تأثیر متفاوت رسانه ها ی مختلف

                  بسم الله الرحمان الرحیم.

            دو سه سال پیش در دست دوم فروشیهای میدان انقلاب دنبال کتابهایی می گشتم. یادم است کتابفروش، کتابی نشانم داد و پیشنهاد کرد من بخرم. کتاب درباره ی شبهای شعر گوته بود. نمی دانم چرا نخریدم.

            ظاهراً آن کتاب، مشخصاتش این طور است: ده‌ ش‍ب‌ (ش‍ب‍ه‍ای‌ ش‍اع‍ران‌ و ن‍وی‍س‍ن‍دگ‍ان‌ در ان‍ج‍م‍ن‌ ف‍ره‍ن‍گ‍ی‌ ای‍ران‌ و آل‍م‍ان‌)، به ک‍وش‍ش‌ ن‍اص‍ر م‍ؤذن‌، تهران، انتشارات امیر کبیر و کانون نویسندگان ایران، 1357، 694 صفحه.

            پریشب جایی بودم، پخش اول یا تکرار برنامه ی شبهای شعر گوته را کانال .......... نشان داد. من به فکرم آمد ای کاش دو سه سال قبل کتابی را که مربوط به شبهای شعر گوته بود خریده بودم. امروز رفتم دست دوم فروشیهای میدان انقلاب. یک کتابفروش به من گفت: «شما امروز سومین نفری هستی آمده ای سراغ این کتاب را می گیری.»

            کتاب گیرم نیامد. اما با خودم گفتم ببین کانال .......... چه اثری دارد روی ببیندگان و شنوندگانش.

            مسلماً جمهوری ی اسلامی ی ایران از تأثیر و میزان تأثیر کانالهایی مانند ..........  آگاه است. دلیل این هم که مأموران پلیس در خیابانها و کوچه ها می گردند تا دیشها را جمع کنند، همین است.

            تصور می کنید پانصد قسمت برنامه ی دیروز امروز فردا، تأثیر یک برنامه ی کانال .......... را دارد؟

            من چند ماه قبل در قسمتی از مؤسسه ی روزنامه ی کیهان نشسته بودم. یکی از آقایان آن روزنامه، به یک آقای دیگر آن روزنامه گفت دلار ... تومان است. آقای دیگر گفت نه، کیهان نوشته ... تومان است. آقای اول گفت: کیهان را ول کن بابا، قیمت واقعی آن است که کانال .......... دیشب گفت!!

           

نظرات 3 + ارسال نظر
مهدی نادری نژاد پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:15 http://www.mehre8000.blogfa.com

با سلام
رجوع مردم به رسانه های بیگانه دلائل مختلفی دارد شاید یکی از دلائل، مسئله روانی این رجوع باشد؛یکی از مسائل روانی پز منتقد بودن به بهانه بی توجهی به رسانه های داخل است.

ستاریان پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:56 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
حکم کلی نمی توان داد بعضی اینطوری هستند و کلا گوششان فقط مختص به شبکه های ماهواره ای است
همانطور که بعضی هم هستند که گوششان فقط به شبکه های داخلی است
و گروهی هم هستند که هر دو را می بینند و راست و دروغ هر کدام را با تحقیق و پیگیری متوجه می شوند.
کلا دنیای رسانه دنیای قابل اعتمادی نیست و انسان باید مراقبت کند که مقابل هیچ رسانه ای چشم و گوش بسته نباشد

خلیل پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:35 http://tarikhroze.blogsky.com

سلام،

بستگی به میران توجه مردم به رسانه دارد؛ مانند کیهان و همین اقای اول.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد