آمریکا گورش را از افغانستان گم کند

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            آمریکا گورش را از افغانستان گم کند. آقای خمینی رحمت الله علیه سال 1342 به پادشاه ایران گفت مگر تو آمریکائی هستی؟ الان باید به رئیس جمهور افغانستان گفت مگر تو آمریکائی هستی؟ مگر شما به هموطنانتت که چپ و راست کشته می شوند توسط نظامیان آمریکا یا ناتو، حساسیت نداری؟ مگر موضعهای ما ایرانیها و ما افغانها و ما آمریکائیها و ...، جدای از گرایشهای سیاسی، نمی تواند به طور خالص بر اساس دیدگاههای «انسانی» باشد؟ من می گویم آمریکا گورش را از افغانستان گم کند، و کاری به سیاست و شعارها ندارم. من به «انسان» و به احترام و به حقوق ابتدائی اش کار دارم. آن افغانها که این روزها در افغانستان به دست نظامیان بیگانه کشته شدند، چه فرق دارند با ما و خانواده ی ما و عزیزان ما؟ ما چه فرق داریم با آنها؟  

نظرات 14 + ارسال نظر
خلیل دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 22:35 http://tarikhroze.blogsky.com

سلام،

منافع است دیگر، همه ی این جنگ ها سر منافع است. شک داری؟ از شرکت های اسلحه سازی بپرس.

سلمان محمدی دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 23:03 http://salmanmohammadi.blogsky.com

مرحبا به شما.
و اگر رامنی جمهوریخواه سرِ کار بیاید، آیندة ما هم فرق چندانی با افغانستان نخواهد داشت.
اللهم اصلح کل فاسدٍ من امور المسلمین بمحمدٍ و آله صلی الله علیهم اجمعین.

مهرآیین سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:46 http://mehraeen.blogsky.com


دروود بر شما

والا دقیق نمیشود فهمید آقای خمینی وقتی آن حرف را به شاه زد چی در کله ی مبارکش می گذشت!
اما یقین دارم شما نیتتان خیر است. به شخصه به انسان و حقوق ابتدایی اش کار دارم. حالا شاید بعضی از دوستان بگویند این کشته ها قربانیانی اند که فدای مدرن شدن افغانستان میشوند!این هم میتواند به نوعی وطن پرستی رادیکال بدل شود!

یونس الف سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:58 http://takhorshid.mihanblog.com/

سلام
فقط چند توصیه ی برادرانه:
1- زمانی که مطالعه ای می کنید یا اظهار نظری سعی کنید از دایره ی انصاف دور نشوید، به جملات خودتان نگاه کنید:
آقای خمینی تحمل نفرمود رهبر بعد از خودش، طبق قانون انتخاب شود!! (کدام بی انصافی این اتهام را به امام (ره) که همه ی هم و غمش اسلام بود و ذره ای هوای نفس در حرف و عملش راه نمی داد وارد می کند که شما؟!!)
..منجر شد به استعفای منتظری!! (همه می دانند که منتظری برکنار شد)
و...
شماهم مانند عوام با هر که مخالف باشید بر علیه او صحبت می کنید و با هر که موافق باشید سنگش را به سینه می زنید.
2- هرگاه می خواهید در مورد مطلبی اطلاعاتی به دست بیاورید سعی کنید آب را از سرچشمه بگیرید. من نمی دانم در این 20 سال شما چه مطالعاتی انجام می دادید اما مطالعه ی دینی مطالعه ی آثار متخصصان دین است شما اگر مجموعه ی کتب شهید مطهری (ره) امام (ره) آیت الله جوادی علامه مصباح آیت الله حائری شیرازی و دیگر فقها و علمای دینی را بخوانید می توانید ادعا کنید که مطالعه ی دینی داشته اید، نکند اسم خواندن کتبی امثال "تولد دیگر" را مطالعه ی دینی می گذارید؟!
3- این مباحثی که مطرح می کنید مسایل پیچیده ای نیست تازگی هم ندارد و مشخص است که حرف شما هم نیست، این مباحث از همان ابتدای انقلاب مطرح بوده و پاسخ های روشن هم دارد حال شما اگر نمی خواهید دنیال پاسخ باشید و چراغهایتان را بر پشت می بندید بحث دیگری است.
4- ولی مشروعیتش را از جانب خداوند متعال میگیرد و سیستمی مثل مجلس خبرگان تنها برای احراز مقبولیت ولی است و البته هرگاه این مقبولیت نباشد با هزار مجلس خبرگان هم نمی شود آنرا به وجود آورد و آنگاه است که امت اسلامی خود را از وجود ولی مشروع محروم می کند و به دامان طاغوت می رود که امثال آن در تاریخ بسیار است (فکر می کنید منشا این شعار ما اهل کوفه نیستیم از کجاست؟) و البته رابطه ی ولی و امت رابطه ایست که شما اگر 30سال دیگر هم از این مطالعات دینی انجام دهید به نتیجه ای در مورد آن نمی رسید.
والعاقبه للمتقین.

کریم سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:08

وقتی آمریکایی ها آمدند افغانستان در اونجای بعضی از شیعه های ایرانی و حکومت ایران عروسی بود!
هواپیماهای آمریکایی از خاک ایران استفاده می کردند و پشت داد و هوار ظاهری حکومت ایران، پشتیبانی و کمک ایران به آمریکا درحمله به کشور ما افغانستان بود!

چرا !؟ چون قرار بود افراطی های سنی طالبانی بروند و حقوق شیعه ها هم احقاق شود!

دقیقا مثل داستان عراق و صدام!

حالا که خطر برطرف شده ، آمریکایی ها بروند؟!
که شما بیایید بزنید توی سر ما؟ که هی کتاب های مطهری را برای ما منتشر کنید؟ که منافع ما را به غارت ببرید؟ (لابد الان می گویید آخه افغانی! تو چی داری که ما بیایم ببریم! بله! اگر ما چیزی نداریم پس چطور می گویید آمریکایی ها به خاطر منافع آمده اند اینجا!)

من حیث یک افغانی ترجیح می دهم کشورم مستعمره آمریکا و غرب باشد اما دست شما ایرانی ها نیافتد!


لابد الان می گویید من از دیدگاه انسانی گفتم کاری به سیاست ندارم!
آقای انسان! همین دیروز خبری پخش شد (احتمالا در بی بی سی ) که 240 هزار ایرانی در جاده های ایران در 10 سال گذشته کشته شده اند، آنها انسان نبودند؟ چرا دلتان به حال ملت خودتان نمی سوزد؟

ما اگر نخواهیم جنس ایرانی دلش به حل ما بسوزد کی را باید ببینیم؟

دست از سر ما بردارید، ما می خواهیم با آمریکایی ها دوست باشیم، نمی خواهیم به دوران شوروی، طالبان و اسلام و ایران و ... بازگردیم.

سلمان محمدی سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:14 http://salmanmohammadi.blogsky.com/

سلام. الان من فقط به این جملة آقای یونس الف. کار دارم: "ولی مشروعیتش را از جانب خداوند متعال میگیرد" چه طوری؟ خدا خودش دودستی - یا یکدستی؟ - یک بسته مشروعیت به ولی میدهد؟ کسی خدا را میبیند در حال دادن این بسته؟ کسی این بسته را میبیند؟ لطفا آقای یونس که اهل بصیرت اند، این مطلب را برای ما بی بصیرتها توضیح دهند.

محمد سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:32

سلام اولا خود افغانی ها اگر ترجیح بدهند با آمریکایی کافر بسازند تا اینکه مجددا گرفتار اسلام طالبانی بشوند چه ؟ فکر می کنید آن وضع که ریش مرد را اندازه می گرفتند و زن بی برقع را حد می زدند یا زن بدون شوهر ، پدر یا برادرش (تو بخوان مالکش) حق نداشت بیرون بیاید خیلی بهتر از حالا بود؟ لااقل حالا چند تا کارخانه آن جا کار می کند ، دانشگاه و مدرسه دایر است ، پارلمان و دادگاه دارد حالا نه در سطح سوئد دستکم در حد ایران که هست. بگذارید مردم خودشان تصمیم بگیرند ، لااقل قیم افغانی ها نشویم.

محمد - یونس الف سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:40

آقا یونس
نفرمودید که چطور شأن معصوم را به یک واعظ کم سواد (حتی با سواد) تسری می دهید؟ از دعوای شیعه و سنی بگذریم . درست همان زمان که پیغمبر ما امی خوانده ی شد معاویه و ابوسفیان با سواد بودند !!! هنوز این بدیهیات آیین تشیع را نمی دانید که ولایت قلبی است و الهی و در مقام قیمومت که مطلقه باشد و ولایت عام ، اختصاص به معصوم دارد و فقیهی که به این معنی مدعی ولایت باشد مشرک است. مگر این که معانی تازه برایش جعل کنند که هیچ مبنایی ندارد.
اما در نظرات مشعشع جناب عالی یک نکته بسیار درخشان معلوم شد که آدم بی سواد و فاسدی مثل حائری را متخصص دین به شمار آوردید یا به آراء آدم دو رو و بی ریشه ای مثل مصباح استناد کردید که تا قبل از انقلاب مخالف انقلاب و ولایت فقیه بود. اما همین آدم نظری دارد که علیه شما قابل استفاده است چرا که مرجع فهم و استناد شما است آن هم تأکیدش بر بی سوادی همین ولی شما است. از متخصص خواندن چند تایی آخوند درباری و حکومتی بیش از این هم انتظاری نیست.

کریم سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:40

زمانی که آمریکایی ها وارد افغانستان شدند فقط 900 هزار دانش آموز در افغانستان بود و الان 8 میلیون!
می دانید این یعنی چه؟ یعنی انقلاب فرهنگی، تحول اجتماعی و ....
ما حتا تلفن ثابت هم نداشتیم و الان ضریب نفوذ موبایل در افغانستان از ایران شما بیشتر است!

مگر خود شما انقلاب کردید و خمینی 200 هزار جوان را به کشتن داد صدای شما در آمد؟ دلستان به حال ما می سوزد؟ حال در افغانستان هم تلفاتی هست! همیشه بوده.
چرا در سوریه 8000 نفر را کشته اند چیزی نمی گویید؟!
شما خیلی مردی، خیلی انسان دوستی به کشور خودت اعتراض کن که به بچه های ایرانی-افغانی تابعیت نمی دهد!
چرا؟ چون پدرش افغانی است!

کریم از افغانستان

جواد خراسانی سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:34 http://cheshmejoo.blogfa.com/

سلام،
گمان نمی کنم در موافق با کلیاتی مثل: کشتن انسان ها زشت و غیر انسانی است، چه کشتن افغانی بدست آمریکایی، چه کشتن افغانی بدست افغانی، بحثی باشد.
پس باید به جزئیاتی مثل، فکر کردن به راهکار های کاستن از تعداد کشته ها پرداخت، و مثلا" در جستجوی پاسخ این پرسش ها بود:

1- تعداد افغانی هایی که قبل از حضور نیروهای غربی در افغانستان در زمان طالبان یا حکومت نیروهای جهادی کشته می شدند، بیشتر است؟ یا افغانی هایی که توسط نیروهای غربی در این کشور کشته می شوند؟

2- آیا حضور نظامیان غربی، از تعداد تلفات انسانی در افغانستان کاسته است؟ یا افزوده است؟

3- اصولا" وقتی فضای عمومی جهان در همه زمینه ها زیر سلطه و در اشغال آمریکا و تفکر غربی است، حضور و اشغال نظامی چقدر موضوعیت دارد؟






جواد خراسانی سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:45

مطالب آقای کریم از افغانستان، به نظرم دیدگاه عمده ای است که در افغانستان وجود دارد.
بنده شخصا" همین مطالب را پس از سقوط صدام در سال 1382 در عراق تجربه کردم. چه در مناطق شیعه نشین و چه در مناطق سنی نشین و چه در میان اکراد، وقتی که نظرشان را در خصوص حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی می پرسیدم: اکثریت پاسخ هایی از همین دست می دادند. مثلا" در بازار کربلا، پیرمردی عینک ساز،که می گفت حدود 40 نفر از بستگان درجه یک اش را نیروهای بعثی کشته اند، در مورد حضور نیروهای آمریکایی در عراق می گفت:
" صدام هم مردم را می کشت و هم نفت را می دزدید. حالا آمریکایی ها نفت را می برند، اما حالا حداقل از بکش بکش صدام راحت شده ایم."

مسلم سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 15:14

مردم افغانستان اگر امروز از این چیزها با اغماض می گذرند دیده اند که چگونه طالبان در مناطق شیعه نشین ، سر پسران جوان را جلوی مادرانشان می بریدند فقط به اتهام شیعه بودن !!! شما چه ؟ شما هم دیده اید ؟!!

اشک - غریبه پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 14:04 http://tashkan.blogsky.com

متاسفانه افغان ها دولت ِبی مسئولیتی دارند
حداقل وضع ِعراقی ها ازین جهت بهتر از افغانی هاست

اما با شما موافقم
امریکا باید خارج بشود از افغانستان

محمد خادمی یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:14 http://allame-sadeghi.blogfa.com

سلام
خوبید؟
شما قبلا توی بلاگفا وبلاگ داشتید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد