به چه مناسبت می خواهید در قسمت سیاسی یا فرهنگی فعالیت نمائید؟

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            عیناً به نقل از روزنامه ی کیهان، ده آبان 1360، صفحه ی دو:

            «در نماز جمعه قم مطرح شد

7 سئوال مهم آیت الله جنتی از انجمن ضد بهائیت

قم ــ نماز جمعه این هفته در دومین روز ماه انقلاب آفرین محرم با شرکت مردم همیشه در صحنه قم و جمعی از مسئولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به امامت حجت الاسلام و المسلمین عضو فقهای شورای نگهبان و با شکوه فراوان در مدرسه حکیم نظامی برگزار شد.

            قبل از ایراد خطبه ها حجت الاسلام ناطق نوری نماینده مجلس شورای اسلامی و سرپرست جهاد سازندگی در رابطه با گسترش و پویائی انقلاب برای نمازگزاران سخن گفت. آنگاه امام جمعه موقت قم بایراد خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پرداخت و پس از درود به پیامبر گرامی و ائمه اطهار ضمن تشریح ابعاد ولایت اولی الامر در حاکمیت و پیشبرد احکام و موازین اسلامی گفت اسلام در زمان غیبت امام معصوم با هدایت و رهبری مجتهد و اسلام شناس جامع الشرایط امکان می یابد تا جلوی سوء استفاده ها، قدرت پرستی ها، و تجاوز از حدود را بگیرد. وی در ادامه سخنان خود گفت هیچ اصلی مانند ولایت فقیه بر دوام انقلاب و جلوگیری از انحرافات فکری و عملی موثر نبوده است و امکان ندارد که ولی فقیه دستوری بدهد و یکنفر از افراد جامعه از عامی گرفته تا عالم و از مسلمان تا غیر مسلمان حق تخلف داشته باشد زیرا این دستورات مربوط به حکومت بر کل جامعه است و اگر این پایه سست شود نظام اسلامی سست میگردد.

            حجت الاسلام جنتی در بخش دیگری از خطبه اول ضمن مطرح کردن سئوالات مردم از اعضاء انجمن ضد بهائیت خواست موضع خود را نسبت به ولایت فقیه روشن کنند و اگر مدعی پذیرش این اصل و تغییر بینش قبلی خود هستند صادقانه بیان نمایند و همچنین اصرار خود بر دست اندازی بر اطلاعات و استفاده انحصاری از آن را بیان کنند. وی همچنین دلیل تکیه این گروه را در مبارزه با ضد انقلاب چپ و غفلت از ضد انقلاب راست و امریکای جهانخوار جویا شد و مجوز شرعی و قانونی آنان در امر استفاده از امکانات دولتی برای جریانهای گروهی را خواستار گردید تا با روشن شدن این سئوالات و نیز سئوالات دیگر مردم تکلیف خود را نسبت به آنان بدانند. امام جمعه موقت قم سئوالات مردم درباره انجمن ضد بهائیت را بدین شرح مطرح کرد:

            1 ــ شما قبل از انقلاب ولایت فقیه را قبول نداشتید و خارج از انقلاب و یا مخالف انقلاب بودید و یا بی تفاوت نسبت به انقلاب آیا شما خط عوض کرده اید یا نه؟

            2 ــ آیا حاضرید اعتراف کنید که خط سابقتان غلط بوده است، اگر نه پس خط عوض نکرده اید و معلوم میشود تاکتیکی خود را قبول کرده اید. در غیر اینصورت چه اشکالی دارد بصراحت اعلام کنید که قبل از پیروزی انقلاب مصلحت می دیدیم که برکنار از مسائل سیاسی باشیم، ما شاخه را بیشتر می زدیم و انقلاب و امام ریشه ها را می زدند و ما اشتباه می کردیم، اگر این اعتراف را کردید ما به صداقت شما پی می بریم.

            3 ــ شما سابقاً در رابطه با بهائیت کار می کردید و می گفتید اینها برای اسلام خطر دارند و ما هم می گفتیم می دانیم اینها خطر دارند. می گفتید با اسرائیل مربوطند و ما هم می دانستیم و هرچه شما میگفتید ما هم قبول داشتیم. ما میگفتیم باید ریشه های آنها را از بین برد لیکن شما شاخه و برگهای آنها را می زدید. بسیار خوب حالا فعلا ریشه برافتاد و امروز در جو نظام جمهوری اسلامی محلی ندارند و فضای جمهوری اسلامی به بهائی و ضد اسلام مجال تنفس نمی دهد، شما الان رسالتتان در این تشکیلات چیست؟ رسالت سابقتان محرز، رسالت امروزتان چیست؟

            4 ــ علت اصرار شما بر اینکه در مرکز اطلاعاتی نفوذ کنید و اطلاعات را جمع آوری نمائید برای چیست؟ به چه مناسبت می خواهید در قسمت سیاسی یا فرهنگی فعالیت نمائید؟

            5 ــ دلیل اینکه اطلاعات جمع شده را به مراکز بهره وری و به ارگانهای انقلابی نمیدهید چیست؟ چرا اطلاعات را احتکار می کنید؟ می خواهید در انحصار باشد، مگر سپاه و یا ارگانهای مشابه نباید دارای آن اطلاعات باشند تا ضد انقلاب را پیگیری نمایند، چرا با سپاه بصورت کامل همکاری ندارید؟

            6 ــ آیا شما به خودتان اجازه می دهید از امکانات دولتی استفاده کنید و در رابطه با استفاده، مجوز قانونی و شرعی دارید یا نه؟

            7 ــ دلیا اینکه تمام تکیه تان روی ضد انقلاب چپ است و از ضد انقلاب راست غفلت می ورزید چیست؟ مگر امام آمریکا را شیطان بزرگ نخواند، مگر ما گرفتار آمریکا در نیم قرن اخیر نبوده ایم، مگر جوانان ما بدست آمریکا کشته نمی شوند، علت آنکه همه فشارهایتان سمت دیگر است چیست؟ در حالیکه شعار ما نه شرقی و نه غربی است چرا شعار نه غربی را ول کرده اید و شعار نه شرقی را چسبیده اید، با اینکه ما تائید می کنیم هر دو برای جامعه بشریت خطر است. آیا ما نمیتوانیم استنباط کنیم که خط همان خط سابق است که می گفت اینکه نباید درافتاد با این ابرقدرتها و بی تفاوت باید از آن گذشت؟ و این اصول سئوالاتی است که باید اینها به آن جواب بدهند.»

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی نادری نژاد پنج‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 17:06 http://www.mehre8000.blogfa.com

با سلام
شاید برخی از این سئوالات برای برخی ها در این زمان موضوعیت داشته باشد. ولی نماز جمعه مبدل به دادگاه شده است.

علیرضا قلیزاده سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:33 http://zoodagah.blogfa.com

سلام
خوب بود به خواننده ی امروزی در جایی اطلاع رسانی می کردید که منظور انجمن حجتیه است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد