رهبر کبیر انقلاب «جهانی» ی اسلام ، ولی امر مسلمین «جهان» ، ...

         

                  بسم الله الرحمان الرحیم.

            طبق اصل 107 قانون اساسی ی جمهوری ی اسلامی ی ایران سال 1368، که بعد از رحلت امام خمینی تصویب شد، امام خمینی «رهبر کبیر انقلاب جهانی اسلام» است.

            طبق وبسایت حضرت آقای خامنه ای مقام معظم رهبری ی جمهوری ی اسلامی ی ایران، ایشان «ولی امر مسلمین «جهان»» است. قسمتی از آنچه در پیام حضرت آقای خامنه ای به ملتهای مسلمان در سراسر جهان در پی فاجعه ی عظیم سیل در پاکستان در تاریخ نه شهریور 1389 ، در وبسایت حضرت آقای خامنه ای در http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=10021 منتشر شده، به این صورت است: «متن پیام ولی امر مسلمین جهان به این شرح است».

            عالم ارجمند حجت الاسلام آقای اسماعیل گندمکار، که طبق مقاله ای از وبلاگش یعنی در http://esmailgandomkar110.blogfa.com/post-469.aspx خود را حجت الاسلام والمسلمین دکتر گندمکار نامیده، و در http://khatameiat.com/ هم خود را حجت الاسلام والمسلمین دکتر گندمکار نامیده، و بالای صفحه ی وبسایتش یعنی http://www.gandomkar.com/ به صورت The Official Website Ayatollah Esmail Gandomkar  است، و بنده افتخار داشتم چند مرتبه ایشان را ببینم و میزبانش باشم و گفت و گو کنیم، و تلفنی هم با آن عالم ارجمند گفت و گو کرده ام، در http://esmailgandomkar110.blogfa.com/post-469.aspx در تاریخ شنبه    16/05/1389 فرموده است:

            «حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر گندمکار:

 

 

نیاز نیست که همه مراجع در قم مستقر باشند. مراجع عظام تقلید را به غرب دعوت می‌کنیم. حضور این بزرگان در غرب آثار خوب و برکات بسیاری خواهد داشت. امروز دنیای غرب به تبلیغات و تحقیقات شیعی و اسلامی به شدت نیازمند است/معتقدم مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان یک رهبر و مدیر واحد و بزرگ برای مجموعه جهان اسلام می‌تواند و توانسته است نقش بسیار خوب و قوی را ایفا کند» 

 

                                     http://www.niksalehi.com/public/khabar/shenasnameh.jpg 

 

 

                       http://www.fardanews.com/files/fa/news/1388/11/12/45039_283.jpg 

 

                      عالم ارجمند حجت الاسلام آقای اسماعیل گندمکار در منزل سیدعباس سیدمحمدی در تاریخ 18 فروردین  1388

به امید صلح و سعادت برای فلسطینیان

               بسم الله الرحمان الرحیم.

            امیدوارم فلسطینی ها از طریق مردم و مسئولان و مقامات خودشان و کمک و همفکری ی کشورهای دیگر و سازمانها و نهادهای بین المللی، به صلح و سعادت برسند.

            مصطفی دلشاد تهرانی، جمال دولت محمود: حکومت امام علی (ع)، حکومت موفق تاریخ، تهران، انتشارات دریا، 1382:

            «[حضرت علی]:

لا تدعون إلی مبارزة

هرگز به مبارزه دعوت نکن. (صفحه ی 389)

در دیدگاه علی (ع) صلح چنان ارزشمند است که در راه حفظ و تداوم آن و برای جلوگیری از بر هم خوردن آن، جایز است هر گونه تلاش معقول و مشروعی صورت گیرد (صفحه ی 393).

صلح نزد علی (ع) امری اصیل، معابر و انسانی است (394).

[حضرت علی]:

من افضل النصح الإشارة بالصلح

از برترین خیرخواهی ها، راهنمایی به صلح و سازش است (صفحه ی 398).» 

                              http://www.tomgrossmedia.com/img/arafat_khomeini.jpg 

                         http://globalizing.files.wordpress.com/2007/03/aa070305.jpg 

 

                       http://steynian.files.wordpress.com/2009/06/swc_iranelection.png?w=450&h=591

معنویت در نهج البلاغه ، درس گفتارهای مصطفی ملکیان

              بسم الله الرحمان الرحیم.

            امروز بیست و یکم رمضان 1431 مطابق با دهم شهریور 1389 است. در سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام، علاقه ی تمام عمرم را به آن حضرت تقدیم می کنم، و امیدوارم به کَرَمَش بپذیرد، ولو علاقه ی فردی روسیاه و بدکار باشد.

            مصطفی ملکیان در ماه رمضان سال 1379 هجری ی شمسی در مؤسسه ی نگاه معاصر درس گفتارهایی با عنوان «معنویت در نهج البلاغه» ایراد کرده است. ظاهراً اول بار این درس گفتارها در وبلاگ علی زمانیان در http://alizamanian.blogfa.com/ منتشر شده، و سپس در وبلاگ نیلوفر به کوشش فاضل قاسم فام در http://malekiyan.blogfa.com/ و سپس در وبسایت نیلوفر به کوشش فاضل قاسم فام در http://neeloofar.ir/  . جست و جو در وبلاگ نیلوفر برای من راحت تر بود و تمام درس گفتارها را در وبلاگ نیلوفر، به شرح لینکهای ذیل، یافتم و ذخیره کردم، و به همان ترتیب به علاقه مندان اطلاع می دهم: 

                                                    http://photo.goodreads.com/groups/1218132678p3/7221.jpg

            جلسه ی اول: http://malekiyan.blogfa.com/post-205.aspx

            جلسه ی دوم: http://malekiyan.blogfa.com/post-207.aspx

            جلسه ی سوم: http://malekiyan.blogfa.com/post-208.aspx

            جلسه ی چهارم قسمت اول: http://malekiyan.blogfa.com/post-210.aspx

            جلسه ی چهارم قسمت دوم: http://malekiyan.blogfa.com/post-214.aspx

            جلسه ی پنجم: http://malekiyan.blogfa.com/post-215.aspx

            جلسه ی ششم: http://malekiyan.blogfa.com/post-218.aspx

            جلسه ی ششم پرسش و پاسخ: http://malekiyan.blogfa.com/post-219.aspx

            جلسه ی هفتم قسمت اول: http://malekiyan.blogfa.com/post-228.aspx

            جلسه ی هفتم قسمت دوم: http://malekiyan.blogfa.com/post-229.aspx

            جلسه ی هشتم قسمت اول: http://malekiyan.blogfa.com/post-232.aspx

            جلسه ی هشتم قسمت دوم: http://malekiyan.blogfa.com/post-233.aspx

            نهمین و آخرین جلسه قسمت اول: http://malekiyan.blogfa.com/post-235.aspx

            نهمین و آخرین جلسه قسمت دوم: http://malekiyan.blogfa.com/post-236.aspx

            امیدوارم آقایان بزرگوار علی زمانیان و فاضل قاسم فام، بنده را مجاز به نقل کردن و اطلاع دادن لینکها بدانند.

            (گمان کنم حدود پنج شش سال پیش، از سیدیاسر میردامادی شنیدم مصطفی ملکیان مطالبی درباره ی نهج البلاغه گفته، که طبق اظهار خود ملکیان، آن مطالب در احوالی خاص از او صادر شده، و بعدها دید که دیگر آن احوال را ندارد و آن مطالب از او بیرون نمی آید. به این مضمون. نمی دانم، بر فرض که مضمون را درست نقل کرده باشم، منظور، همین درس گفتارهای معنویت در نهج البلاغه بوده است، یا نه.)  

                                            http://shake.blog.com/files/2010/05/1256854980.jpg

رهبر خدمتگزار

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            شاید این جمله ی معروف از مرحوم امام خمینی را شنیده یا دیده باشید:

                                    «صحیفه امام، ج‏10، ص: 458

            سخنرانى [در جمع فرماندهان کمیته‏ها و سپاه خراسان (اختلاف شیاطین با اسلام)]

زمان: قبل از ظهر 12 آبان 1358/ 12 ذى الحجه 1399

مکان: قم‏

موضوع: اساس اختلاف شیاطین با اسلام‏

شما احتمال این را بدهید که اگر به من بگویند خدمتگزار، بهتر از این است که بگویند رهبر.»

و شاید برایتان جالب باشد بدانید:

طبق http://www.vista.ir/?view=article&id=338633 :

«واژه "رهبری خدمتگزار" در سال ۱۹۷۰ توسط رابرت گرین لیف (R.GREENLEAF) در مقاله ای تحت عنوان "خدمتگزار در نقش رهبر" ابداع شد. این سبک از رهبری بیش از آنکه قابل آزمایش و جنبه تئوریک داشته باشد، بیشتر فلسفی است و همچنین به­ عنوان یک رویکرد بلندمدت، به لحاظ ایجاد تغییر و تحول در زندگی و حیطه شغلی به شمار می‌‌آید. او نتیجه نیم قرن تجربیات و یافته­‌های خودش را در مقاله‌ای تحت عنوان " خدمتگزار در نقش رهبر" آورده است. ایده او با خواندن رمانی به نام "سفر به شرق" پخته تر شد.»

            طبق http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_K._Greenleaf :

             Robert K. Greenleaf (1904-1990) was the founder of the modern Servant leadership movement

……….

Greenleaf’s most important work, Servant Leadership (1977/2002), is subtitled A Journey into the Nature of Legitimate Power & Greatness

دین و دموکراسی سازگار هستند؟ ظاهراْ جواب اکثریت این است: بله

                                               بسم الله الرحمان الرحیم.

            در جدولهایی که مشاهده می کنید، اطلاعات عیناً به نقل از http://www.gallup.com/poll/28762/majorities-muslims-americans-see-religion-law-compatible.aspx  است، و بنده ستون «درصد کسانی که شریعت را تنها منبع قانونگذاری یا یکی از منابع قانونگذاری می دانند» و ستون «درصد کسانی که کتاب مقدس را تنها منبع قانونگذاری یا یکی از منابع قانونگذاری می دانند» را بر اساس اطلاعات موجود در لینک، اضافه کردم.

درصد کسانی که شریعت را تنها منبع قانونگذاری می دانند

درصد کسانی که شریعت را یکی از منابع قانونگذاری می دانند

درصد کسانی که شریعت را منبع قانونگذاری نمی دانند

درصد کسانی که شریعت را یا تنها منبع قانونگذاری یا یکی از منابع قانونگذاری می دانند

مصر

67

24

1

91

پاکستان

59

22

4

81

سرزمین خودگردان فلسطینیان

44

46

5

90

اندونزی

14

54

18

68

ایران

14

66

13

80

ترکیه

9

23

57

32

 
 

درصد کسانی که کتاب مقدس را تنها منبع قانونگذاری می دانند

درصد کسانی که کتاب مقدس را یکی از منابع قانونگذاری می دانند

درصد کسانی که کتاب مقدس را منبع قانونگذاری نمی دانند

درصد کسانی که کتاب مقدس را یا تنها منبع قانونگذاری یا یکی از منابع قانونگذاری می دانند

ایالات متحده ی آمریکا

9

46

44

55

            عنوانی که تیتر مقاله در لینک است، به صورت «اکثریت [ــِـ افراد] دین و دموکراسی را سازگار می بینند» است (  Majorities See Religion and Democracy as Compatible ). عنوان فرعی تر هم به این صورت است: «در مورد مسلمانان ادغام و جمع موفق [ــِــ دین و دموکراسی] ممکن است» (  For Muslims, successful integration may be possible  ).

            آمارگیری در سال 2007 بوده است.