پروفسور علی جوان

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            دکتر عباس ملاتقی، در وبلاگش، در http://abbasmollataghi.blogfa.com/post-296.aspx  ، نوشته است:

            «پروفسور علی جوان کیست؟

روزی به منزل یکی از شاگردانم در شهر قم رفته بودم او با مادر و خواهرش در محله ای به نام صفا شهر زندگی می کرد و اکنون دانشجوی عمران است. بعد از ساعاتی قاب عکسی را برایم آورد در آن عکس پدر مرحومش و علی جوان کاشف لیزر گازی کربن دی اکسید بود. شوکه شدم. گفت روزی از علی جوان در کلاس صحبت کردید و من چیزی نگفتم چون می دانستم ایرانی ها او را نمی شناسند و ... گفت شما که او را می شناختید برایم جالب بود و این که از او تعریف نمودید. این پدرمن است او را از کودکی که یتیم بود بزرگ کرد و از نظر مالی او را ساپورت نمود تا الان که در ایران نیست و او پروفسور علی جوان است... در این هنگام مادرش شروع به صحبت کرد و داستان او را بازگو کرد ...آری اشک در چشمان من حلقه زده بود و با خود گفتم که این پدر اکنون در این دنیا نیست ولی چه قدر از لطف مالی او که آن هم از خداست موجبات رفاه مردم دنیا را فراهم نموده است و پول دار های ما دارند به کجا می روند و به چه می اندیشند... او فقط مغازه چای فروشی به مساحت ۴-۵ متر داشت ولی دلی بزرگ که این گل معطر را به دنیا هدیه نمود...روحش شاد باد...

+ نوشته شده در شنبه 27 آذر 1389 ساعت 5:29 بعد از ظهر توسط عباس ملاتقی»

پایان نقل از وبلاگ دکتر عباس ملاتقی.

نویسنده ی وبلاگ:

ــ پروفسور علی جوان (فیزیکدان ایرانی)، طبق چند منبع، فرزند مرحوم دکتر موسی جوان است. علی جوان متولد سال 1305 است و پدرش در سال 1350 فوت کرده است و برای فوت پدرش هم آگهی ی ترحیم داده است در سال 1350.

ــ این دانشجوی دکتر عباس ملاتقی، که پدر این دانشجو، علی جوان را که یتیم بوده، بزرگ کرده و از نظر مالی او را حمایت کرده، نامش چیست؟ نام این دانشجو چیست؟ نام پدر این دانشجو چیست؟ این دانشجو، چه جوری «می دانسته» که ایرانیها علی جوان را «نمی شناسند»؟ مادر این دانشجو، که داستان را بازگو کرده، نامش چیست؟ واقعاً چه جوری است نه آن آقا که علی جوان را (که یتیم نامیده شده) از کودکی بزرگ کرده، و نه پسر او که دانشجوی دکتر عباس ملاتقی بوده، و نه همسر آن آقا که مادر دانشجوی دکتر ملاتقی بوده، نام هیچ کدام ذکر نشده؟

ــ در وبلاگ دکتر عباس ملاتقی امکان نظر دادن وجود ندارد. ایمیل ایشان 303mollataghi@gmail.com  معرفی شده است.

نظرات 5 + ارسال نظر
صدرالدین مشتاق نائینی پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:19

به نام خدا
با سلام
دقت شما خوب است
اما
ای برادر قصه چون پیمانه است.نتیجه گیری آخر دکتر ملاتقی جالب است.
نه؟

قاسم جانی پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:54 http://ilam-my-city.blogfa.com

با سلام خدمت شما مرحوم رفعتی پارسال فوت نمودند و ایشان مولف کتاب انساب شهری و عشایری استان ایلام این کتاب در کتابخانه های ایلام موجود است و ایشان همان نماینده سابق هستند که در مجلس ملی حضور داشتند

ستاریان پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:31 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
در ماههای شروع وبلاگ نویسی اش ،بعضی پستهایش محلی برای گذاشتن کامنت دارد.



عباس ملاتقی پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 16:07 http://www.abbasmollataghi.blogfa.com

با سلام
من فقط نقل قول کردم و عکسی که نشانم دادند کاملا گویا بود. منظور آن بود که اکثریت قریب به اتفاق نمی شناسند. من با توجه به شرافت آن خانواده حرفشان را پذیرفتم هر چند در بیوگرافی های اینترنتی خیلی نمی توان اسناد نمود. با این حال حاضر هستم تا مطلب را حذف نمایم. من در آن وبلاگ آدرس جی میل را قرار داده ام ولی محل کامن ها را به دلیل پایین بودن فرهنگ عمومی و سابقه نوشتار مستهجن حذف نموده ام.
پیروز باشید.

ایمیل به دکتر عباس ملاتقی:

سلام علیکم

یک



طبق روزنامه ی کیهان یازده مهر

1350

فوت دانشمند عالیقدر دکتر موسی جوان پدر گرامی پروفسور علی جوان از طرف پروفسور علی جوان ـ علی اصغر جوان سردفتر

81

تهران

خانواده های جوان، آذربیگی، افشار، موید ثابتی، آصف جا





من شخصاً آگهی را در روزنامه ی کیهان یازده مهر

1350

دیدم

تحقیق من علی جوان نبود البته

من در مورد نمایندگان پارلمان تحقیق می کردم و دکتر موسی جوان هم نماینده ی پارلمان قبل از انقلاب بوده



دو



در زندگینامه های علی جوان می گویند ایشان فارغ التحصیل دبیرستان البرز بوده



بنده کتاب دبیرستان البرز و شبانه روزی آن به کوشش میراسدالله موسوی ماکویی را دارم و نگاه کردم

صفحه ی

373

این کتاب

فارغ التحصیلان کلاس ششم ریاضی در سال تحصیلی

1324-25

نام علی

نام خانوادگی جوان

نام پدر موسی

سمت فعلی

استاد و محقق در آمریکا دانشگاه ام. آ. ئی





طبق سند یک و دو ظاهراً می توان قانع شد علی جوان فرزند موسی جوان بوده

و

علی جوان متولد

1305

بوده و موسی جوان در سال

1350

فوت کرده، پس علی جوان تا سال

1350

یعنی تا

45

سالگی

پدر داشته و بر خلاف آنچه راویان به شما گفته اند، علی جوان قاعدتاً

"یتیم"

نبوده





ممکن است علی جوان، مثل من و شما و مثل خیلی افراد، در برهه ای از زندگی اش دچار مشکل بوده و فردی، به او کمک کرده باشد، از نظر مادی و معنوی و از نظرهای مختلف، ولی این که علی جوان

"یتیم"

بوده، ظاهراً شکی نیست که اطلاعات غلطی بوده که راویان به شما داده اند



مشخصاً توجه کنید پدر علی جوان، یک دانشمند و یک سیاستمدار بوده

پدرش یک آدم خیلی معمولی نبوده

نسبت دادن

"یتیم"

به فرزند یک سیاستمدار و دانشمند، آیا از

"شرافت"

است؟

(شما به راویان، "شرافت" نسبت داده اید)



من در وبلاگ شما عکس ندیدم

شاید زمانی که عکس را گذاشتید، مشاهده می شده، ولی الان من عکس نمی بینم

و به هر حال، از عکسی که دو نفر را کنار هم نشان می دهد، تا چه حد می توان به نتایجی رسید؟ مثلاً می توان گفت یکی از دو نفر که در عکس هست، یتیم بوده؟





شاید ماجرا این بوده یک نفر که آشنا بوده با خانواده ی علی جوان و والدین او، یا به طریقی از آن خانواده و از مشکلات و مسائل احتمالی آنها خبردار شده بوده، یک مدت از علی جوان حمایت مادی و معنوی کرده بوده

این ماجرا، تفاوتهای اساسی دارد با آنچه راویان به شما گفته اند، و شما بدون مشخص کردن نام راویان و نام پدر دانشجویتان، ذکر کرده اید

بعید می دانم جناب عالی بپذیرید

"شرافت"

راویان، نیاز ذکر نام دقیق آنها از جانب شما را از بین ببرد



با احترام

تهران

سیدعباس سیدمحمدی

عباس ملاتقی سه‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 15:03

دوست عزیز
با توجه به حذف شدن مطلب از وبلاگم فکر نمی کنم دیگر نیازی به این پست در وبلاگ شما باشد. لطفا آن را با کلیه نظرات حذف نمایید.
شما آدم جالب و دارای اوقات فراقت زیادی هستید.

البته باید عرض کنم که به نوشتهی خود مطمئن بودم ولی جهت جلوگیری از بحث بی فایده آن را حذف نمودم.

پیشنهاد می کنم به مهمات زندگی خود برسید تا کنکاش در مسائلی که سودی ندارد.
پیروز باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد