بسم الله الرحمان الرحیم.
امام خمینی، 11 اسفند 1357:
«من آن وقتها که مىدیدم این نهضت همگانى شده است و همه اقشار ملت را [فرا] گرفته است- که بچهاى که پستانک دهنش است پستانک را در مىآورد و شعار مىدهد و این در یک قشر محدود نیست بلکه قشرها را فرا گرفته است، از حدود هم گذشته است- من امیدوار مىشدم براى این نکته که مىدیدم که مسئلهاى نیست که بشر بتواند، مسئلهاى نیست که با رهبرى درست بشود، مسئلهاى نیست که مردم بتوانند؛ مسئلهاى است الهى.»
امام خمینی، 16 اسفند 1357:
«بحمد اللَّه در ایران، در این سنوات اخیر، یک نهضتى، یک نهضت الهى پیدا شد که من نمىتوانم اسمى رویش بگذارم الّا اینکه این نهضتْ الهى بود. نهضتى که بچههاى صغیرش با پیرمردهاى کبیر با هم بودند؛ نهضتى که بچهها پستانک را در دهان مىگذاشتند، وقتى بیرون مىآوردند مىگفتند «مرگ بر شاه» باز پستانک را به دهان مىگذاشتند»
سلام
بچهها هر چه را بشنوند تکرار میکنند بدون اینکه معنایش را خوب متوجه شوند. به ویژه که آن کلمه و عبارت خوشایند بابا مامان باشد.
ظاهرا قدیم بچهها حالاحالاها پستانک را ول نمیکردند.
سلام
من گنگ خواب دیده ام و عالم همه کر!
دانلود فرمایید:
http://najvahayenajibane.blogspot.com/2012/02/pdf.html
ببخشید یک سوال داشتم میخواستم بدانم رای شما چیست.
آیت الله منظری در کتاب ؛ مبانی فقهی حکومت اسلامی؛ ترجمه محمود صلواتی فرموده اند:
" مقام قضاوت برای زنازاده در صورتی که حرامزادگی وی مسلم باشد منعقد نمی گردد"
نویسنده ی "تاریخ مفصل اسلام " نوشته زیاد بن ابیه
" ذوات اریات "
بوده
یعنی مادرش هر جایی بوده و بدکاره
مسعودی و خربوطللی و محمد عوفی گفته اند که حضرت علی در هنگام خلافتش زیاد بن ابیه را به حکومت فارس و کرمان گماشته است که شرح خونریزیهایش زبانزد عام خاص تاریخنگاران است.
بسیار خوب سوال این است:
ظاهراً مقام حاکمیت برتر از مقام قضاوت است.
در این صورت ما باید حرف ایت الله منتظری را گوش کنیم.
یا روش حضرت علی در انتخاب حاکم را پیش گیریم.
با تشکر.
سلام
بحمدالله در نهضتی که پیدا شده است و اقتصاد برای خر بوده است نرخ دلار هم رکورد می زند
خیلی جالب بود