ملت ما هم بحمداللَّه این طور است که فشارها برایشان اشکالى ندارد

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            امام خمینی، پیام نوروزی، اول فروردین 1364:

«آن وقتى که فشار وارد مى‏آید روحها پرواز مى‏کنند به عالم دیگر، آن در فشارهاست که این طور مى‏شود. بنا بر این، یک ملتى ما مى‏خواهیم و خودشان، خود ملت ما هم بحمد اللَّه این طور است که فشارها برایشان اشکالى ندارد. اگر ما، اگر اسلام، مسلمین مثل سایر قشرهاى عالَم بودند که براى مال و منال و منصب و این طور چیزها مى‏رفتند دنبال کار و بالاخره براى شکم و براى شهوت مى‏رفتند، اگر چنانچه کسر مى‏آمد باید ناراحت بشوند. اما ملتى که براى شهادت مى‏رود، ملتى که زن و مردش عاشق شهادت هستند و فریاد شهید شدن مى‏زنند، یک همچو ملتى دیگر از اینکه فلان چیز کم است، فلان چیز زیاد است، این نمى‏نالد. اقتصادش چطور است، این مال آنهایى است که وابسته به اقتصاد هستند، دل به اقتصاد دادند. آنهایى که دل به خدا دادند، آنها این طور نیستند که دنبال این باشند که فلان چیز فراوان باشد؛ فلان چیز کم باشد، زیاد باشد، نرخش کم باشد، نرخش زیاد باشد.»

نظرات 10 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 16:40

ما می خواهیم دقیقا مثل سایر قشرهای عالم باشیم! کیو باید ببینیم؟

مهدی نادری نژاد سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 17:01 http://www.mehre8000.blogfa.com

با سلام
شعار امسال نشان میدهد که شرایط تغییر کرده است:
تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی
البته درباره این شعار و نامگذاری های قبلی بنده تاملی دارم.

حمید سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 17:11

والا آدم با دیدن این جملات بی ساختار بی معنی شلخته در هم و برهم قاطی پاتی که کلی باید زور زد تا معنیش را فهمید!
یاد داستان آن پادشاه لخت می افتم که دیگران چقدر لباسش را می ستودند و ....
یعنی در اوایل انقلاب یک بچه ساده نبوده که بیاد بگوید بابا این آقا فارسی هم بلد نیست حرف بزند چه رسد به رهبری!

مهرآیین سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 18:02 http://mehraeen.blogsky.com

سلام
چقدر ایشان به کلمه ی گفلان" علاقه داشته اند!
چقدر شما به نقد بررسی گفتار های ایشان علاقمندید!!!
چقدر این پیام غریب است!
خدا وکیلی چه معنی دارد این جمله:" آن وقتى که فشار وارد مى‏آید روحها پرواز مى‏کنند به عالم دیگر، آن در فشارهاست که این طور مى‏شود"

شیخ ما این دارد و آن نیز هم...

خلیل سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 19:35 http://tarikhroze,blogsky,com

سلام،

امیدوارم سال نو را با شادی آغاز کرده باشید.

برای متنی که گذاشته اید، این دکلمه را خدمت آقای خمینی تقدیم می کنم. دوستان دیگر هم می توانند آن را گوش کنند!

http://www.youtube.com/watch?v=IfXMfsKqT28

ستاریان سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 20:28

سلام
مطلب اگر نارساست دلیلش این است که ناقص نقل شده !ابتدای مطلب موضوع شکافته شده است که از نقلش پرهیز شده! و عجیب است که حتا ادرس لینک هم داده نشده!
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=58950&vn=19&gpn=194
جند جمله ی قبلی اینطور بوده:
الان مابینیم که این جوان‏هاى ما که دارند مى‏روند در جبهه‏ها، براى شهادت مى‏روند، اینها همین‏اند. اینها براى این که در ذایقه‏شان خوش آمده است این معنا، این را از خدا مى‏دانند، چون از خدا مى‏دانند از این جهت سخت برایشان نیست. ما باید خودمان را جورى تربیت کنیم که راضى باشیم به آنچه خداى تبارک و تعالى به ما اعطا مى‏کند. آنچه مى‏دهد، بلا باشد خوب است و واقعش هم این طور است، براى این که خداى تبارک و تعالى بندگانش را مى‏خواهد. گاهى وقت‏ها بلا براى انسان نعمت است، گاهى وقت‏ها نعمت بلاست. خداى تبارک و تعالى مى‏خواهد مردم را تربیت کند، کسانى که به او متوجه مى‏شوند تربیتش گاهى به این است که فشار برشان وارد بیاورد، گاهى به این است که نعمت برشان بدهد. آن وقتى که فشار وارد مى‏آید روح‏ها ...

اصل وجودی انسان مادی نیست گرچه در دنیا ناچار از توجه به مسائل مادی خود هم هست اما نباید خود را در دنیا و برای تحصیل امور مادی معطل کند قران دنیا را لهو لعب معرفی می کند و اطاعت امر خدا و پیوستن به جهاد و شهادت در راه او را اعلا درجه ی ایمان می خواند و حرف امام همین است که مطابق به دستورات قران است من توجه به این آیه و دقت در معانی آنرا توصیه می کنم:
اعْلَمُواْ أَنَّمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِینَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَیْنَکُمْ وَ تَکَاثُرٌ فِى الْأَمْوَ الِ وَالْأَوْلاَدِ کَمَثَلِ غَیْثٍ أَعْجَبَ الْکُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ یَهِیجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرّاً ثُمَّ یَکُونُ حُطَاماً وَفِى الْأَخِرَةِ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَ مَغْفِرَةٌ مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَ انٌ وَمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَآ إِلَّا مَتَاعُ الْغَرُورِ (سوره حدید آیات 20)
بدانید که زندگانى پستِ دنیا، چیزى جز بازى و سرگرمى و زینت‏طلبى و فخر فروشى در میان خود و افزون‏طلبى در اموال و اولاد نیست، همانند بارانى که گیاه آن، کشاورزان را به شگفتى وا دارد، سپس خشک شود و آن را زرد بینى، سپس کاه شود و در آخرت، عذابى شدید و مغفرت و رضوانى از جانب خداوند است و زندگانى دنیا جز کالاى غرور نیست.

لهو و لعب بودن دنیا، چهار مرتبه در قرآن، آن هم در قالب حصر آمده است:
«و ما الحیاة الدنیا الاّ لعب و لهو» انعام، 32
«و ما هذه الحیاة الدنیا الاّ لعب و لهو» عنکبوت، 64
«انّما الحیاة الدنیا لعب و لهو» محمّد، 36
«اعلموا انّما الحیاة الدنیا لعب و لهو» حدید، 20

جالب است که خدا در سوره ی محمد آیه : 36 می فرماید :
إِنَّمَا الحَیَاةُ الدُّنْیَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَإِن تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا یُؤْتِکُمْ أُجُورَکُمْ وَلَا یَسْأَلْکُمْ أَمْوَالَکُمْ
جز این نیست که زندگی اینجهانی بازیچه و بیهودگی است و اگر ایمان بیاورید و پرهیزگاری کنید خدا پادشهایتان را خواهد داد ، و از شما اموالتان را نمی طلبد.

و از ان جالبتر آیه بعدی است :
إِن یَسْأَلْکُمُوهَا فَیُحْفِکُمْ تَبْخَلُوا وَیُخْرِجْ أَضْغَانَکُمْ
اگر از شما مالی طلبد و به اصرار هم طلبد ، انگاه بخل می ورزید و کینه های نهفته تان را آشکار می سازید.

یک عده داوطلب در زمان جنگ از هستی خود گذشته و راه جهاد و شهادت را انتخاب کرده اند و رفته اند و ای بسا شهید هم شده اند و ما امروز نشسته ایم به مسخره کردن راهی که انها انتخاب کرده اند چون دنیا و لذایذ لهو و لعب ان را انتخاب نکرده اند و ما چنین انتخاب کرده ایم!

هادی طباطبایی چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:05 http://tabatabaie.blogfa.com

سلام. با عرض تبریک سال نو و عذر خواهی بابت تاخیر ...
بلی شاید اگر دینی که بر مردم عرضه می شود آنقدر دلربا و فریبا باشد که درد نان در مقابلش زانو زند اما خدا کند که چنان دینی عرضه شود و چنان اسلامی پرده براندازد و نه اسلام تحجر گرایی که لعابی از مدرنیته دارد و هر روز رسوا تر و مضحک تر جلوه می کند....
سید جان بنده با نشریه نسیم بیداری همکاری ندارم آن عزیزی که در آن نشریه قلم می زند تنها هم نام بنده است ...

حمید قاسمی چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 14:23 http://zadeyependar.blogsky.com

سلام
سال نوتان خوش

جواد خراسانی چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 18:06

سلام.
حالا اون وقت فشار اقتصادی روی زندگی روزمره مردم چقدر بود؟ باید از بزرگترها پرسید. کمبود و فقر بود ولی رضایت هم بود. اما همون وقتها یادمون هست اون بنده خدا هر چی می گفت توده غالب مردم (یعنی اکثریت جامعه) با رضایت گوش می کردند و انجام می دادند.

[ بدون نام ] چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 19:43

امام هر که وهر چه که بود در کمال سادگی زیست، بیشتر از دیگران نخورد، خانه ی مجلل برای خود دست وپا نکرد و غرق در لذات دنیوی نشد. در حال حاضر پایین ترین مسؤلان این نظام از نظر مالی در چه وضعی به سر می برند؟به نظر من همانگونه که
از هدف اصلی اسلام که همانا برقراری عدالت و مساوات وبرابری و ساده زیستی بود فرسنگها فاصله گرفته ایم از هدف اصلی قیام امام وانقلاب هم به طرز فاجعه آمیزی دور شده ایم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد