که آمریکا و اسرائیل اگر خمیازه بکشد ما لت و پار میشویم و نیروگاه ما چه میشود .اینهارا از زبان خودشان بشنوی شاید برای شما پذیرشش راحت تر باشد.
علی قدسی

محمد خادمی دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 00:42 http://www.facebook.com/mohammadkhdm

سلام دوست گرامی
پیامی را به جی میل شما ارسال کردم
امیدوارم بخوانید و پاسخ دهید

یونس الف دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:39 http://takhorshid.mihanblog.com

سلام
سیاست ایران اسلامی دوری از جنگ است مگر مصلحت اسلام ایجاب کند.

؛من بیست سال است در معارف اسلامی مطالعه می کنم.؛
مراقب باشید علم شما شما را به هلاکت نبرد (با غرض نخوانید)

سیاست ما عین دیانت ماست (اگر توجیه نکنی)
یا علی

یونس الف دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:47 http://takhorshid.mihanblog.com

راستی در مورد رهبری که آنگونه گفته بودید چرا ۴ ساله نیست یا چرا ملت مستقیم انتخاب نمی کنند؟؟؟

شما واقعا ۲۰ ساله مطالعات دینی دارید؟!!!!
اصلن ولی می دانی یعنی چه؟ رابطه ی امام و امت می دانی یعنی چه؟ مگه رییس جمهوره؟ اونوقت اگه انتخاب ملت به امثال بنی صدر و خاتمی رسید چه؟

جمله ی حضرت امام در نامه به منتظری یادتان هست : از آنجا که می دانم بعد از من کشور را به لیبرال ها و از کانال آنها به آمریکا می دهید...
اگر با امثال شما بود که تا به حال ۱۰ بار برای انقلاب اسلامی قضیه ی مشروطه تکرار شده بود.

همه جادوربین : حتی دستشوییهای حرم دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:06

همه جادوربین : حتی دستشوییهای حرم حضرت رضا ع ::::::دوستی می گفت : دریکی ازدستشوییهای حرم حضرت رضاع بایک ماژیک سبز نوشتم :" وای بحال آنانکه قضیه ترانه موسوی راشنیدندوسکوت کردند . " همین که بیرون آمدم یک پسره باقیافه صددرصدسوسولی آمد وگفت " این دفعه روچشم پوشی کردیم ولی دفعه دیگه حواست باشه تودستشویی ابرازوجودنکنی اونجابراریدنه نه " روزنامه دیواری ساختن " . ضمنادوستان قضاوت نکنیدشایددیدتش و...همه میدوننددستشوییهای حرم هیچ روزنه - منفذو . . . نداره

همه جادوربین : حتی دستشوییهای حرم دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:08

ضمنااین قضیه3روزپیش اتفاق افتاده

نیکوماخوس دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:42 http://nikomakhus1.blogspot.com/

سلام بر سید. به نظرم استدلالت متین است.

سلمان محمدی دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:50 http://salmanmohammadi.blogsky.com

همین خوشخیالیهای امثال آقای قدسی است که این مملکت را به باد خواهد داد. نگرانم که این خوشخیالیها در میان صاحبان قدرت هم خریدار دارد!
و متأسفانه این خوشخیالیها با نوعی ریشه گرایی (رادیکالیسمِ) کودکانه هم سخت پیوند دارد.

مهرآیین دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 15:29 http://mehraeen.blogsky.com

سلام
اتفاقا همین کامنت آقای قدسی آدم را مشکوک میکند!که چرا آمریکا تا الان کاری به ایران نداشته است؟! کاسه ای زیر نیم کاسه است آیا؟!!!
این سوال اول جواب داده شود بعد بنشینند پیش بینی کنند که تجهیزات خفن نظامی انها باد خواهد خورد یا خیر؟!

آقا سید ملت ایران گویا به چاپیده شدن و چپاول خو کرده شما خودت رو ناراحت نکن!

محمد دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 15:57

آقای قدسی سلام بر ماو شما
لطفاً تند نروید.دلیل حمله به افغانستان کاملاً واضح هست. مسإله پاسخ حمله تروریستی القاعده اصلاً نیاز به هیچ توجیهی نداشت. البته فرضیه های دایی جان ناپلئونی هم وجود دارد که آمریکا با کمک اسرائیل خودش به برج های دوقلو حمله کرد تا بتواند به عراق و افغانستان حمله کند. !! حمله به عراق هم ضروری بود به دلایل مختلف از جمله لاف و گزاف های قذافی وار صدام در مورد سلاح های کشتار جمعی و تهدید اسرائیل و ساختن نیرو گاه های هسته ای. توجیه خنده دار شما برای عدم حمله به ایران ، مقاومت ما برابر آن ها در جنگ هشت ساله است . در 5 محور این توهم را پاسخ می دهم.
1- من هم مثل آقای خاتمی می گویم اگر به ما حمله شود متدین و بی دین ، اصلاح طلب و اصول گرا و... همه از مملکتمان دفاع می کنیم. شما به عنوان استاد ما بفرمایید کجا دفاع کنیم؟ مرز جنوب؟ شرق؟ غرب ؟ پارچین؟ نطنز ؟ چهار راه آذر بایجان تهران؟ خیابان ولی عصر تهران ؟ متوجه این حقیقت ساده نشدید که آمریکا وارد جنگ تن به تن نمی شود، مگر وقتی که مثل عراق و افغانستان حکومت مستقر را کاملاً ساقط کرده باشد؟
2- 2- خاطر مبارکتان هست جنگ هشت ساله که در اصل پیروزی هشت ساله بود، کی منجر به نوشیدن جام زهر شد ؟ برایتان توضیح می دهم . وقتی نیروی دریایی ما به ناو آمریکایی حمله کرد و سهند و سبلان ما با همه نفراتش ، آنی زیر آب رفتند. وقتی با دو موشک ناو آمریکایی ایرباس ما پودر شد. وقتی که دیگر نان هم برای یک هفته نداشتیم که بخوریم . وقتی که تمام سکو های نفتی ما را آمریکا در خلیج فارس منهدم کرد.
3- پشتوانه ما برای مبازره با همه غرب چه کسانی هستند؟ حماس و حزب الله که بارها اعلام کرده اند به نفع ما وارد جنگ با اسرائیل نمی شوند ؟ اسد جنایت کار که شرفمان را روی ماندنش قمار کرده ایم و بار ها به «خلیج العربی» و تعلق جزایر سه گانه ما به امارات رای داده بود؟ روسیه که هر بار به قطع نامه های علیه ما در شورای حکام و شورای امنیت رای داده است ؟ به چین که هزاران برابر ما با اعراب و آمریکا مبادلات اقتصادی دارد ؟ جنبش های عربی که خودشان را بهار عربی می خوانند و ما آن ها را بیداری اسلامی میدانیم؟ و آن وقت رهبران احزاب پیروزشان مثل تونس و مصر مدام اعلام می کنند که مدل پیشنهادی آن ها مثل ترکیه هست و نه مثل ولایت فقیه ایران ؟
4- ما تنگه هرمز را می بندیم؟ خوابش را هم ما نمی بینیم چه رسد به بستن آن. اگر ما چنین حماقتی کنیم ، چین و روسیه را در بحران جدی اقتصادی فرو می بریم چرا که بازار کشور های ثروتمند حوزه خلیج فارس را روی آن ها بسته ایم. قیمت نفت بالا می رود و از سویی واردات نفت همین دو کشور با مشکل مواجه شده و از سوی دیگر خریداران کالاهای این ها هم دچار عسرت شده کمتر کالا می خرند. آن وقت همین دو کشوری که از ما مثل کارت بازی استفاده می کنند ، بدون دخالت آمریکا و غرب به ما حمله می کنند.
5- موشک هایمان را می پرانیم؟ هیچ وقت فکر کرده اید چرا صدام در جنگ از پیک موتوری برای انتقال اخبار استفاده می کرد؟ چرا هیچ کدام از موشک های او به مواضع اسرائیل و آمریکا اصابت نکرد؟ توضیحش خیلی ساده است. هواپیماهای هاواک آمریکایی با امواج مخربشان کل سیستم های مخابراتی و راداری را از کار انداخته بودند. حالا ما به کجا موشک می پرانیم؟ تازه ضعف هدف گیری موشک های ما که به چندین و به روایتی ده ها کیلومتر می رسد را هم در نظر نگیریم.
اگر شما علاقه دارید حرف های صد تا یک غاز احمد خاتمی و توهمات نقدی و فیروز آبادی را به عنوان وحی منزل بپذیرید مختارید اما من به شما اطمینان می دهم بارها همین تحلیل ها را از سرداران نامدار سپاه که برخی خویشاوند من هستند و برخی را از کودکی با من بازی می کردند و آن ها را عمو خطاب کرده ام در خلوت خانه مان شنیده ام. این ها تحلیل های همان کسانی است که سربازانشان را روی مین می فرستادند تا عملیات عقب نیفد. همان هایی که بارها جنگ تن به تن را که امثال احمد خاتمی و نقدی و فیروز آبادی در خواب هم تصور نمی کنند تجربه کرده اند. کسانی که وقتی از گیت فرود گاه رد می شوند آژیر می کشد از بس ترکش توی تن شان هست.
اما فرو پاشی اتحاد جماهیر شوروی به دلیل دو مسأله هم پیوند بود که اتفاقاً به همان دلایل ما هم در حال مشاهده فروپاشی نظام مان هستیم اول ناکار آمدی ایدئولوژیک و دوم کمک های بی حد و حصر به دوست نمایان از دشمن بدتر . در مورد ضعف ایدئولوژیک شوروی بخوانید اما در مورد خودمان: از سویی ما پایبند مذهب هستیم و برای آن شورای نگهبان را علم کرده ایم که مراقب آن باشد از سوی دیگر پایبندی به مذهب با رویکرد های جمهوری اسلامی به سبب عدم سازگاری با زندگی معمولاً موجب بحران هایی می شود که برای عبور از این بحران ها مجمع تشخیص مصلحت نظام را علم کرده ایم ، حال باز هم تعارض ها و تناقض ها بر جا هستند ، ناچار شورای حل اختلاف را علم کرده ایم . به جای فهم و حل ریشه ای مسأله هر بار شعبده ای را برآورده ایم. به جای این که قبول کنیم که مذهب امری است شخصی و تبدیل آن به ایدئولوژی حکومت با ضمانت اجرای قانون ، موجب تحلیل رفتن و ویران شدن اساس آن می شود و پذیرش این حقیقت که پیوند دیانت و سیاست همواره از دست رفتن هر دو و هولناک ترین نمود ماکیاولیسم می باشد ، با نادانی یا غرض ورزی سر زیر برف فرو کرده ایم.

محمد دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 16:12


آقای یونس الف سلام بر ما و شما. منظورتان همان مصلحتی است که در ماجرای مکفارلین با آمریکا معامله می کردیم یا در ماجرای اورتگا و طرفدارانش با اسرائیل معامله می کردیم ؟ یا با چین کومونیست معامله می کنیم ؟ یا احمدی نژاد اورتگا و چاوز نجس را همچون برادر در آغوش می کشد؟ یا پناه دادن به خانواده بن لادن ؟ مراقب باشید توهمات رسانه میلی و بمباران های فاقد از توجیه ایدئولوژیک خرد شما را به هلاکت نبرد (با غرض نخوانید) «سیاست ما عین دیانت ماست (اگر توجیه نکنی)» هم یک شعار خالی از شعور است و به همین سبب است که نه سیاستی هست و نه دیانتی . ماکیاولسیم منحطی است که در دو حوزه گریبانگیر ما است.
امام یعنی چه ؟ ولی کدام است. مشکل در اعتقادات شما است که به شرک راه می برد. چرا غیر معصوم را ولی و امام می خوانید؟ کدام سند معتبرمذهبی به یک آدم معمولی به فرض چند سال تحصیل در حوزه یا دانشگاه ولایت داده است؟ مگر ولایت امر فردی است ؟ مگر اصلاً آدم ها در مقام فهم چنین مقامی هستند که به کسی اطلاق کنند؟ .لایت علی را خدا داده بود یا مردم ؟ اگر مردم داده بودند که حجت ما بر برادران اهل تسنن بلا وجه می شود. اگر خدا داده بود ولی امر مسلمین جهان بلا موضوع می شود. ملت شعور و صلاحیت انتخاب مرجع تقلیدش را دارد که به امر آخرت و سعادتش مربوط است ، صلاحیت انتخاب رهبر مملکتش را ندارد؟ اگر بنی صدر و خاتمی بد باشند هم کاری ندارد ملت می فهمد اشتباه کرده و دور بعد رای نمی دهد. شما چرا کاسه داغ تر از آش شدی؟ ولی اگ ملت فهمید ولی فقی مادام العمرش صلاحیت ندارد و مجلس و رئیس جمهورش هم جرات اعتراض ندارد و مجلس خبرگان رهبری هم که با دستچین شدن توسط شورای نگبان منصوب رهبری تبدیل به مجلس پخمگان شده است چه کار باید بکند؟ حضرت امام شما هم معصوم نبوده است . ضمن آن که زمتنی که به آقای منتظری علیه رحمه آن نامه را فرستاده به شدت زیر بمباران اطرافیانش بوده و علاوه بر پیری مفرط مبتلا به سرطان هم بوده است . زیاد این حرف های هیجانی را جدی نگیرید. مطمئن هستید انقلاب اسلامی خیلی بهتر از سلطنت قاجار و پهلوی است ؟

امیرمهدی دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 18:25

سلام

سختگیری و تعصب خامی است

تا جنینی کار خون آشامی است

1- انحراف از قانون اساسی و نظر خبرگان حقیقی ملت در شورای بازنگری قانون اساسی:

http://www.beheshti.org/?p=938

حذف انتخاب مستقیم رهبری توسط مردم

در اصل یکصد و هشتم قانون اساسی، دو شیوه برای تعیین رهبری پیش بینی شده بود، یکی انتخاب مستقیم مردمی و دیگری، انتخاب غیر مستقیم توسط خبرگان، و تصریح شده بود که شیوه دوم، مربوط به شرایطی است که اکثریت قاطع مردم، فقیه واجد الشرایطی را به عنوان رهبر «شناخته» و «پذیرفته» باشند.

ولی در هنگام بازنگری، امکان انتخاب مستقیم رهبری توسط مردم، حذف گردید و گفته شد که پس از امام خمینی، تعیین رهبر، به عهده خبرگان است. این تعبیر که موجب سلب حق مردم برای انتخاب مستقیم رهبری می گردید، اینگونه توجیه می شد که اگر شناخت و پذیرش اکثریت قاطع مردم ملاک تعیین رهبری باشد، ممکن است در موارد فراوانی، اختلاف نظر در تحقق این «اکثریت» نسبت به یک فقیه وجود داشته باشد و یا نسبت به «واجد شرایط» بودن فرد مورد حمایت اکثریت، تردید وجود داشته باشد لذا تعیین رهبری را باید انحصاراً در اختیار خبرگان قرار داد.(مشروح مذاکرات بازنگری، ص655، 1218)
2-چرا نباید تعبیر ولی امر مسلمین را بکار ببریم؟

«در آیه [59 سوره مائده] اطاعت از پیامبر و اولی الامر مطلق است و هیچ قید و شرطی ندارد و این دلیل بر آن است که آنان بر خلاف حکم خدا هیچ دستوری نمی دهند و الا یک نوع تضاد در حکم خدا پیش می آید و این در صورتی امکان دارد که پیامبر و اولی الامر معصوم باشند و هرگز گناه یا خطایی از آنان سر نزند، زیرا اگر احتمال داشت به ناروا یا اشتباه حکمی از آنان صادر شود، لازم بود استثنا شود.
با این حساب منظور از اولی الامر در آیه شریفه کسانی هستند که همانند پیامبر معصومند و هرگز خطا یا گناهی از آنان سر نمیزند و به اتفاق دانشمندان شیعه اینان همان امامان دوازده گانه یعنی حضرت علی و فرزندان پاکش می باشند. علاوه بر مفاد آیه روایات فراوانی در تفسیر این آیه وارد شده که همگی این تفسیر را اثبات می کنند: اقتباس از تفسیرالمیزان، ج 4، ص 389 و 391.» (مصباح یزدی، محمدتقی؛ حقوق و سیاست در قرآن، نگارش محمد شهرابی، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، 1379.)

اعتراض امام خمینی (رحمت الله علیه ) به نمایندگان مجلس درباره تعبیر ولی امر و امام خمینی را مصداق ایه اولوالامر دانستن:
پیام [به نمایندگان مجلس شوراى اسلامى (حدود اختیارات ولایت فقیه)]
زمان: 1 آبان 1364/ 8 صفر 1406
مکان: تهران، جماران‏
موضوع: حدود اختیارات ولایت فقیه‏
مخاطب: نمایندگان مجلس شوراى اسلامى‏
بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏
با تشکر وافر از نمایندگان محترم مجلس شوراى اسلامى، چون گفتار آقایان پخش مى‏شود و ممکن است سوء تفاهمى بین مردم حاصل شود، لازم است عرض کنم آیات و روایاتى وارد شده است که مخصوص به معصومین- علیهم السلام- است، و فقها و علماى بزرگ اسلام هم در آنها شرکت ندارند، تا چه رسد به مثل این جانب. هر چند فقهاى جامع الشرایط از طرف معصومین نیابت در تمام امور شرعى و سیاسى و اجتماعى دارند و تولى امور در غیبت کبرا موکول به آنان است، لکن این امر غیر ولایت کبرا است که مخصوص به معصوم است. تقاضاى این جانب آن است که در صحبتهایى که مى‏شود و پخش مى‏گردد ابهامى نباشد، و مرزها از هم جدا باشد. و السلام علیکم.
1/ 8/ 64
روح اللَّه الموسوی الخمینى‏


سلام علیکم.
بله. در تغییرات در قانون اساسی، راه انتخاب مستقیم رهبر توسط مردم، حذف شد. البته:

راهی که در قانون اساسی ی سابق بود، در واقع «انتخاب» نبود. من گمان می کنم عمدی هم بوده، که راه انتخاب رهبر، آن طور معرفی شده بود:

«در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عجل‏الله تعالی فرجه)، در جمهوری اسلامی ایران ولایت امر و امامت امت بر عهده فقیه عادل و با تقوی، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبر است، که اکثریت مردم او را به رهبری شناخته و پذیرفته باشند ...»

خب اکثریت مردم، چه جوری قرار بوده فردی را به رهبری بشناسند و بپذیرند؟ اگر قانون نویس، واقعاً به این مطلب معتقد بود، چند کلمه اضافه می کرد، این طوری:

... که اکثریت مردم او را در انتخـــــــــــــــابات به عنوان رهبر بشناسند و بپذیرند ...»

اما اگر این طور گفته شده بود، خب باید اشاره می شد «انتخابات» مربوط به رهبر، چند سال به چند سال باشد و ناظر آن انتخابات چه نهادی باشد و ...؟

شمّ سیاسی من به من می گوید، عبارت در قانون اساسی سابق که به صورت

«در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عجل‏الله تعالی فرجه)، در جمهوری اسلامی ایران ولایت امر و امامت امت بر عهده فقیه عادل و با تقوی، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبر است، که اکثریت مردم او را به رهبری شناخته و پذیرفته باشند ...»

بود، عمداً این طور نوشته شده بود، و در تغییرات، یا باید این عبارت را کلاً حذف می کردند (چنان که کردند) یا باید زمان و نحوه ی انتخابات رهبر را توضیح می دادند (که خب چنین دیدگاهی وجود نداشته).

و:
آقای خمینی فرموده بوده:
«فقیه یک چیزى است که خداى تبارک و تعالى درست کرده است. همان ولایت رسول اللَّه هست»

ظاهراً آقای خمینی ولایت خود را همان ولایت رسول الله می دانسته، و تذکر ایشان به نمایندگان مجلس (که شما نقل کردی)، من دقیق متوجه نمی شوم بر چه اساسی بوده. ایشان خودش وقتی ولایت فقیه را همان ولایت رسول الله می داند، .....

علیرضا دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 19:06

اخیرا مطلبی از شما خواندم تحت عنوان : بابک زهرایی بازی. خواستم بگویم ایشان سایت هم دارند که آدرس اش اینست:
http://bzahraie.blogspot.com

ارادتمند شما

امیرمهدی دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 19:28

1-برای کمرنگ کردن و تحت الشعاع قرار دادن بحران مشروعیتی که از همه طرف دامنگیر رهبر و حاکمیت شده است بهترین راه توسل به بحران خارجی است. آمریکائیها جرات حمله ندارند؟بسیار خوب خودمان بهانه دستشان می دهیم و وادارشان می کنیم به ما حمله کنند.بمب گذاری های اخیر در آمریکا و تایلند که دقیقاً اصرار داشتند رد پای ایران را در آنها بر جا بگذارند با همین تحلیل انجام شده است.سپاه قدسی که مثل آب خوردن آدم می کشد و در هر نقطه ای از دنیا که اراده کند پروژه حفظ نظام را جلو می برد برای ترور و بمب گذاری مثل بچه های کودکستان عمل می کند تا همه دنیا را خبر دار کند.

2-پدر دوست من نفر هشتم سپاه است.رهبر او را به اسم کوچک صدا می زند.پسرش برای من تعریف کرد که چندین سال پیش به سرداران سپاه پیشنهاد کرده اند که تعداد زیادی از خانه های مصادره ای ویلایی دو هزار متری یا کمتر درمنطقه پاسداران را به سرداران سپاه تحویل داده اند بصورت اجاره مادام العمر!پنج میلیون پیش داده اند و ماهی هم چهل پنجاه هزار تومان از حقوقشان کسر می شود .او می گفت اکثر سرداران گرفته اند وحالش را می برند.پدر این دوست من الان در یک آپارتمان هشتاد متری که خودش چند سال پیش ساخته زندگی می کند.همت ها و باکری ها و خرازی ها با دست خالی و با ایمان حقیقی به خدا و هدفی که داشتند جلوی چهل ارتش دنیا ایسنادند. ان شاء الله سرداران سپاهی ما هم به مدد سلاحهای روسی و چینی ساخت وطن ! وبه لطف لقمه های حلالی که قدرت روحی و ایمانشان را روزافزون کرده است همین راه را ادامه خواهند داد.

3-بازرس ویژه بیت رهبری چند سال پیش می گفت که دو ضد موشک فوق مدرن از روسیه خریده اند.یکی را در مجموعه بیت رهبری برای حفاظت مقام معظم و معزز رهبری کار گذاشته اند یکی را اطراف نطنز.اگر همه ایران هم با خاک یکسان شود بر دامن کبریاش ننشیند گرد.

ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا

http://nooremonji.com/maaref/36/1229.html
امام خمینی هرگز داخل پناهگاه نرفتند.
http://rajanews.com/Detail.asp?id=91131
خاطراتی خواندنی از آرامش و قوت روح حضرت امام خمینی

سلام علیکم.
آیا جماران ِ آقای خمینی، پدافند و ضد هوائی و موارد مشابه نداشت؟
و:
به نظرت اگر آقای خمینی انسانی بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار خوب بوده باشد، به هر حال به نظرت راه کلی برای پیشرفت علمی و اقتصادی مملکت ما در حال حاضر و توسعه ی سیاسی ما، چیست؟ به نظرت گمشده ی جامعه ی ما، که با انقلاب مشروطیت و با محمد مصدق و با انقلاب 1357 و با دوم خرداد 1376 و با 22 خرداد 1388 به جایی نمی رسیم، چیست؟

امیرمهدی-سید عباس دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 19:51

سلام علیکم و رحمت الله
قبلاً عرض کردم که دیکته ننوشته غلط دارد شما فرمودی که توجیه می کنی!
دیکته ننوشته غلط ندارد یعنی همین که خبرگان اول تمام تلاش ودقتشان را صادقانه و مجّدانه صرف کردند تا قانون اساسی کامل و جامع نوشته شود.کدام انسان منصفی هست که انتظار داشته باشد اولین تجربه قانون نویسی و قانون گزاری بدون کمترین عیب و نقص باشد و امکان ترمیم و تکامل قانون اساسی وجود نداشته باشد؟همه آنچه که شما به قانون اساسی اشکال می کنی اگر ثابت شود که وارد است و منطقی است نیازمند اصلاح است و اصلاح قانون اساسی هم بدلایلی که مفصل بحث کردیم و زمینه هایش را شرح دادیم به انحراف اساسی از قانون و دین وحقوق ملت نجامید.
دوست عزیزم شما دقت نمی کنی که اکثر دلسوزان و یاران واقعی انقلاب و آنهائی که مثل مرحومان بهشتی و طالقانی و منتظری و بازرگان صلاحیت و تخصص ودغدغه تصحیح قانون اساسی را داشتند با ترور جسمی یا شخصیتی از صحنه انقلاب محو شدند.باقی ماندند همانهائی که اینها را ترور کرده بودند و اینها هم هدفی نداشتند جز رسیدن به قدرت و تصاحب آن و ایجاد انحصار برای خود و همفکرانشان.پس از چه کسی انتظار دارید قانون اساسی را اصلاح کند؟

چمران را از پشت با خمپاره 60 زدند.بازرگان را آن طور مفتضح کردند.طالقانی را مسموم کردند.مفتح و مطهری و مدنی و دهها یار صدیق امام را منافقین شهید کردند.این وسط امثال قدوسی و دیگرانی را که موی دماغ بودند کشتند و به گردن منافقین انداختند وآن احمقها هم برای اثبات پیروزی وبرتری بر جمهوری اسلامی مسولیت همه ترورها را به گردن می گرفتند.حزب جمهوری یعنی عصاره همه یاران حقیقی امام را به هوا فرستادند.نه سیا نه موساد نه منافقین مسولیت این انفجار را بعهده نگرفته است.شدت انفجار و تکنیک بکار رفته و حجم تخریب بحدی است که خود وزارت اطلاعات بعدها گفته است این بمب گذاری فقط از عهده یک ارتش بر می آید!فقط یک بهشتی و طالقانی کافی بود تا انحرافات از قانون اساسی و دیانت را فریاد کنند که آنها را کشتند و نگذاشتند یاران حقیقی امام در کنار او باشند.
ما فرصت پیدا نکردیم که نهال نوپای قانون اساسی را رشد دهیم و عیب یابی و اصلاح و ترمیمش کنیم.شورای بازنگری قانون اساسی بواسطه نفوذ جریانات انحصارگرا و حوادثی که رخ داد همان قانون اساسی پر اشکال اما خوب را دست کاری کرد تا جای هیچ حرفی باقی نماند.حالا شما مدام اشکال کن که چرا چنین و چنان است.

سلام علیکم.
قانون اساسی ی 1358، «دیکته ی نانوشته» نبود. من مطلبی عرض کردم، که عباراتی که در قانون اساسی بود که ظاهراً انتخاب مستقیم رهبر تلقی می شده، در واقع انتخاب نبوده، و طبق درک سیاسی من، عمداً آن طور نوشته شده بوده.
اگر شما به نظرت تحلیل و درک من غلط است، بفرما غلط است.
اما «دیکته ی نانوشته غلط ندارد»، چه ربطی دارد به عرض بنده؟
به نظر من گنجاندن عبارات مربوط به انتخاب مستقیم رهبر، که در واقع انتخاب نبوده،
و
این که برای پایان دوران زمامداری آقای خمینی زمان تعیین نشده بوده و برای شخص ایشان نظارت قانونی در نظر گرفته نشده بوده،
و
این که ولی فقیه، و نهادهای دیگر نظام، در دو اصل جداگانه ی 5 و 6 معرفی شده اند و اولی وصل به خدا معرفی شده و بقیه ی نهادها متکی به آرای عمومی،
و
این که آقای خمینی آمد مجمع تشخیص را مافوق مجلس تأسیس کرد،
و
این که آقای خمینی تا روزهای آخر، خودش رئیس دادگاه انقلاب را تعیین می کرد،
و
مانند اینها،
اینها به دلیل «دیکته ی نانوشته بودن» جمهوری اسلامی و قانون اساسی اش و ساختار حقیقی و حقوقی اش نبوده.

من فعلاً از کسی انتظار ندارم قانون اساسی را اصلاح کند. مشخصاً حتا یک واو قانون اساسی، قانوناً، جز با خواست رهبر تغییر نمی یابد.

درباره ی اصلاح شدن قانون اساسی 1358 هم، به نظر من:
اگر قرار بود تغییر قانون اساسی به شکل نسبتاً دموکراتیک تغییر کند، تغییرش با تشکیل شدن شورای بازنگری که تک تک اعضایش را آقای خمینی منصوب کرده بود، و تک تک موارد تغییر را هم آقای خمینی مشخص کرده بود (البته ظاهراً «کلیات» را مشخص کرده بوده، و در قانون اساسی جدید ظاهراً اتفاقاتی افتاده خارج از کلیاتی که آقای خمینی مشخص کرده بوده) نبود،
بلکه
بهتر و صحیحتر بود موضوع را محول کنند به مجلس،
اما
وقتی نظام سیاسی، مجلس را برای تصویب شدن تک تک قوانینش محتاج شورای منصوب رهبر می داند،
و
همچنین این نظام خیلی راحت بیاید یک مجمع کاملاً انتصابی را بالای سر مجلس بگذارد،
خب طبیعی است موضوع تغییر قانون اساسی را به مجلس محول نکنند.


گفتی:
«فقط یک بهشتی و طالقانی کافی بود تا انحرافات از قانون اساسی و دیانت را فریاد کنند که آنها را کشتند و نگذاشتند یاران حقیقی امام در کنار او باشند.»

می گویم:
طالقانی و بهشتی و دیگر اعضای خبرگان قانون اساسی، قبل از به رفراندوم گذاشتن قانون اساسی، به صورت واضح از طرف آقای خمینی هشدار می شنیدند اگر ولایت فقیه در قانون اساسی نیاید، وکالت آنها ملغا است. و بعد از تصویب قانون اساسی هم، شما بر چه اساسی می گوئی بهشتی و طالقانی و مانند آنها از
«انحرافات قانون اساسی»
جلوگیری می کردند؟ توجه کن:

وقتی آقای خمینی، بر خلاف نص واضح قانون اساسی، نهادی را که در قانون اساسی «مجلس شورای ملی» نامیده شده بود و ملت (و خود آقای خمینی؟) به آن قانون اساسی رأی مثبت داده بودند، در پیام خود
«مجلس شورای اسلامی»
نامید، آیا به نظر شما این کار آن مرحوم،
«انحراف از قانون اساسی»
بود یا نبود؟ چه کسی تذکر داد؟ در مجلس وقت، و اعضای وقت شورای نگهبان، از هم سبقت می گرفتند تا سخن آقای خمینی را اطاعت کنند، و مجلس را
«مجلس شورای اسلامی»
بنامند.

منتظری که در زمان تأسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، زنده بود. ترور نشده بود. واکنشش چه بود؟ واکنشش به انحراف از قانون اساسی چه بود؟

منتظری که سال 1364 زنده بود. در آن سال، در مهر ماه، در قم (و شهرهای دیگر؟)، بعد از رأی تمایل گرفتن میرحسین از مجلس، که حدود 100 رأی مخالف و ممتنع (مجموع مخالف و ممتنع = حدود 100 رأی) به او داده بودند نمایندگان، در قم تظاهرات شده بود که

حمایت از موسوی حمایت از امام است

و ناراحت بودند چرا نمایندگان تعداد قابل توجه رأی مخالف داده بودند به میرحسین. منتظری برای آرام کردن و متفرق کردن تظاهرکنندگان، گفته بود:

«قاعده اش این بود که آقایان نمایندگان وقتی رهبر نظر داشته باشند ایشان در مقام وسیعتری هستند، مصالح اسلام را در نظر گرفته اند فرمایش فرموده اند باید نظر ایشان تأمین شود»

خب شما کدام شاگرد و یار آقای خمینی را سراغ داری، که اگر ترور نمی شد، جرئت می کرد به آقای خمینی بگوید آخه این مجمع تشخیص را حضرت عالی چه گونه طبق چه قانونی طبق چه چیزی و برای چه هدفی، مافوق مجلس نمایندگان مردم قرار داده ای؟

شما با ردیف کردن نام ترورشده ها و شهید شده ها، واقعاً گمان می کنی اگر آنها بودند، اوضاع فرق می کرد؟


گفتی:
«شورای بازنگری قانون اساسی بواسطه نفوذ جریانات انحصارگرا و حوادثی که رخ داد همان قانون اساسی پر اشکال اما خوب را دست کاری کرد تا جای هیچ حرفی باقی نماند.»

می گویم:
شورای بازنگری را تک تک اعضایش را مگر آقای خمینی منصوب نکرده بود؟
آیا تعدادی از اشکالات قانون اساسی پراشکال اما خوب را، نام می بری؟

علی قدسی دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 21:45 http://aligoodsi.blogfa.com

سلام من نمیخواهم آسمان و ریسمان را بهم ببافم و تحلیل سیاسی کنم.
اما واقعیت این است که در تحلیل مسائل از افعال مضارع نقلی استفاده کردن چیزی را حل نمیکند.آمریکا حمله خواهد کرد ما را پودر خواهد کرد اگر حمله بکند چه خواهد شد و اینها همان چیزی است که شما و دوستانتان اسمش را گذاشته اید جنگ تبلیغاتی و رسانه ای.استدلالتان هم همچون سن تان کودکانه است من کی گفتم ما چون دشمن آمریکا هستیم به او حمله خواهیم کرد.
گفتم آمریکا هم دشمن ماست و هم مارا تهدید کرده است که حمله نظامی خواهد کرد.
اینها هر روز بدون استثنا در صدای آمریکا و بی بی سی جر میزنند که هفته آینده ماه آینده کی و کی به ایران حمله خواهند کرد.قبول داری یا نه؟
آمریکا در مورد ما سه کار عمده کرده است:
1) تهدید به حمله نظامی کرده است.
2) استراتژی خود مبنی بر تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرده است.
3) حمله نظامی هم کرده است.
4) مقامات صهیونیستی هم هکذا با این تفاوت که حمله نظامی نکرده است.
خوب نتیجه چه بوده است؟
نتیجه هرچه بوده است سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران که نبوده است؟ بوده است؟
در ثانی از قدیم گفته اند اقرارالعقلاء علی انفسهم حجه.
خودشان گفته اند که ما در مقابل ایران نمیتوانیم کاری انجام دهیم.
اگر قبول بکنی مطمئن میشوم که در مقابل حرف حق شجاعت پذیرفتن اشتباه را داری وگرنه مطمئن میشوم که این بازی از بازیهای لجبازی گونه است.
ببین کیسینجر نتانیاهو شیمون پرز بر این امر اعتراف کرده اند.باز قبول نداری؟
همین هفته گذشته اوباما خودش گفت : حمله به ایران بازی رایانه ای نیست.
این را چگونه تفسیر میکنی؟
لطفا بمطالبی که همین امروز در وبلاگم گذاشته ام مراجعه بکن اگر دلیل قانع کننده نیافتی خبرم کن.
ممنون از حوصله ات.

ستاریان دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 22:20

سلام
به تمام گفته ها و بحثها کاری ندارم که بارها بر روی ان بحث شده است فقط سوالم این است :

" شورای بازنگری را تک تک اعضایش را مگر آقای خمینی منصوب نکرده بود؟"

بر طبق قانون اساسی چطور باید عمل می شد؟!

ستاریان دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 22:42

اینجا را بخوانید:
آراء خود را به امام خمینی نسبت ندهید «میزان رأی ملت است»(نقد اظهارات آیت الله مصباح یزدی و آقای غرویان)
پدید آورنده : دکتر حمید انصاری قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) ، صفحه 14

http://www.hawzah.net/FA/magart.html?MagazineID=0&MagazineNumberID=0&MagazineArticleID=61051

به خصوص به این نقل قولش از امام دقت کنید:

از اموری که لازم است امروز تذکر بدهم شاید بعد دیر بشود، قضیه انتخابات است. همان طوری که مکرر من عرض کرده ام و سایرین هم گفته اند، انتخابات در انحصار هیچ کس نیست، نه در انحصار روحانیین است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروههاست. انتخابات مال همه مردم است. مردم سرنوشت خودشان دست خودشان است. و انتخابات برای تأثیر سرنوشت شما ملت است. از قراری که من شنیده ام در دانشگاه بعض از اشخاص رفته اند گفته اند که دخالت در انتخابات، دخالت در سیاست است و این حق مجتهدین است. تا حالا می گفتند که مجتهدین در سیاست نباید دخالت بکنند، این منافی با حق مجتهدین است، آنجا شکست خورده اند حالا عکسش را دارند می گویند. این هم روی همین زمینه است، اینکه می گویند انتخابات از امور سیاسی است و امور سیاسی هم حق مجتهدین است هر دویش غلط است. انتخابات سرنوشت یک ملت را دارد تعیین می کند. انتخابات بر فرض اینکه سیاسی باشد و هست هم، این دارد سرنوشت همه ملت را تعیین می کند، یعنی آحاد ملت سرنوشت زندگیشان در دنیا و آخرت منوط به این انتخابات است. این این طور نیست که انتخابات را باید چند تا مجتهد عمل کنند. این معنی دارد که مثلاً یک دویست تا مجتهد در قم داشتیم و یک صد تا مجتهد در جاهای دیگر داشتیم، اینها همه بیایند انتخاب کنند، دیگر مردم بروند کنار؟! این یک توطئه ای است که می خواهند همان طوری که در صدها سال توطئه شان این بود که باید روحانیون و مذهب از سیاست جدا باشد و استفاده های زیاد کردند و ما ضررهای زیاد از این بردیم، الآن هم گرفتار ضررهای او هستیم، حالا دیدند آن شکست خورد، یک نقشه دیگر کشیدند، و آن این است که انتخابات حق مجتهدین است، انتخابات یا دخالت در سیاست حق مجتهدین است. دانشگاهیها بدانند این را که همان طوری که یک مجتهد در سرنوشت خودش باید دخالت کند، یک دانشجوی جوان هم باید در سرنوشت خودش دخالت کند. فرق مابین دانشگاهی و دانشجو و مثلا مدرسه ای و اینها نیست، همه شان با هم هستند. اینکه در دانشگاه رفتند و یک همچو مطلبی را گفتند، این یک توطئه ای است برای اینکه شما جوانها را مأیوس کنند.

بیدار باشید! توجه کنید! اینها با توطئه هایشان می خواهند کار را انجام بدهند، نمی توانند با دخالت نظامی کار بکنند، اینها می خواهند با شیطنتهایشان کار خودشان را انجام بدهند. آن وقت شیطنت این بود که سیاست از مذهب خارج است و بسیار ضرر به ما زدند و ما بسیار ضرر خوردیم و آنها هم بسیار نفع بردند. این مطلب شکست خورده. حالا می گویند که سیاست حق مجتهدین است یعنی، در امور سیاسی در ایران پانصد نفر دخالت کنند، باقیشان بروند سراغ کارشان. یعنی مردم بروند سراغ کارشان، هیچ کار به مسائل اجتماعی نداشته باشند، و چند نفر پیرمرد ملّا بیایند دخالت بکنند. این از آن توطئه سابق بدتر است برای ایران. برای اینکه، «آن» یک عده از علما را کنار می گذاشت، منتها به واسطه آنها هم یک قشر زیادی کنار گذاشته می شوند، «این» تمام ملت را می خواهد کنار بگذارد. یعنی نه اینکه این می خواهد مجتهد را داخل کند، این می خواهد مجتهد را با دست همین ملت از بین ببرد. باید دانشگاهیها متوجه باشند که اگر چنانچه افرادی در دانشگاه هستند که شیطنت دارند می کنند، اینها را باید توجه کنند که گول اینها را نخورند. خودشان دخالت در امور انتخابات بکنند. انتخابات سرنوشت حتی شمایی که در آنجا هستید را تعیین می کند. یک امری که سرنوشت آحاد ملت در دست اوست، وظیفه آحاد ملت است که در آن دخالت کند، مربوط به یک قشری، دون قشری نیست، همه باید در این دخالت بکنند. و این شیطنتهایی که الآن دارند می کنند، به طوری که به من گفته اند برای مأیوس کردن بعضی از جوانهای ماست. این شیطنت را خنثی کنید و فعال وارد بشوید در انتخابات. می خواهید خودتان کسانی را تعیین کنید و انتخاب بکنید، می خواهید ببینید هر قشری که می پسندید حرفهای آنها را و کاندیدای آنها را. شما هم با آنها باشید....در انتخابات به طور فعال همه دخالت بکنید.»

صحیفه امام؛ ج 18، ص 367 ـ 369

ستاریان دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 23:05

ادامه اش هم جالب است
تحمیل رأی یعنی دیکتاتوری
آقای مصباح یزدی که می فرمایند رأی مردم هیچ اثر شرعی و قانونی ندارد. و رأی و نظر فقط حق یک نفر است که او دستور می دهد به چه کسی به عنوان رئیس جمهور رأی بدهید و اوست که اساساً دستور می دهد رأی بدهید یا رأی ندهید به جملات صریح امام خمینی توجه فرمایند:

«ما بنای بر این نداریم که یک تحمیلی به ملتمان بکنیم. و اسلام به ما اجازه نداده است که دیکتاتوری بکنیم. ما تابع آرای ملت هستیم. ملت ما هر طور رأی داد ما هم از آنها تبعیت می کنیم. ما حق نداریم. خدای تبارک و تعالی به ما حق نداده است، پیغمبر اسلام به ما حق نداده است که ما به ملتمان یک چیزی را تحمیل بکنیم. بله ممکن است گاهی وقتها ما یک تقاضایی از آنها بکنیم؛ تقاضای متواضعانه، تقاضایی که خادم یک ملت از ملت می کند.»

صحیفه امام؛ ج 11، ص 34


خوانندگان عزیز عنایت می فرمایند که در جملات فوق برخلاف نظریه آقای مصباح و غرویان که اتکاء امام به رأی مردم را یک امر اضطراری غیر اصیل می دانند، امام حرمت تحمیل رأی به مردم و وجوب پیروی از آراء ملت مسلمان را در امور مهم حکومت دستور خدای متعال و پیامبر اکرم دانسته اند.

امام می فرماید:

«مردم در سراسر کشور در انتخاب فرد مورد نظر خود آزادند؛ و احدی حق تحمیل خود یا کاندیداهای گروه یا گروهها را ندارد. هیچ مقامی و حزبی و گروهی و شخصی حق ندارد به دیگران که مخالف نظرشان هستند توهین کنند،...و احدی شرعاً نمی تواند به کسی کورکورانه و بدون تحقیق رأی بدهد. و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروهها نظر موافق داشتند ولی رأی دهنده تشخیصش بر خلاف همه آنها بود، تبعیت از آنها صحیح نیست، و نزد خداوند مسئولیت دارد. و اگر گروه یا اشخاص صلاحیت فرد یا افرادی را تشخیص دادند و از این تأیید برای رأی دهنده اطمینان حاصل شد، می تواند به آنها رأی دهد.

و بالجمله، حکومت حکومت اسلام و مردم است؛ و مجلس از مردم است، و رأی نیز از آن مردم است؛ و احدی تحت فرمان مقام یا مقاماتی نیست.»

صحیفه امام؛ ج 18، ص 337

جواد خراسانی سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 00:16 http://cheshmejoo.blogfa.com/

سلام،
موضوع سخن شما چیست؟ اخلاق؟( شروع کننده جنگ و دوری از آن)، توان نظامی؟( نابودی اسرائیل به صورت صدردصد)، زیان و خسارت جنگ؟(حداقلش نابودی نیروگاه بوشهر).

امیرمهدی-سید عباس سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 13:39

سلام علیکم
مطرح کردن هزار و پانصد سوال اساسی در یک سوال فقط از عهده سیدعباس برمی آید و بس.شیری که خوردی حلالت باشد.
1-در مورد قانون اساسی شما منصفانه داوری نکردید و اگر نگوئیم همه خبرگان لااقل بخشی از آنها و مشخصاً افرادی مثل شهید بهشتی (اعلی الله مقامه ) حقیقتاً به رای مردم وخواست مردم در اداره حکومت معتقد بودند و این را در عمل ثابت کردند.دفاع جانانه ایشان از حقوق مردم را در مشروح جلسات تدوین قانون اساسی ملاحظه کنید.این لینکهارا من برای شما می گذارم که ظاهراً التفات نمی کنی و الا یک سوال را دوهزار بار نمی پرسیدی .
« کسی نمی تواند تحت عنوان فقیه عادل با تقوا آگاه به زمان، شجاع مدیر و مدبر، خودش را بر مردم تحمیل کند، این «مردم» هستند که باید او را با این صفات به رهبری شناخته و پذیرفته باشند.» (مشروح مذاکرات مجلس بررسی نهائی، ص378)
http://www.beheshti.org/?p=938

2-" آیا جماران ِ آقای خمینی، پدافند و ضد هوائی و موارد مشابه نداشت؟"
ضدهوائی و پدافند داشت.اما همان پدافندی که در تهران وسایر شهرها برای دفاع بود در جماران استفاده می شد.امام نه راضی بود ونه هرگز اجازه می داد که میلیاردها دلار از جیب این ملت بدبخت ومظلوم هزینه شود واز روسیه برای او ضد موشک بیاورند تا در برج عاجش راحت مشغول عیش ونوش باشد.او اعتقاد حقیقی وجدی به خدا داشت ونه از مرگ ونه از هیچ کس وهیچ چیز دیگر نمی ترسید.در مخاطرات و تنگناهائی قرار گرفت ،بارها زندان رفت ، بارها قصد جان او را کردند اما او نهراسید و به استقبال مرگ رفت.کسی که حسابش پاک است آرزوی مرگ می کند .اگر می فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند بخاطر این بود که اعتقاد به مدیریت خداوند و قدرت و تسلط او بر کل هستی داشت نه اینکه به سلاح و تجهیزات نظامی ارتش و سپاه دلخوش باشد. دوستانه وخیرخواهانه عرض می کنم که تنفر وبدبینی مفرط شما نسبت به آقای خمینی هیچ آسیب وضرری به ایشان نمی رساند بلکه برعکس باعث می شود که فهم شما ودرک شما از حقایق عوض شود ونتوانی مسائل را همانگونه که هست ببینی.هیچ انسان منصفی نیست که برخورد متفاوت امام خمینی و رهبر حاضر را ببیند و سوالی را که شما کردی بپرسد.قدری به خود بیا و تامل کن.
" به نظرت اگر آقای خمینی انسانی بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار خوب بوده باشد، به هر حال به نظرت راه کلی برای پیشرفت علمی و اقتصادی مملکت ما در حال حاضر و توسعه ی سیاسی ما، چیست؟ به نظرت گمشده ی جامعه ی ما، که با انقلاب مشروطیت و با محمد مصدق و با انقلاب 1357 و با دوم خرداد 1376 و با 22 خرداد 1388 به جایی نمی رسیم، چیست؟"
اگر برون دینی بحث کنیم می گویم راه اصلاح کاملاً مشخص است.کو مرد عمل؟گو گوش شنوا؟ یگانه راه اصلاح بازگشت به انسانیت ، بازگشت به اخلاق ، بازگشت به عقلانیت و خرد ، بازگشت به حقیقت دین و اسلام حقیقی است.راه روشن است و بن بستی هم وجود ندارد.تمام مشکلات ومعضل ما قابل حل است.اما آیا در رفتار وگفتار حاکمان کمترین نشانی از بازگشت به این مفاهیم می بینید؟ پس امید به اصلاح نداشته باشید.در مملکتی که هیچ کس و هیچ چیز سر جای خودش نیست شما امید به اصلاح داری؟ رهبر ما شاعر است. شاعر ما تاجر است تاجر ما فاسق است .رئیس مجلسمان دست لاتهای دروازه غار را از پشت بسته است.وزیر خارجه مان متخصص اطفال است !دبیر شورای عالی فرهنگ دامپزشک است.:-) همین طور بگیر وبرو جلو .حکایت ما حکایت اتوبوس دو طبقه ترمز بریده ای است که در سراشیبی سقوط لحظه به لحظه بر سرعتش افزوده می شود در حالی که رانندگانش مست و دیوانه اند و از تماشای سرعت زیاد اتوبوس و مناظر اطراف لذت می برند.چاره چیست؟می توانید راننده را پیاده کنید؟بسم الله . فروردین امسال در عسلویه اقدام به ترور رهبر کرده اند اما موفق نبوده است.شما همت کن آقا سینا و مادرش را بسپر به خدا و کاری بکن و ما را مهمان حلوایت کن و جمعیت زیادی را با شهادتت خوشحال کن!:-)
اگر درون دینی بحث کنیم می گویم حکایت ما حکایت زندانیانی است که از روی اجبار اسیر دست زندانبانان شده اند.وظیفه این است که انسان باشیم ، عاقل باشیم ، با دیگر زندانیان که هموطنانمان هستند مهربان و دوست باشیم .امید و نشاط وشادابی وروحیه مان را از دست ندهیم.بگوئیم وبخندیم وهمدلی کنیم .به یکدیگر کمک ومهربانی کنیم و تلاش کنیم به هر صورتی که می توانیم از رنج و اندوه هم سلولی هایمان بکاهیم.اگر در این راه ودر زیر شکنجه دشمنان انسانیت واخلاق مردیم در راه مقدس و برای هدف مقدسی مرده ایم و اجر ما و حساب ما با خداست و اگر زنده ماندیم ان شاء الله بزودی امر فرج محقق خواهد شد و خواری وذلت دشمنان انسانیت وحقانیت کلام خدا ورسولانش را با چشم خواهیم دید.
3-" این که برای پایان دوران زمامداری آقای خمینی زمان تعیین نشده بوده و برای شخص ایشان نظارت قانونی در نظر گرفته نشده بوده،"
عظمت ، جامعیت وابهت شخصیت امام خمینی ومقامات بالای معنوی وعلمی ایشان اکثر انقلابیون را تحت تاثیر قرار داده بود واین معنا در تدوین قانون اساسی هم بروز کرد.بخشی از اشکالالت ونواقصی که در اصول مربوط به رهبری در قانون اساسی می بینید معلول همین عامل است. یعنی رهبر را امام خمینی فرض کردند در حالی که باید تعارف را کنار می گذاشتند و فارغ از مصداق برای شخص رهبر بعنوان یک مقام حقوقی نه حقیقی قانون می نوشتند.بی انصافی است اگر بگوئیم که نویسندگان قانون اساسی عمداً طوری قانون نوشته اند که نه نظارتی بر رهبر باشد و نه راه انتخاب یا عزل رهبر باز باشد.از بعد اجرائی می توانست بهتر عمل شود که نشد.
4-" این که آقای خمینی آمد مجمع تشخیص را مافوق مجلس تأسیس کرد،

مجمع تشخیص مصلحت بنا بر ضروتهای دوران جنگ وبرای تسریع در تصمیم گیریهای مهم بنا نهاده شد و طبق اسنادی که هست ونامه نمایندگان وپاسخ امام هم بخوبی نشان می دهد قرار بود بعد از جنگ برچیده شود که نشد.شما بخاطر ذهن سراسر منفی وبدبین نسبت به امام همه چیز را به ایشان نسبت می دهی.در حالی که مجمع تشخیص را کسان دیگری پیشنهاد دادند وطرحش را ریختند وتوجیهاتش را بعهده گرفتند و با امام خمینی هم مشورت کردند و ایشان هم آن توجیهات را پذیرفتند وموافق تشکیل این مجمع بودند.تشکیل مجمع تشخیص اشتباه بزرگی بود که مسولان مملکت خواسته یا ناخواسته مرتکبش شدند و زمینه برای دور زدن قانون ومجلس فراهم شد.
5-درباره ی اصلاح شدن قانون اساسی 1358 هم، به نظر من:
اگر قرار بود تغییر قانون اساسی به شکل نسبتاً دموکراتیک تغییر کند، تغییرش با تشکیل شدن شورای بازنگری که تک تک اعضایش را آقای خمینی منصوب کرده بود، و تک تک موارد تغییر را هم آقای خمینی مشخص کرده بود (البته ظاهراً «کلیات» را مشخص کرده بوده، و در قانون اساسی جدید ظاهراً اتفاقاتی افتاده خارج از کلیاتی که آقای خمینی مشخص کرده بوده) نبود،
بلکه
بهتر و صحیحتر بود موضوع را محول کنند به مجلس،
اما
وقتی نظام سیاسی، مجلس را برای تصویب شدن تک تک قوانینش محتاج شورای منصوب رهبر می داند،
و
همچنین این نظام خیلی راحت بیاید یک مجمع کاملاً انتصابی را بالای سر مجلس بگذارد،
خب طبیعی است موضوع تغییر قانون اساسی را به مجلس محول نکنند."
موافقم.اگر قرار بود که قانون اساسی تغییر کند همان نهادی که آنرا تصویب کرده بود یعنی مجلس خبرگان باید مسول این تغییر می شد وبهتر این بود که جمع بین مجلس خبرگان وشورای اسلامی عهده دار بازنگری قانون اساسی باشند.شاید ضرورت های زمانی و بیماری ایشان و مصالح دیگر باعث این تصمیم شده است که به اعتقاد من قابل توجیه نیست وکار باید اصولی انجام می شد. اگر ثابت شود امام چنین تصمیمی گرفته اند اشتباه بوده است. لکن به همان دلایلی که مفصل عرض کردم من مطمئن نیستم که اعضای شورای بازنگری دقیقاً طبق نظر امام تعیین شده باشند.اگر اسناد ومکاتبات و ملاقاتهای حضوری ثابت کند که اعضای شورای بازنگری منصوب ایشان بوده اند ودخل وتصرفی نشده است من هم باشما همنظر هستم.
6- "طالقانی و بهشتی و دیگر اعضای خبرگان قانون اساسی، قبل از به رفراندوم گذاشتن قانون اساسی، به صورت واضح از طرف آقای خمینی هشدار می شنیدند اگر ولایت فقیه در قانون اساسی نیاید، وکالت آنها ملغا است. و بعد از تصویب قانون اساسی هم، شما بر چه اساسی می گوئی بهشتی و طالقانی و مانند آنها از
«انحرافات قانون اساسی»
جلوگیری می کردند؟ توجه کن:

وقتی آقای خمینی، بر خلاف نص واضح قانون اساسی، نهادی را که در قانون اساسی «مجلس شورای ملی» نامیده شده بود و ملت (و خود آقای خمینی؟) به آن قانون اساسی رأی مثبت داده بودند، در پیام خود
«مجلس شورای اسلامی»
نامید، آیا به نظر شما این کار آن مرحوم،
«انحراف از قانون اساسی»
بود یا نبود؟ چه کسی تذکر داد؟ در مجلس وقت، و اعضای وقت شورای نگهبان، از هم سبقت می گرفتند تا سخن آقای خمینی را اطاعت کنند، و مجلس را
«مجلس شورای اسلامی»
بنامند."
بارها گفته ام اما شما دقت نکرده ای.آقای خمینی رهبر ورئیس انقلاب بود،اکثریت او را قبول داشتند ونظرش را تایید می کردند ، پیروز میدان هم بود.به این سه دلیل ایشان منطقاً وعرفاً حق داشت هر نوع تغییری را که در ساختار کشور وبرنامه ها وقوانین صلاح می داند عمل کند.ایشان حق داشت طبق باورها واعتقاداتی که درست واصولی می داند مدل حکومت را طراحی کند و تغییرات و برنامه ها ئی را که صحیح می دانست اعمال کند.اگر سید عباس سید محمدی رهبر باشد و پیروز میدان باشد و رای اکثریت را هم با خود داشته باشد دقیقاً مثل آقای خمینی و مثل همه رهبران دیگر هر برنامه وتغییری را که لازم بداند اعمال می کند ومنطق وعرفا از او می پذیرند.نه سید عباس ملزم است از آقای خمینی تبعیت کند ونه ایشان از شما.
ولایت فقیه ازحیث وظائف در چارچوب قانون اساسی می گنجد لکن از حیث اختیارات در چارچوب قانون اساسی یا هر قانون دیگری نمی گنجد.به همان دلیل که ولایت رسول خدا در چارچوب قانون اساسی نمی گنجد.ولایت رسول خدا ولایت الهی است وولایت فقیه هم ولایت الهی است وولایت الهی هیچگاه در چارچوب قانون بشری نمی گنجد.می پرسید پس فرقش با دیکتاتوری چیست؟می گویم همان فرقی که ولایت رسول خدا با ولایت دیکتاتورها دارد .رسول خدا معصوم است پس هرگز دیکتاتوری وخطا واشتباه وانحراف روی نخواهد داد.ولایت فقیه عصمت ندارد پس امکان انحراف واشتباه و تبدیل شدن به دیکتاتوری هست.می فرمایید چطور جلوگیری کنیم.می گویم راهش محدود کردن ولایت نیست.چون اساساً ولایت دست ما نیست.راهش ابتدائاً دقت درانتخاب انسان صالح وشایسته و واجد شرایط برای رهبری است .اگر انتخاب صحیح باشد اطمینان زیادی هست که دیکتاتوری تشکیل نشود. در مورد امام خمینی این اتفاق افتاد و مردم خودشان مستقیماً رهبرشان را انتخاب کردند.انحراف و نفسانیت و دیکتاتوری بوجود نیامد.اشتباه اتفاق افتاد که قسمتی قهری وطبیعی بود چون ایشان صاحب مقام عصمت نبود.اشتباهات بسیاری هم رخ داد که مهمترین عواملش سیستم مدیریت ورهبری فردی بجای رهبری گروهی و عمل نکردن به وظیفه نظارتی وبازخواست وسوال وجواب از رهبر از جانب ارگان ناظر یعنی مجلس خبرگان بود.همینجا عرض کنم که من با مجلس خبرگان از اساس مخالفم ومعتقد نیستم که مردم باید خبرگان را انتخاب کنند وآنها بر رهبر نظارت کنند. خبرگان حقیقی که وظیفه نظارت بر حسن اجرا وشرایط رهبری را دارند مراجع تقلید حقیقی وعلمای اعلام هستند واین بزرگوران باید بدون انتخابات عضو مجلس خبرگان باشند واز رهبر درباره عملکرد وبرنامه ها و تصمیماتش سوال کنند واوهم موظف است پاسخ دهد و دلایلش را توضیح دهد.هر مرجع تقلید وهر عالم دینی که شایستگی وبرجستگی علمی و تقوایی دارد می تواند به دلخواه خودش عضو خبرگان باشد وهیچ محدودیتی نباید قائل شد.
7-اشکالات وارد به قانون اساسی بسیار است .من هم به فراخور بحث تذکر داده ام. بعنوان نمونه مجلس خبرگان انتخابی را از اساس باطل می دانم . همین طور مجلس شورای اسلامی را.چه معنا دارد که ما با نگاه قبیله ای وجغرافیایی نمایندگان مجلس را در طول وعرض مملکت پخش کنیم؟این معنایش عدالت است؟مجلس وظیفه قانونگذاری دارد.قانون باید حقوق مردم را تامین کند.حقوق مردم مشخص است.در ابعاد جسمی ، جنسی !، فرهنگی ، روحی ومعنوی ، اخلاقی وتربیتی ، اقتصادی ، سیاسی ،آموزشی ،رفاهی و ...قانونگزاران (نمایندگان) باید از حداقلهای دانش عمومی برخوردار باشند.ضمن اینکه حداقل در یک زمینه تخصصی متخصص وصاحب نظر باشند.انجمن های علمی تخصصی مستقل از دولت و حاکمیت داشته باشیم.انجمن اقتصاد ، انجمن علمی مدیریت ، انجمن روانشناسی ،انجمن جامعه شناسی ، انجمن فرهنگ و.... این انجمنهای علمی صلاحیت علمی داوطلبان نمایندگی را تایید می کنند.بعد این متخصصین یا بصورت مستقل می توانند کاندید شوند یا به فراخور دیدگاهها وبرنامه ها و راهبردهایشان می توانند عضو احزاب سیاسی شوند. کاندیداهای مستقل واحزاب برنامه هایشان را ارائه می دهند.مردم به هر حزب یا هر فردی که تمایل داشتند رای می دهند.چنین مجلسی که پر از متخصصین حقیقی ودلسوزان مردم وخالی از عمله ها و بیسوادهای با مدرک قلابی یا مجیز گویان و بله قربان گویان حاکمیت خواهد بود پر است از سلایق مختلف فکری ومجال تضارب آراء وهم اندیشی مثبت فراهم می شود. اگر نگران این هستیم که حقی ممکن است از استانهای محروم یا دور از پایتخت ضایع شود می توانیم همزمان با انتخابات مجلس انتخابات نماینده استانها در مجلس را هم برگزار کنیم.هر استان یک نماینده انتخاب می کند که وظیفه اش فقط وفقط دفاع از حقوق مردم استان خودش در قانونگزاری هاست!به همین سادگی.به همین خوشمزگی.
مورد دیگر این است که نهاد اجرا از نهاد نظارت مستقل باشد ولی بدلیل عدم تجربه کافی مدیریتی عملاً این اتفاق در مواردی نیفتاده است.مثلاً بانک مرکزی وظیفه حفظ وحراست از ارزش پول ملی ونظارت بر سیاستهای پولی وارزی ومالی دولت را دارد.رئیس مهمترین نهاد نظارتی اقتصادی را رئیس جمهور تعیین می کند.کسی که خودش منصوب رئیس جمهور است و ارگان زیر نظرش وابسته به تصمیمات دولت است چطور می تواند بر خود دولت نظارت کند و از او انتقاد و بازخواست کند و او را احتمالاً به دادگاه بکشاند؟ در طول این سالها رئیس بانک مرکزی موید سیاستهای غلط دولت و مجلس بوده است و هرگاه اراده انتقاد و مخالفت کرده است به اشاره رئیس جمهور یا دیگران برکنار شده است.

امیرمهدی-سید عباس سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 13:43

یک نکته دیگر تذکر دهم که تشکیل مجمع تشخیص از اختیارات ولی فقیه است وکار خلاف قانون انجام نشده است.هر چند این کار اشتباه بود.

Laf8grutLip دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 04:44 <a href="http://payday24loans7.com/"> payday loans</a>

cash advance <a href=http://payday24loans7.com/>cash advance online</a>
loans online <a href="http://payday24loans7.com/"> fast cash</a>

loan companies <a href=http://bgsemeystvo.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=23998>cash advance bad credit</a>
36 month loans <a href="http://xn--e1aq.xn--80a6ak.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=5246"> tennessee quick cash</a>
paydayloans lenders <a href=http://dogusaluminium.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=75116>long term loan</a>
trimark funds <a href="http://hushescorts.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=932131"> money loans online</a>
apply personal loan online <a href=http://mercedes.ekka.gr/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=56506>paydayloansonline</a>
payday loan bad credit direct lender <a href="http://puro.com.gr/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=11864"> interest rate on personal loan</a>
payday loans in maryland <a href=http://sinnestraaltsje.nl/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=526633>fast loan</a>
i need money asap <a href="http://mobility-corp.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=907073"> 1000 loans</a>
guarantor loans online <a href=http://poderyunidadpopular.org/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=56730>loans with bad credit</a>
payday loans aurora co <a href="http://jetandrotor.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=286391"> perkin loan</a>

payday advance <a href=http://giusypelleriti.it/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=15586>flexible loans</a>
need a loan now <a href="http://alde-group.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=46329"> rapid advance</a>
direct lending <a href=http://amyc.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=94936>money advance</a>
consumer loans <a href="http://thepartyshop.it/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=2050"> unsecured loan bad credit</a>
bad credit payday loan <a href=http://thejewelfoundation.org/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=33412>emergency cash loans</a>
personal loan interest rates <a href="http://santetoujours.info/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=3463720"> loan center</a>
online pay day loans <a href=http://master.latambschool.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1430789>signature loans las vegas</a>
online lenders <a href="http://prob.by/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=820163"> quickloans</a>
the lending company <a href=http://ingespek.nl/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=16725>loan requirements</a>
bad credit payday loan <a href="http://doctorlaguna.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=26390"> loans direct</a>

short term personal loans <a href=http://santetoujours.info/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=3463984>fixed rate loans</a>
long term loans with bad credit <a href="http://anaisabelaparicio.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=185545"> cash advance san diego</a>
where to get a loan with no credit <a href=http://www.pizzafele.sk/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=12608>payday loans in maryland</a>
direct lender online payday loans <a href="http://www.sayar.com.mm/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=30732"> how do payday loans work</a>
interest rate on personal loan <a href=http://secasrl.it/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=166553>payday lenders</a>
personal loans california <a href="http://sinnestraaltsje.nl/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=526633"> loans with monthly payments</a>
micro loan <a href=http://claida-immobilien.de/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=2196042>compare personal loan interest rates</a>
payday loans online reviews <a href="http://www.yuvamiplik.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1713661"> american loan company</a>
private lender <a href=http://sanyasurf.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=2136405>usa payday loans</a>
cash advance direct lenders <a href="http://orosolido.com.mx/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=361586"> short term borrowing</a>

real payday loans <a href=http://www.therapeutenmarkt.de/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=13025>loan market</a>
unsecured loans for poor credit <a href="http://www.squarefoot.com.sg/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104723"> regional loans</a>
money loan with bad credit <a href=http://www.associazioneargenis.org/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=411825>the loan company</a>
bad credit personal loans direct lenders only <a href="http://phelpslawfirm.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=302201"> cash now</a>
cash now loans <a href=http://enudreio.gr/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=31665>online personal loans</a>
easy online payday loans <a href="http://www.photox.photoxpeditions.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=218312"> apply for a loan</a>
paydayloans <a href=http://poderyunidadpopular.org/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=56734>online personal loans</a>
financial loans <a href="http://injectllc.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=806698"> direct payday lenders only</a>
short term loan lenders <a href=http://claida-immobilien.de/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=2196321>pay day loans online</a>
payday loans st louis <a href="http://intergrav.hr/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=161641"> texas payday loans</a>

need cash now bad credit <a href=http://blog.matrimonioper.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=441659>online direct payday lenders</a>
fast loans with bad credit <a href="http://tattoofestiasi.ro/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=32537"> payday advance online</a>
money lenders <a href=http://bcel.uk/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1018209>payday loans austin tx</a>
how to get personal loan <a href="http://petaw.fr/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=51103"> montel williams loans</a>
money in minutes <a href=http://old.kanpho.go.th/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=593581>how to get a quick loan</a>
pay day loans for bad credit <a href="http://neosmartsystems.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=41183"> payday loans toledo ohio</a>
fast cash payday loans <a href=http://claida-immobilien.de/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=2196079>apply for a loan with bad credit</a>
payday loans locations <a href="http://tpdsmumbai.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=135251"> payday advance loans</a>
loans for people with no credit <a href=http://smweb.ca/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=23003>cash advanced</a>
online payday loans <a href="http://candfwater.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1484"> different ways to borrow money</a>

loan lenders for bad credit <a href=http://www.ikinciel-esya.net/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=68988>paycheck advance loans</a>
cash advance lenders online <a href="http://amyc.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=94896"> personal loan com</a>
unsecured loans for bad credit <a href=http://omeltd.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=61649>loans for 18 year olds</a>
how can i get a loan with bad credit <a href="http://www.yuvamiplik.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1713748"> loans bad credit</a>
apply loan online <a href=http://mobility-corp.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=907046>quick cash loan</a>
transfer money to bank account <a href="http://www.eleonorajuglair.it/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=29215"> payday loans boise</a>
get a loan today <a href=http://mykoperasi.coop/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=2655716>purple loans</a>
personal loan with no credit <a href="http://econetplus.fr/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=4285"> payday loans aurora co</a>
secure loans <a href=http://www.therapeutenmarkt.de/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=13022>loans of america</a>
loan lenders <a href="http://thejewelfoundation.org/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=33412"> unsecured personal loans with bad credit</a>

fast cash usa <a href=http://ab-art.pl/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=235770>us cash advance</a>
24 hour loans <a href="http://lifestyleonkloof.co.za/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=431101"> 100 day loan</a>
cash advance lenders online <a href=http://www.seattlebeerco.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=361628>payday loans san antonio tx</a>
quick loan bad credit <a href="http://evoxhair.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=132951"> micro loan</a>
personal loan interest rates comparison <a href=http://designlux.in.ua/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=51905>need money today</a>
payday express <a href="http://bioscomputer.net/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=15965"> 1 hour payday loans</a>
personal loans with poor credit <a href=http://jrcontractors.net/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=52999>large personal loans</a>
cashloans <a href="http://sefaoutsourcing.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=505183"> personal loans for bad credit in pa</a>
quick credit <a href=http://polimentosroberto.com.br/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=86408>borrow money fast</a>
payday loans el paso tx <a href="http://deltaenergies.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=2916914"> emergency cash assistance</a>

bad credit online loans <a href=http://marcelinosmith.nl/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=20451>quick loan shop</a>
money loan <a href="http://tanerceyiz.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=121941"> direct payday lenders no third party</a>
where to get a loan with no credit <a href=http://mosaicnet.ie/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=88540>same day loans bad credit</a>
get loan today <a href="http://amyc.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=94917"> how can i get a loan</a>
payday loans edmonton <a href=http://www.cubiclefittings.co.uk/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=3490>personal loans for people with bad credit</a>
i need a payday loan <a href="http://master.latambschool.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1430789"> quick small loans</a>
ez loan <a href=http://www.anjellapaulette.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=61282>where to get a loan with bad credit</a>
guarantee loan <a href="http://indigoskatecamp.co.za/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=331451"> check cash advance</a>
pay day one <a href=http://atcyork.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=289414>poor credit</a>
payday loans in cleveland ohio <a href="http://www.gastrodizajn.sk/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=486328"> i need cash today</a>

loans till payday <a href=http://brasiltucano.ch/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=21258>fast cash loan</a>
3000 dollar loan <a href="http://luzserena.es/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=6585"> payday loan in las vegas</a>
online payday loans california <a href=http://allasiantoo.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=677349>borrow money online</a>
loans for disabled <a href="http://gebzeyuzmekursu.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=8864"> payday loans california</a>
quick loan online <a href=http://eng.golfsviesturi.lv/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=15569>need cash fast</a>
how to get a small loan <a href="http://america.fss.com.co/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=478"> loans in las vegas</a>
fast online loans <a href=http://ensayofinal.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=21092>bad credit personal loans for 5000</a>
cash advance loan <a href="http://pouyab.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=54264"> quick credit</a>
pay day loan bad credit <a href=http://www.agencemultivoyages.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=12443>small personal loans for people with bad credit</a>
local loans <a href="http://avmsas.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=251477"> direct lenders for bad credit</a>

loan company <a href=http://xn--h1addl.xn--80a6ak.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=8723>personalloans com</a>
unsecured loans for people with bad credit <a href="http://ertus.fr/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=10538"> quick loan shop</a>
small loans online <a href=http://setshoptutorials.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=50827>moneylender</a>
no teletrack payday loans <a href="http://klimaatkeur.nl/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=134232"> loans for bad credit history</a>
easy loans with bad credit <a href=http://ilovemycharkabraai.co.za/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=37082>default loan</a>
payday loan company <a href="http://dogusaluminium.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=75116"> apply for credit</a>
payday loans in maryland <a href=http://4sigmas.com.br/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1586179>unsecured loan calculator</a>
loan cash <a href="http://other.rasmeinews.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=3104256"> online payday loans bad credit</a>
online payday lenders <a href=http://ubuhlepainters.co.za/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=29840>bad credit personal loan lenders</a>
short term personal loans <a href="http://safakhali.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=495619"> loanshoponline</a>

monthly loans <a href=http://bioscomputer.net/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=15965>bad credit loans california</a>
personal loan apply online <a href="http://apps-creator.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=650123"> bad credit loan</a>
payday loans bad credit direct lender <a href=http://roddom.kremenchug.info/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=2365600>online payday loans california</a>
direct pay day lenders <a href="http://designlux.in.ua/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=51954"> payday loans online direct lenders only</a>
payday laons <a href=http://bcel.uk/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1018229>new payday loan companies</a>
free loans online <a href="http://greenacre.co.za/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1704071"> i need a loan but i have bad credit</a>
short term lenders <a href=http://vacabed.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=769544>personalloan</a>
pay day loan <a href="http://csmturismoeformazione.it/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=30671"> personal loans san diego</a>
fast money online <a href=http://kimia.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=100257>100 payday loan</a>
signature loans for bad credit <a href="http://secasrl.it/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=166591"> i need 1000 dollars now</a>

bad credit personal loans for 5000 <a href=http://www.linncountyfire.net/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=40106>personal credit loans</a>
direct online lenders <a href="http://mwatchstudio.net/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=202538"> loans today</a>
where can i get a personal loan <a href=http://curandocriancaferida.com.br/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=14486>payday loans salem oregon</a>
payday loan advance <a href="http://shanaco.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=115763"> direct payday loan lenders online</a>
emergency loan bad credit <a href=http://colombofasteners.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=16793>fast cash loan</a>
secure loan <a href="http://archassurance.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=23707"> bad credit loans monthly payments</a>
payday loan lenders <a href=http://caffelatteitzimna.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=525293>lenders for bad credit</a>
emergency money <a href="http://by.soudalvps.safistudio.pl/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=465855"> i need a loan fast</a>
no credit loans <a href=http://sedialgroup.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=96434>same day cash loans</a>
payday loans memphis tn <a href="http://www.nds.com.pk/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=419845"> bad credit loans monthly payments</a>

castle payday loans <a href=http://csmturismoeformazione.it/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=30671>1000 loan</a>
i need money desperately <a href="http://hushescorts.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=932131"> friendly loans</a>
payday loan lenders not brokers <a href=http://www.eaglerockguesthouse.co.za/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=44920>private lenders for bad credit</a>
bank personal loans <a href="http://apps-creator.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=650123"> personal loans rates</a>
how can i get money today <a href=http://aatec.com.au/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=24230>poor credit payday loans</a>
e z payday loan <a href="http://caffelatteitzimna.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=525048"> online cash advance loans</a>
direct loan lenders <a href=http://atcyork.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=289414>online loans with bad credit</a>
apply for a loan with bad credit <a href="http://gddirectltd.co.uk/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=311455"> payday loan interest rates</a>
loan lenders for bad credit <a href=http://www.yuvamiplik.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1713637>actual payday lenders</a>
quick loan <a href="http://polimentosroberto.com.br/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=86405"> easyloans</a>

fast loans with bad credit <a href=http://www.multi-formas.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=269953>30 day payday loans</a>
same day online loans <a href="http://barossasweetshop.com.au/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=8669"> personal loan online</a>
online loans bad credit <a href=http://zsmoderowka.jedlicze.pl/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=392094>quick loans with bad credit</a>
immediate loans <a href="http://profil20.no/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1023854"> loans for bad credit not payday loans</a>
loans with monthly payments <a href=http://fvipc.ca/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=133822>legitimate payday loans</a>
free loans <a href="http://deltaenergies.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=2917290"> personal loan for poor credit</a>
next payday advance <a href=http://marcelinosmith.nl/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=20451>payday lenders direct</a>
payday advance online <a href="http://assosviluppo.it/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=16981"> www loan com</a>
payday advance lenders <a href=http://ncfproject.org/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1081236>payday loans in nj</a>
take out a loan <a href="http://andrey-skripka.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=235959"> loans today</a>

advance cash services <a href=http://lifestyleonkloof.co.za/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=431123>quick cash loans</a>
payday loans reno nv <a href="http://omeltd.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=61623"> short term loan calculator</a>
cash loans near me <a href=http://senbeat.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=101561>personal online loans</a>
loan usa <a href="http://autocaravanastenerife.es/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=2450"> i need 1000 dollars now</a>
payday loans in richmond va <a href=http://social.lviv.ua/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=13176>where can i get a payday loan</a>
poor credit loan <a href="http://jrcontractors.net/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=52994"> secured loan bad credit</a>
quick money loans <a href=http://www.editriceromana.net/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=23066>payday loan alternative</a>
fastcash <a href="http://ncfproject.org/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1081236"> small personal loans for bad credit</a>
loans direct lenders <a href=http://colombofasteners.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=16806>personal loan</a>
loans in minutes <a href="http://neosmartsystems.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=41183"> loans online bad credit</a>

online payday loans in texas <a href=http://colombofasteners.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=16806>loan money online</a>
interest free loan <a href="http://curandocriancaferida.com.br/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=14486"> direct lender loans for bad credit</a>
247 loans <a href=http://serenomiami.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=2364741>easy payday loans</a>
bad credit payday loan <a href="http://spyroltd.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=929557"> direct deposit advance</a>
need a personal loan with bad credit <a href=http://avmsas.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=251454>the loan depot</a>
small personal loans with bad credit <a href="http://www.yuvamiplik.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1713637"> pay day loan</a>
payday loans in nc <a href=http://evoxhair.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=132951>payday loans hawaii</a>
need money now <a href="http://alaayed.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=82069"> where can i borrow money</a>
get a personal loan with bad credit <a href=http://ccleather.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=149055>online cash advances</a>
easy loans for bad credit <a href="http://enudreio.gr/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=31665"> emergency money loans</a>

personal loans for bad credit not payday loans <a href=http://prueba.aerisadvisory.es/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=234915>direct lenders for payday loans</a>
payday loans in houston <a href="http://mpunzana.co.za/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1050188"> free loan</a>
payday loans in las vegas nevada <a href=http://giusypelleriti.it/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=15598>vip loans</a>
quick cash loans online <a href="http://greenink.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=777759"> cash payday loans</a>
secure payday loans <a href=http://puro.com.gr/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=11866>easy loans with bad credit</a>
loan calculator personal <a href="http://mosaicnet.ie/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=88513"> no doc loans</a>
quick money loans <a href=http://www.squarefoot.com.sg/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104740>financial loans</a>
bad credit rating loans <a href="http://www.kollagenkave.hu/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=33548"> california cash advance</a>
text payday loans <a href=http://www.sayar.com.mm/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=30732>fast cash payday loans</a>
loan company <a href="http://dti.dairytrain.org/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=45477"> i need to borrow money</a>

loans compare <a href=http://ekolumix.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=16381>lending com</a>
payday loans jacksonville fl <a href="http://prob.by/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=820157"> payday loan online same day</a>
payday advance loan <a href=http://giusypelleriti.it/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=15586>get personal loan</a>
poor credit personal loans <a href="http://profil20.no/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1023854"> micro loan</a>
where can you cash personal checks <a href=http://atcyork.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=289414>secured personal loan bad credit</a>
lend money <a href="http://www.squarefoot.com.sg/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104723"> emergency loan bad credit</a>
top loans <a href=http://www.eaglerockguesthouse.co.za/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=44917>how do i get a loan with bad credit</a>
how to get a small loan <a href="http://joanramagoshi.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=248203"> think cash</a>
flexible loans <a href=http://capeinfoguide.co.za/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=32044>need cash now</a>
loan center <a href="http://la.fnst.org/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=4205243"> loans san antonio</a>

bad credit direct lenders <a href=http://mosaicnet.ie/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=88513>online bad credit loans</a>
payday loans online same day <a href="http://evoxhair.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=132886"> signature loans online</a>
what is an unsecured loan <a href=http://tobacco1.net/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104096>money lenders for bad credit</a>
loan compare <a href="http://www.editriceromana.net/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=23065"> no credit loan</a>
direct lender payday loans online <a href=http://archilletti-moto.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=18116>poor credit payday loans</a>
direct loan lenders <a href="http://4sigmas.com.br/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1586332"> express loans</a>
payday loan places near me <a href=http://prueba.aerisadvisory.es/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=234883>short term loans direct lenders</a>
short term loans <a href="http://yamamuraonline.com.br/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=29663"> how to get a loan with bad credit</a>
small loans bad credit <a href=http://spyroltd.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=929432>quick online payday loans</a>
advance payday loan <a href="http://yamamuraonline.com.br/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=29663"> ez money payday loans</a>

get a loan <a href=http://corp.pouchtag.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=358267>holiday loans</a>
take out loan <a href="http://l2retail.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=113739"> check cash advance</a>
loans with bad credit rating <a href=http://szentgyorgypince.hu/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=402314>la cash advance</a>
fixed rate loan <a href="http://sparta-fit.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=552284"> same day loans no fees</a>
30 day payday loans <a href=http://caffelatteitzimna.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=550252>getting a loan</a>
instalment loan <a href="http://www.yopougon.ci/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=479030"> compare loan</a>
private loans bad credit <a href=http://www.bedanto.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=163096>quick loans same day</a>
easy bad credit loans <a href="http://www.greenacre.co.za/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1751754"> american loan company</a>
no teletrack payday loans direct lenders <a href=http://www.rcprofessionista.net/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=90558>text loans for bad credit</a>
directloan <a href="http://verticalview.it/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=710501"> quick online payday loans</a>

payday loans for bad credit direct lenders no fees <a href=http://lesoluciones.net/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=10934>apply for loans online</a>
how can i get a loan <a href="http://www.yopougon.ci/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=478817"> starter loans</a>
loans online with monthly payments <a href=http://spyroltd.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=959801>cash fast</a>
no doc loans <a href="http://corp.pouchtag.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=358181"> american payday loans</a>
payday loans seattle <a href=http://www.yopougon.ci/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=478817>mobilemoney</a>
personal loans houston <a href="http://www.brosengineeringltd.co.nz/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=123811"> same day loans online</a>
need money quick <a href=http://www.yopougon.ci/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=479030>payday loan no broker</a>
same day cash loans <a href="http://www.ftm-maroc.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=242993"> payday loans nevada</a>
same day loans no fees <a href=http://sparta-fit.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=552208>payday loans san antonio</a>
quick online payday loans <a href="http://caffelatteitzimna.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=550252"> advance me today</a>

poor credit payday loans <a href=http://hushescorts.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=952820>usa cash advance</a>
bank personal loans <a href="http://www.xn--peabeticadecana-zqb.es/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=112962"> loan lenders</a>
direct cash <a href=http://argillic.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=928991>quick credit</a>
loans for people with very bad credit <a href="http://l2retail.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=113810"> e loans</a>
easy approval payday loans <a href=http://inspirew3.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=59233>how to get personal loan</a>
payday loans columbus ohio <a href="http://sparta-fit.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=552312"> loans online with monthly payments</a>
get a personal loan with bad credit <a href=http://allasiantoo.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=692938>progressive loans</a>
guarantor loans <a href="http://caffelatteitzimna.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=550252"> no credit personal loans</a>
1 hour payday loans <a href=http://www.yopougon.ci/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=478689>secured loans bad credit</a>
fixed rate loans <a href="http://caffelatteitzimna.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=550091"> bad credit loan lenders</a>

payday loans vancouver <a href=http://irbna.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=136316>get a loan online</a>
loans now <a href="http://corp.pouchtag.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=358267"> payday direct lender</a>
how to get a loan with no credit <a href=http://fundacja.yrrah.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=25857>bad credit personal loan lenders</a>
your credit score <a href="http://spyroltd.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=959648"> direct cash advance lenders</a>
emergency cash loan <a href=http://www.greenacre.co.za/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1751815>easy loans bad credit</a>
legitimate payday loans online <a href="http://akhtartravel.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=15884"> bad credit rating loans</a>
get personal loan <a href=http://argillic.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=928850>payday loans direct lender only</a>
payday loan store <a href="http://ncfproject.org/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1110581"> direct deposit advance</a>
same day loans for bad credit <a href=http://senbeat.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=109077>payday loans wichita ks</a>
i need a loan with bad credit <a href="http://alinaqijahani.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=492518"> guarantor loans</a>

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد