بسم الله الرحمان الرحیم.

            ظاهراً یکی از اتهاماتی که بعد از انقلاب اسلامی ی سال 1357 موجب صدور مجازاتهای شدید از سوی دادگاه انقلاب اسلامی می شده، «اقدام علیه حکومت ملی و مردمی ی دکتر مصدق» بوده. مدتی قبل بنده مطلبی نوشتم در وبلاگم، و دوست من مطالبی نقل کرد، که فردی که بعد از انقلاب اعدام شده، بله، در سال 1332 بر ضد مصدق اقدامات انجام داده است.

            خُب. اگر وحدت رویه وجود داشته باشد، و اقدام بر ضد دولت مصدق و شخص مصدق، مجازاتهای سنگین داشته باشد در حکومتی که پس از سرنگون کردن قانون اساسی ی سلطنت مشروطیت ایجاد شده، مجازات نویسندگان اطلاعیه ی زیر چیست، و اگر نویسندگان اطلاعیه ی ذیل، بعد از انقلاب سال 1357 بودند، از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به شدت مجازات می شدند؟:

            روزنامه ی کیهان، یازده فروردین 1331، صفحه ی دو:

            «هو العزیز

بنام مقدس اعلیحضرت صاحب جلالت پادشاه غائب جهان حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء

برادران غیور مسلمان عصر جمعه در مسجد شاه حاضر شوید تا پرده از جنایات مصدق برداریم

چون ممکن است بر بعضی اشتباه شده باشد و مصدق را بیغرض و خدمتگذار بدانند اکنون که حکومت نظامی اعلام شده است و دنیاپرستان میترسند برای پاره کردن پرده ترس عمومی و ارائه دادن اسناد جنایات و سازشهای مصدق و همکارانش عصر جمعه (15 فروردین 1331) از سه ساعت بعد از ظهر در مسجد سلطانی (شاه) اجتماع دینی از طرف صفوف مقدس فدائیان اسلام برقرار است از عموم مسلمانان غیور. علماء عالیقدر. نویسندگان و گویندگان. تجار و کسبه و دانشجویان. کارگران و کارمندان نمایندگان مجلسین شورا و سنا. سربازان و افسران ارتش و ژاندارمری و ماءمورین شهربانی و سفراء و نمایندگان ممالک اسلامی دعوت میشود که در ساعت مقرر حاضر شوند تا ما پرده از جنایات حکومت مصدق برداریم تا معلوم شود رهبر معظم و برادران ما بایستی در زندان باشند یا مصدق و رفقایش بر چوبه دار. بیاری خدای توانا

فدائیان اسلام»

و:

فدائیان اسلام، در نشریه ی شان، نبرد ملت، در 29 مرداد 1332، یعنی فردای 28 مرداد 1332، عیناً به نقل از کیهان فرهنگی شماره ی 153، http://webcache.googleusercontent.com/search?hl=fa&lr=&q=cache:D2ub9TvXgVoJ:http://www.noormags.com/View/Magazine/ViewPages.aspx?numberId=1087&ViewType=0&PageNo=52+%22%D8%B2%DB%8C%D8%B1+%D9%82%D8%AF%D9%85%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87%22&ct=clnk  ، تیر 1378، چنین نوشتند:

            «دیروز تهران در زیر قدمهای مردانه ارتش و مسلمانان ضد اجنبی می‏لرزید. مصدق غول پیر خون آشام، در زیر ضربات محو کننده مسلمانان‏ استعفا کرد ... تمام مراکز دولتی توسط مسلمانان و ارتش اسلام تسخیر شد ...»

            خُب. اگر وحدت رویه وجود داشت در دادگاههای انقلاب اسلامی بعد از انقلاب سال 1357، و «اقدام بر ضد حکومت ملی و مردمی ی دکتر مصدق» مجازاتهای سنگین در پی داشت، آیا اعضای فدائیان اسلام مجازاتهای سنگین می شدند؟

            و ببینید در دوران نخست وزیری ی دکتر محمد مصدق، چه اطلاعیه هایی بر ضد او منتشر می شده است.

نظرات 3 + ارسال نظر
ستاریان دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 23:02

سلام
خرداد نود هم در این آدرس :
http://seyyedmohammadi.blogsky.com/1390/03/page/2/
همین مطلب را به همراه همین لینک را به همین صورت گذاشته ای اما کار نمی کند!

اما انچه نقل کردی ظاهرا از کتاب همایون کاتوزیان است :
http://iranimperialnews.persianblog.ir/
خبرگزاری پادشاهی ایران
در مطلبی با عنوان کود‌تای آخو ندی - انگلیسی 28 مرداد تقریبا در انتهای مقاله اینطور نقل کرده است:
دیروز تهران در زیر قدم های مردانه افذراد ارتش و مسلمانان ضد اجنبلی می‌لرزید. مصدق غول پیر خون آشام در زیر ضربات محو کننده مسلمانان استعفا کرد... تمام مراکز دولتی توسط مسلمانان و ارتش اسلام تسخیر شد...» همایون کاتوزیان، مصدق و نبرد قدرت، صفحه 318، روزنامه نبرد ملت، 29 مرداد

فرزانه سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:09 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
شما دنبال وحدت رویه هستید ؟ کدام وحدت رویه ؟
آنها که می دانند و نمی دانند که برابر نیستند
هستند ؟؟؟
هل یستوی الذین ...

نورالهی سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:17 http://denkenserfahrung.blogfa.com

برادر ارجمند
سلام علیکم
یادداشتهای مرا...

دارم مطلبی در مورد فارقلیط مینویسم. چون سابقۀ بحث با مسیحیان را دارید از شما میپرسم لطفاً اگر به مطلب جالب توجهی در این مورد که در منابع عمومی مثل ویکیپدیا نیامده باشد برخورده اید زحمت بکشید و مرا هم باخبر کنید.
بسیار سپاسگزار ام.
البته شرمنده کمی عجله دارم!!!!!!!
بدرود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد