آیا زمان ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نزدیک است؟

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            آیت الله قائم مقامی، هفته نامه ی شما (هفته نامه ی حزب مؤتلفه ی اسلامی)، شنبه ده تیر 1391، صفحه ی 8 و 9:

            «... از همه مهم تر، این مسئله باید درک شود که هر گونه تعامل با امام زمان «عج الله تعالی شریف»، چه تعامل معرفتی، چه تعامل محبتی، چه تعامل اعتقادی و سیاسی، خارج از تعامل با ولایت فقیه امکان پذیر نیست، و هر کسی که بخواهد این توهم را بکند ــ البته بدون این که متهم کنیم ــ به بیراهه رفته است. هر کسی که بگوید من می خواهم خارج از چارچوب ولایت فقیه با امام زمان (عج) تعامل کنم، خیال کرده و دچار نوعی عامی گری شده است.

            واقعیت این است که وجود مبارک امام زمان (عج) از طریق نواب خود ظهور و تجلی دارد و با جامعه، جهان و انسان تعامل می کند. در زمان ما بزرگترین تعاملی که امام زمان (عج) با جهان و نه فقط با کشور ایران و نه فقط با شیعیان داشتند، از طریق امام خمینی «رضوان الله تعالی علیه» بود ... هدایت امام «رضوان الله تعالی علیه» فقط برای شیعیان نبود که سهل است، برای سنی ها هم نبود، بلکه برای همه بود. مسیحیان جهان اگر می خواستند هدایت کلی بگیرند که چه خط و ربطی داشته باشند، هدایت از امام می آمد و الان از مقام معظم رهبری می آید که به عنوان جانشین امام (ره)، خط و ربط کلی را می دهد و به شیعه و سنی و یهودی و مسیحی و زرتشتی خط می دهد که خط درست این است و این یعنی تجلی نسبت حضرت در عالم که ما می گوییم ظهور درجاتی از فرج، چون ما معتقدیم فرج حضرت ذی درجات است.

            بزرگ ترین اشتباه قدیم انجمن حجتیه این بود که می خواستند تعاملشان با امام زمان (عج) بدون این مقام و جایگاه باشد که اشتباه بسیار بزرگی بود.

            ... حدوثاً و بقائاً به ولایت فقیه نیاز داریم تا زمانی که تکلیف توسط خود حضرت روشن شود.

... قطعاً و یقیناً عصر ظهور نزدیک است.سخن درست تر و صحیح تر این است که ظهور واقع شده است، به خصوص با تشکیل حکومت اسلامی تحت ولایت فقیه، در واقع ظهور واقع شده است، منتهی در درجه ای از آن، زیرا ما معتقدیم که ظهور و فرج امری است ذو درجات، ذو مراتب و مرحله بندی.

... این احتمال وجود دارد ــ احتمالی که مؤمنین و نظام اسلامی باید درباره آن بیدار و هوشیار باشند ــ که کفر جهانی که جریان دجالی است، بعد از این که احساس کند اسرائیل دیگر قابل تدوام نیست و نمی شود آن را حفظ کرد، برای این که مانع از این شود که بیت المقدس و فلسطین توسط اسلام ناب و مهدوی فتح شود، در توطئه ای کاری بکند که اسلام سفیانی و منافق فلسطین را فتح کند که اگر چنین اتفاقی بیفتد که بعید هم نیست و حد اقل ما باید انتظارش را داشته باشیم، در آن صورت جریان منافق و ناصبی حد اقل به طور برهه ای و مرحله ای قدرت پیدا می کند و قطعاً کل شام و سوریه را می خواهد که به عنوان پایگاه خود قرار بدهد. بعد هم می خواهد به مناطق دیگر دست اندازی کند و عراق و مکه را بگیرد و این البته همانی می شود که در روایات آمده است که سفیانی یک دولت موقتی پیدا می کند، ولی بعد جریان مهدویت او را شکست می دهد و حذف می کند

... وظیفه ما آمادگی است. مهیا بودن و بیدار بودن است ...»

پایان نقل سخنان آقای آیت الله قائم مقامی.

نظر نویسنده ی وبلاگ:

ــ آقای قائم مقامی گفته است وظیفه ی ما بیدار بودن است. ای عزیزان! اگر ما بیدار باشیم، و خواب نباشیم، و دقت کنیم به سخنان آقای قائم مقامی، که تعامل با امام زمان جز از راه ولایت فقیه (آقای خمینی و آقای خامنه ای و ...) ممکن نیست، و خط و ربط کلی ی هدایت شیعیان و سنیان و یهودیان و مسیحیان و زرتشتیان و ... را سابقاً آقای خمینی می داد و الان آقای خامنه ای می دهد، و دقت کنیم به دیگر سخنان آقای قائم مقامی، آنگاه دچار چه افکاری می شویم؟

ــ من دقایقی قبل با یک فرد عالم صحبت کردم و سخنان آقای قائم مقامی را عرض کردم، و گفتم یکی از دوستانم می گوید دلیل عقلی وجود دارد که زمان ظهور امام زمان نزدیک است، و گفتم یکی از دوستانم می گوید نه به دلیل عقلی اما به دلیل نقلی زمان ظهور حضرت نزدیک است، و گفتم بنده به زمان دور یا نزدیک ظهور امام زمان جاهلم و برای خودم وظیفه ی تخمین دور بودن یا نزدیک بودن زمان ظهور امام زمان قائل نیستم، و آن عالم مضموناً گفت:

«با دلیل عقلی، شاید بتوان به ظهور آن حجت غایب رسید، اما به «زمان نزدیک ظهور» یا «زمان دور ظهور» نمی توان رسید.

در روایات مربوط به نشانه های ظهور امام زمان، روایاتی هم هست که فاصله بین هر علامت تا علامت بعدی بعضاً پانصد سال است، پس بر فرض که ما الان قطع پیدا کنیم «یکی از» علامات قبل از ظهور واقع شده است، ممکن است خود ظهور، پانصد سال بعد باشد، و نزدیک نباشد.

در طول تاریخ چند بار شده که فردی مدعی ی مهدویت شده و جامعه به هم ریخته و خون و خونریزی شده.

علمای شیعه عموماً از این حرفها نمی زنند.

بله. ما وظیفه و تکلیف نداریم زمان دور یا نزدیک ظهور امام زمان را تخمین بزنیم. بله. ما وظیفه ی مان این است قبل از ظهور حضرت و در زمان ظهور حضرت، پیرو قرآن و سرباز امام زمان باشیم.»

نظرات 8 + ارسال نظر
س اشراق سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 21:52

سلام علیکم.
سخن مجانین هم مگر نقد و بررسی دارد؟

سلمان محمدی سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:27 http://salmanmohammadi.blogsky.com/

سلام. من هم با اشراق موافق ام. نمیدانم شما چرا همه اش سراغ این قبیل نظرات میروید که بطلانش اظهر من الشمس است؟

صدرالدین مشتاق نائینی چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:57

به نام خدا
با سلام
بر خلاف نظر دوستان بنده به نقل و حتی برجسته سازی این سخنان معتقدم تا افکار مسموم آقایان افشا شود.البته با در نظر گرفتن حفظ جان!
در ضمن در این ایام مبارک از همه دوستان التماس دعا دارم.

خلیل چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:24 http://tarikhroze.blogsky.com

سلام،

اگر راهنمایی اامام زمان از طریق آقای خمینی و خامنه ای چنین مملکتی بسازد، وای بحال آن امام زمان.

هرکسی هم از جایی نان می خورد ایشان هم از چنین ارتباطاتی.

جواد خراسانی چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 20:17 http://cheshmejoo.blogfa.com/

سلام،
فکر کرده اید آن آیت اله هایی که منکر مهدی موعود در زمان ظهور می شوند، از کرات آسمانی می آیند؟

خود همین حرف که:
" هر گونه تعامل با امام زمان «عج الله تعالی شریف»، چه تعامل معرفتی، چه تعامل محبتی، چه تعامل اعتقادی و سیاسی، خارج از تعامل با ولایت فقیه امکان پذیر نیست."
به نظرم از دلایل عقلی قوی نزدیکی زمان ظهور است.

ستاریان چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 22:30 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
من به این قسمت از مطلب اشاره می کنم که از قول یک فرد عالم نقل کرده اید:
در روایات مربوط به نشانه های ظهور امام زمان، روایاتی هم هست که فاصله بین هر علامت تا علامت بعدی بعضاً پانصد سال است،

کاش می پرسیدید سند این فرمایش ایشان کجاست؟

و توجه می دهم به اینکه اگر ائمه اینطور فرموده باشند پس چرا از طرف دیگر فرموده اند فرجش آنی است و همیشه و هر لحظه باید منتظر ظهور بود ضمن اینکه اخادیث بسیاری داریم که بعضی از نشانه های را پی در پی خوانده اند مثل این حدیث:
امام باقر علیه السلام فرمود: خروج سفیانی و یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز واقع خواهد شد با نظام و ترتیبی همچون نظام یک رشته که به بند کشیده شده هر یک از پی دیگری، و جنگ قدرت و هیبت از هر سوی فراگیر شود،

و حدیث داریم که قیام سفیانی در ماه رجب و شش ماه پیش از ظهور امام مهدی(عج) است و در بعضی از اخادیث حکومت او را نه ماه خوانده اند و آنگاه بشارت ظهور داده اند.

ستاریان چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 22:36 http://mostafasatarean.blogsky.com/

ظهور 3 هزار مدعی دروغین امام زمان!
http://www.hawzahnews.com/news/1973/218104/%D8%B8%D9%87%D9%88%D8%B1+3+%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D9%85%D8%AF%D8%B9%DB%8C+%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA%DB%8C%D9%86+%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85+%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86!+

سلمان محمدی شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:32 http://salmanmohammadi.blogsky.com/

سلام. گویا طبق حدیث خیلی معتبری هم «کل وقّاتون کذاب» (هر کس برای ظهور ایشان وقتی تعیین کند، دروغگوست).
من فکر میکنم به جای تعیین وقت و تطبیق احادیث زمان ظهور بر حوادث جاری - که گویا شیعه هزار سال است که دارد چنین میکند - بهتر است از نفس وجود امام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این درس را بگیریم که تاریخ انسان غایت دارد و آن غایت عدالت است. اما البته این غایت، اکنون غایب است. اکنون تنها میتوانیم با مهندسی اجتماعی، به کاهش تدریجی آلام بشر بپردازیم تا ان شاء الله در غایت تاریخ، به غایت عدالت دست یابیم. هر کس مدعی باشد که هم اکنون غایت عدالت را تحقق خواهد داد، به جای بهشت، جز جهنم نخواهد آفرید. غایت عدالت اکنون به دست نمی آید و تنها باید جهتگیری کلی حرکات ما باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد