حضرت آقای حافظ اسد ، پدر بشار اسد

                     بسم الله الرحمان الرحیم.

            حافظ اسد، بیست و نه سال در سوریه حکومت کرد («اسم» حکومتش جمهوری و «اسم» مقام ایشان «رئیس جمهور» بود). بشار اسد، پسر حافظ اسد، دوازده است در سوریه حکومت می کند («اسم» حکومتش جمهوری و «اسم» مقام ایشان «رئیس جمهور» است). پدر و پسر، حافظ اسد و بشار اسد، چهل و یک سال است در سوریه حکومت می کنند («اسم» حکومت جمهوری و «اسم» مقام ایشان «رئیس جمهور» است).

            حکومتها و رسانه های مختلف منطقه ای و بین المللی گزارشهای مختلف از اوضاع کنونی ی سوریه و بشار اسد ارائه می کنند.

            من آرزویم این است تمام ملتها و از جمله ملت سوریه با کمترین هزینه و تلفات به آزادی و دموکراسی دست یابند. 

           http://s3.picofile.com/file/7449156662/DSC02786.jpg                            

 

                            http://s3.picofile.com/file/7449151070/DSC02550_Copy.jpg 

                         http://s3.picofile.com/file/7449152040/DSC02547_Copy.jpg

            حافظ اسد را مرحوم امام خمینی، حضرت آقای حافظ اسد و حضرت حافظ اسد و حضرت آقای ژنرال حافظ اسد نامیده است.

            مرحوم امام خمینی، اول مهر 1357 : حضرت آقای حافظ اسد. مرحوم امام خمینی، 24 شهریور 1358 : حضرت حافظ اسد. مرحوم امام خمینی، 30 بهمن 1358 : حضرت آقای ژنرال حافظ اسد. مرحوم امام خمینی، 19 فروردین 1358 : حضرت آقای ژنرال حافظ اسد. مرحوم امام خمینی، 20 تیر 1360 : حضرت آقای حافظ اسد. مرحوم امام خمینی، 8 مرداد 1360 : حضرت آقای حافظ اسد. مرحوم امام خمینی، 12 شهریور 1360 : حضرت آقای حافظ اسد. مرحوم امام خمینی، 18 مهر 1360 : حضرت آقای حافظ اسد. مرحوم امام خمینی، 26 بهمن 1360 : حضرت آقای حافظ اسد.

نظرات 15 + ارسال نظر
محمدرضا پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 16:09 http://www.mamrizzio.blogfa.com/

سلام
بالاخره هزینه هایی دارد رسیدن به دموکراسی و آزادی
مخصوصا در جوامعی که دچار چنین فقر فرهنگی ای هستند.
البته من آینده ی سوریه را چندان روشن نمی بینم

ستاریان پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:40 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
من گمان نمی کنم مسئله ی سوریه با کمترین هزینه و تلفات تمام شود و بر عکس فکر می کنم مسئله ی سوریه به زودی به یک موضوع بسیار بزرگ بین المللی و حتا جنگ تمام عیار تبدیل خواهد شد.

امروز محتشمی پور گفته انگیزه سوریه از حمایت از ایران در جنگ با عراق تجاری نبود، سیاسی بود اما بعدا قرار شد سالانه 9 میلیون تن نفت ایران به سوریه برود و سالی یک میلیون تن نفت به سوریه می دادیم.

امام در نامه های رسمی شاه را هم تا قبل از انقلاب به اصطلاح سفید اعلیحضرت خطاب می کرد .

فرزانه جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:15 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
والا وزیر امور خارجه ما که می فرمایند اوضاع سوریه آرام است !
ولی شما این قضیه اسم را خوب آمدید

ستاریان جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 18:47 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
به نظرت اینکه در معرفی خود نوشته اید:

" به نام خدا
و به نام انسان
و به نام آزادی
و به نام ملت ایران "

التقاطی نیست؟ به نظر من که هست.
چگونه توانسته اید همزمان با "به نام خدا " بنویسید " به نام انسان "؟
آیا این شان خدا و انسان را یکی کردن و همطراز قرار دادن این دو نیست؟!

غریبه جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:19 http://tashkan.blogsky.com/

سلام
به نظرم این حوادث نتیجه اش هر چه باشد، خوب نیست. همان بحث بد و بدتر و مزیت و عیب است. از یک طرف پادشاهی ِجمهوری نما و از یک طرف گروه های مسلح و رد پای القاعده (البته حواسم هست که اسد و حزب بعث بیست و چند گروه مخالف دارد و فقط چندتایشان مسلح اند)
امیدوارم که ختم ِبه دموکراسی بشه
ارادت مند

جواد خراسانی شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 00:05 http://cheshmejoo.blogfa.com/

سلام،
مثل اینکه بحث سفید - سیاه - خاکستری ، مسئله غامضی یا غیر قابل حلی برای سید گرامی ماست!
حافظ اسد از آن جهت که در جبهه تقابل با صهیونیسم قرار داشت و با اسرائیل جنگید و تا آخر عمرش بر سر این موضع بود، و کارها و اقدامات مثبتی که برای مردمش انجام داد،سفید و حضرت آقای حافظ اسد است ؛ و در موضع غیردموکرات بودن برای مردمش( البته من در قواعد دموکراسی غربی صددرصد مناقشه و سئوال دارم؛ همینجا و در همین حوادث امروز سوریه، رسواتر از اینکه عربستان و قطر برای دموکراسی و آزادی!! در سوریه هزینه می کنند و مخالفان حکومت سوریه را پشتیبانی نظامی و رسانه ای و... می کنند،چیز مسخره تری وجود دارد؟!؟ ) و کشتن بی دلیل مخالفانش شخصی سیاه است.
و قاعدتا" برای داوری در خصوص اینکه حافظ اسد طیف خاکستری اش بیشتر به سیاهی میل داشت یا سفیدی باید همه موضوعات و مسائل سوریه و مردمش را با هم کاوید و آن وقت به قضاوت نشست و رای صادر کرد.

قاسمفام شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:10 http://aknun.blogsky.com/

سلام
جالب بود. این عکس‌ها نشان می‌دهد که واقعیات سیاسی به آن نابی و سرراستی و سیاه و سفیدی که برخی می‌خواهند و می‌گویند نیست.

سید مهدی شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:33

با سلام
در مورد نظر اقای خراسانی باید بگم که واقعا شیفته نظر دادنشون با استفاده از منطق فازی شدم و از این جهت می توان قدر دان منطق فازی برای حل مسائل سیاسی واجتماعی هم بود.اما سوال اینه که ایا از این منطق برای داوری در مورد تمام ادم ها استفاده میشه و یا فقط در مواقعی که به نفع ماست و می خواهیم خصم را مغلوب کنیم ؟ ایا در تمام موارد منطق فازی است یا بعضی اوقات منطق صفر و یک می شود و شخص مورد نظر را ام الفساد و خائن و با کارنامه سیاه می دانیم و یا شخصی پاک، خدوم و با کارنامه ای درخشان؟
اما در مورد حاکمان یک ملک تنها و تنها یک معیار برای سنجش عملکرد انها هست و ان هم "عدالت" است.
و سوال این است که ایا حافظ اسد و بشار اسد بامردمی که در ملک انها بوده اند به "عدل" برفتار کرده اند یا نه؟ جواب را می توان به صورت اری یا خیر داد و یا به صورت اصلا،تا حدودی،نسبتا خوب،خوب ویا خیلی خوب داد.

امید شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:51 http://andishe-pooya.blogfa.com/

عکس های سوریه را دیده ای سید !؟ ... بچه زیر ده سال را گلو بریده بودند ! ... جگرم سوخت وقتی دیدم

دولت می گوید کار مخالفین است , مخالفین می گویند کار دولت است ... هر کدام هم که راست بگویند واقعیت این است که کار سوری است , کار خاورمیانه ای است ! ... چرا همش در این خاک بلاخیز از این صحنه ها می بینیم ؟ ... بقیه مردم دنیا هم می جنگند , می زنند , می کشند اما نه با این قساوت !

پدر و پسری چهل سال بر جامعه حکومت کرده اند ! و به عقیده برخی همینطوری نمی شود درباره شان قضاوت کرد و باید همه مسائل را با هم کاوید ! ... راست می گویند , ایضا در مورد معاویه ابن ابوسفیان و یزید بن معاویه !

در پاسخ آن پنج انفجار , ارتش سوریه به یک محله ریخت و 160 نفر را طبق گفته خودشان در یک روز کشت ! ... به قول خودشان 160 تروریست ! ... 160 تروریست در یک محله دمشق ! ... شما تا حالا 160 تروریست با هم دیده اید ؟

عده ای میگویند تا حالا 3000 نفر کشته شده اند , عده ای می گویند 10000 و عده ای میگویند 20000 ... باز جماعتی دلشان خوش است که بشار اسد ضد صیهونیست است ! ... ببخشید , برایم سوال پیش آمده که مگر صیهونیست ها در این 60 سال چند هزار فلسطینی را کشته اند !؟ ... فلسطینی ها چقدر اسرائیلی کشته اند ؟ یک رقمی اعلام کنیم , ببینیم خون فلسطینی رنگین تر از سوری است ؟

هلوع شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:51

به نام هر چه که به آن باور داری.
سلام.
سوریه را باید به خدا واگذاشت ای سید ملتقط!

ستاریان شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 14:48 http://mostafasatarean.blogsky.com/

هو الله الواحد الاحد
به نام حضرت دوست که هر چه که هست نشانی از اوست
و نه به نام پدر و پسر و روح القدس
و نه به نام خدا و به نام خلق قهرمان ایران
و نه به نام خدا و به نام انسان و به نام آزادی و به نام ملت ایران
و نه به نام هیچ اقنومی از اقانیم

تا وقتی آزادی و انسان هست اصلا خدا چکاره است؟
انسان است و آزادی و قدرت و اسلحه ای که این وسط جولان می دهد و حکمیت می کند و البته این خاک بلا خیز در همسایگی رواندا نیست که یک میلیون نفر کشته شوند و هیچ احدی تکانی به خودش ندهد و یا میانمار هم نیست که سه هزار نفر در آن نسل کشی شد و یا ژاپن نیست که بشود با یک بمب 250000 نفر را بی سر بریدن ،راحت و آسوده کباب کرده و روانه ی عدم کرد. اینجا امریکای لاتین و حیات خلوت هم نیست. اینجا قتل و کشت و کشتار را اگر نبود هم باید راه انداخت.
گردانهای یزید و معاویه را که در سوریه تشکیل داده اند چرا صبر نمی کنیم تا ببینیم که این گردانها چگونه هر پستی و بلندی را تبدیل به گودال قتلگاه خواهند کرد؟

ستاریان شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 18:58 http://mostafasatarean.blogsky.com/

اینجا را حتما ببینید:
http://www.warforgod.blogfa.com/

جواد خراسانی شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 22:30 http://cheshmejoo.blogfa.com/


" ذات قدرت فساد آور است. حال اگر قدرت سیاسی با قدرت مذهبی یک جا جمع و این قدرت مضاعف با افزودن قید مطلقه از کنترل، انتقاد و بازخواست ایمن و مصون شود، تصور کنید باید منتظر چه هیولایی از فساد و تباهی بود."
http://cheshmejoo.blogfa.com/post/397
دو سال بعد از نوشته فوق، الحمدلله فهمیدم که من اشتباه کرده ام، نه خبری از فساد است، نه هیولایی و نه... همه جا زیر سایه ولایت مطلقه امن و امان است، میلیاردر 12 هزار میلیاردی در حکومت آخوندی به هم می رسد، اختلاس های کوچک 3 هزار میلیاردی محض بازی های سیاسی رو می شود، پرونده بیمه ایران، زمین خواری برادر روسای دو قوه، مرغ کیلویی 7500 تومان است، حضرت آیت اله علم الهدی فرموده اند مردم به جای مرغ، اشکنه بخورندو فراموش کرده ا ند با کشک کیلویی 8 هزار تومان و گردو کیلویی 25 هزار تومان، چطور می شود اشکنه کشک تهیه کرد؟ و پووووه...!!!! بگذریم من اشتباه کردم، حاکمیت فعلی از شدت سفیدی عین نور است.

جواد خراسانی شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 22:40

همین که در خصوص نقش دیکتاتوری های مرتجع پادشاهی عربستان و کودتایی امیر قطر در تسلیح و تجهیز نیروهای القاعده و شورشیان تروریست برای استقرار دموکراسی در سوریه چیزی گفته نمی شود، و نسبت بعضی با درندگان صهیونیسم و هژمونی آمریکا نمایان می شود، خیلی خوب است.

مهرگان شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:44 http://mehraeen.blogsky.com

سلام
- حضور عکسها در مطلب خیلی به جا بود و تامل برانگیز.

-خمینی و خامنه ای 34 سال بر ایران حکومت کردند. نام مدل حکومتشان "جمهوری "بود، و اسم مقام این دو هم "رهبر" بود! آنها هم مانند شاهنشاه پهلوی رابطه ی خیلی خوبی با اسدهای ... داشتند! نتیجه؟ ؛ رهبر ، رئیس جمهور و شاهنشاه ممکن است فقط یک اسم باشند وبس!

-غول بدترکیب آمیزه ی سیاست و قدرت و دین و ایدئولوژی همیشه قسی القلب است. در این نقطه از دنیابیشتر ازین صحنه ها میبینیم. اما مشابه آن در جنگ جهانی دوم و قرون وسطا و زمان حکومت کلیسا بر اروپا هم میشود دید.ارجاع میدهم به فیلمهای : پیانیست،حرامزاده های عوضی، اشباح گویا ، ژاندارک و ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد