میخ!

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            دو روز دیگر، 24 خرداد 1392، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود و رئیس جمهور جدید ایران مشخص می شود.

            ظاهراً میلیونها نفر از هموطنان ما مایلند نامزد با اندیشه ی در حد «میخ» رئیس جمهور شود، و البته، میلیونها نفر هم مایلند و خدا خدا می کنند و فراخوان می دهند، نامزد با اندیشه ی در حد «میخ» پیروز نشود، و ایران به آغوش جنگ و تحریمهای بیشتر و محدودتر شدن آزادیهای فردی و اجتماعی و سیاسی نیفتد.

            باید «میخ» را توضیح بدهم:

            مهندس هاشم صباغیان، در: سقوط دولت بازرگان، به کوشش دکتر غلامعلی صفاریان و مهندس فرامرز معتمد دزفولی، تهران، انتشارات قلم، 1387، صفحه ی 199—179:

            «یکی آقای طاهر احمدزاده استاندار خراسان بود که سابقۀ مبارزاتی اش بیشتر از من بود. یکی هم تیمسار مدنی استاندار اهواز بود. وی تیمسار بازنشسته بود که سابقۀ اداری زیادی داشت. ابتدا به کلیه استانداریها بخشنامه کردیم که اگر استاندار می خواهد محل کارش را ترک کند به وزیر اطلاع دهد. اما آقای طاهر احمدزاده خیلی انقلابی عمل می کرد. ایشان این کارها را در استان خراسان می کرد که به خاطر بقعه حضرت علی ابن موسی الرضا از استانهای مرفه است، در جنگ نیز از آرامترین شهرها بود و هیچ موشکی به آنجا اصابت نکرد. آقای احمدزاده با کارهای انقلابی خودش حال ما را گرفته بود مثلاً با دوچرخه به سر کار رفت و آمد می کرد، روزهای جمعه اشیاء گرانقیمت مثل فرش و لوستر را حراج می کرد چرا که نمی خواست در ادارات فرش و لوستر باشد. هرچه ما پیغام می دادیم که شما بهتر است مشکلات استان را حل کنید، گوش (صفحه ی 197) نمی دادند. در دورۀ آقای صدر آقای مهندس یوسف طاهری وزیر راه در هیئت دولت مطرح کرد که مدیر کل راههای استان خراسان که از مهندسان خوب و بسیار خوشنام و باسابقه است می خواهد استعفا دهد. او گفته است که دار و دسته آقای احمدزاده به اداره کل راه استان خراسان ریخته اند و جالباسی قشنگ آنجا را برده اند و گفته اند لباسهایتان را به میخ آویزان کنید (صفحه ی 198).»  

http://bachehayeghalam.ir/wp-content/uploads/2013/01/ensha-l.jpg

نظرات 4 + ارسال نظر
ستاریان چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:01 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
من هم البته تصمیم گرفته ام که با رای دادنم اجازه ندهم یک میخ رای بیاورد اما با این نوشته و به خصوص این عکس یاد نوشته ی یزدان سلحشور افتادم که دیشب خوانده بودم:
به گمانم موفق‌ترین چهره‌های تلویزیونی امسال فامیل دور و بع‌بعی و همساده هستند عروسک‌هایی واقعی‌تر از مجریان تلویزیون ایران. بگذارید کمی به آینده نظر کنیم و ببینیم که اگر در خیل این همه کاندیدای آماده کارزار برای انتخابات آینده [که برخی از آنها با ایجادکمپین در شبکه اجتماعی و با 800 لایک زن قصد نام‌نویسی در فهرست کاندیداها را دارند] فامیل دور هم وارد شود چه وعده‌هایی برای رأی‌دهندگان دارد؟شما چه فکر می‌کنید؟
الف.احتمالاً دل‌تان می‌خواهد مشکلات «دری»تان بدون دری وری حل شود.
ب.احتمالاً دل‌تان می‌خواهد به جای یارانه‌ی «در»تان، پول «در»تان را دم درتان تحویل‌تان دهند.
ج.احتمالاً دل‌تان می‌خواهد نتایج مذاکرات «در + در» باعث در به دری‌تان نشود.
د.احتمالاً دل‌تان می‌خواهد برای جمع‌آوری «در » از پشت بام‌هاتان، دیگر درتان را نزنند و شما از این به بعد با خیال راحت در را به روی مامور آب و برق و گاز باز کنید.
ه.احتمالاً دل‌تان می‌خواهد «در»ارزان به «در» شما بخورد و بشود «در» دارو نه «در» بنز و بی ان و.
فامیل دور می‌داند که رأی‌دهندگان عاشق «دور»اندیشی‌اند و چون «در بندند ، درمانند»، علاقمند به «در»اندیشی؛ بنابراین شاید بخواهد در استادیوم«در» مردم عاشق «در» را جمع کند اما مردم عاشق ِ «در» می‌دانند که استادیوم «در»، هرگز خود ِ «در» نیست.

خلیل چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:16 http://tarikhroz3.blogsky.com

سلام،

جای ایشان خالی که ببیند نه تنها استفاده از میخ، بلکه استفاده رئیس جمهوری از کاپشن پاره هم نه تنها دردی از مردم دوا نکرد که مشکلات زیادتری هم فراهم کرد.

هادی طباطبایی چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:31 http://tabatabaie.blogsky.com

میخهایی که بر تابوت اصلاح طلبی و آینده ی روشن مردمی زده می شود.

فرزانه پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:33 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
همان میخ هم اضافی است. زمین خدا که هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد