مریدان امام خمینی آماده شوندبرای شرکت درانتخابات1392ریاست جمهوری

بسم الله الرحمان الرحیم.

            امام خمینی، یازده تیر 1360 :

«به زن و مرد و آن کسى که به حد رأى دادن قانونى رسیده واجب است این مسأله که در پاى صندوقهاى تعیین رئیس جمهور حاضر بشوند و رأى بدهند

درباره ی انتخابات مصر

            درباره ی انتخابات مصر

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            آن طور که امروز، چهارم تیر 1391، اعلام شد، در انتخابات ریاست جمهوری ی مصر، نامزد اخوان المسلمین حدود 52 درصد رأی آورد (بیش از سیزده میلیون نفر) و نامزد دیگر که نخست وزیر نظام سیاسی ی سابق بود حدود 48 درصد رأی آورد (بیش از دوازده میلیون نفر).

            تصور می کنید اگر پس از خروج شاه از ایران در دی 1357 و ورود امام خمینی به ایران در بهمن 1357، انتخاباتی برگزار می شد برای انتخاب رئیس مملکت، و چند ماه وقت و امکانات و رسانه در اختیار دو طرف قرار می گرفت، و آقای الف نامزد انقلابیون می شد و آقای ب نامزد از طرف رجال سیاسی ی نظام سیاسی ی سابق، نتیجه ی انتخابات چه گونه می شد؟ 1) دقیقاْ 100 درصد نامزد انقلابیون و دقیقاْ صفر درصد نامزد رجال سیاسی ی نظام سابق؟ 2) حدود 99 درصد نامزد انقلابیون و حدود 1 درصد نامزد رجال سیاسی ی نظام سیاسی ی سابق؟ 3) حدود کمی بیش از 50 درصد نامزد انقلابیون و حدود کمی کمتر از 50 درصد نامزد رجال سیاسی ی نظام سیاسی ی سابق؟ 4) حالتهای دیگر؟

            توضیح یک: فرض کنید بلافاصله پس از پیروزی ی انقلاب اسلامی ی 1357، دادگاههای عدل اسلامی برگزار نمی شد و رجال لشگری و کشوری ی نظام سابق تیرباران نمی شدند.

            توضیح دو: نظریه ای است که نهضت اخیر مصر را ادامه ی انقلاب اسلامی ی 1357 می دانند. برای سنجش درست بودن یا نادرست بودن این نظریه، یک مقایسه ی ساده انجام دهید بین انتخابات ریاست جمهوری ی اخیر مصر برای انتخاب رئیس مملکت و افرادی که اجازه یافتند نامزد انتخابات شوند، و حوادث و جریاناتی که از خود 22 بهمن 1357 در ایران رخ داد.

اشخاصی که از حق انتخاب نمودن مطلقــــــــــاً محرومند: 1 ـ نسوان

            بسم الله الرحمان الرحیم.

            یک) ویکیپدیای فارسی، مدخل «حق رأی زنان»:

            «دور دوم مجلس شورای ملی؛ ماده چهارم نظام‌نامه انتخابات به بحث و بررسی رسید. در این جلسه، محمدتقی وکیل‌الرعایا نماینده مردم همدان از حق رأی زنان پشتیبانی کرد و در مخالفت با نظام‌نامه انتخابات سخن گفت. سپس ذکاءالملک و حسن مدرس در مجلس سخن گفتند و حق رأی زنان را مورد نکوهش قرار دادند. حسن مدرس، استدلال کرد که قوانین موجود به خوبی حقوق زنان را حفظ می‌کند و هشدار داد که اعطاء حق رأی به زنان به بی‌ثباتی سیاسی، فساد مذهبی و هرج و مرج اجتماعی خواهد انجامید.[۴] هنگامی که طلاب قم برای مخالفت و اعتراض با پیشنهاد اعطای حق رأی به زنان به خیابان‌ها ریختند، یک نفر کشته و دوازده تن مجروح شدند.»

            دو)

http://www.hawzah.net/fa/MagArt.html?MagazineArticleID=54099&MagazineNumberID=5584

«در مجلس دوم، در هنگام طرح قانون انتخابات، سخن از حق رأی زنان به میان آمد، محمد تقی وکیل الرعایا، پیشنهاد کرد: (زنان هم حق انتخاب کردن و انتخاب شدن را داشته باشند.)»

سه) هفتم دی 1388 ، وبلاگ خانم صدیقه ارجمند، http://jaskazad.blogfa.com/post-218.aspx

«مدیر کل ثبت احوال هرمزگان بمناسبت بزرگداشت نود ودومین سالگرد تأسیس سازمان ثبت احوال گفت: سوم دی ماه سالروز نود ودومین سال تشکیل سازمان ثبت احوال کشور است و مصادف است با روزی که محمد تقی وکیل الرعایا در سال 1297 هجری شمسی با مراجعه به منطقه 9 ثبت احوال تهران برای دختر چند روزه خود با نام فاطمه اولین شناسنامه را دریافت کرد .

احمدیان تصریح کرد: از آن تاریخ تا کنون 92 میلیون سند سجلی در ادارات ثبت  احوال کشور صادر شده است و به عنوان مبنایی برای ایجاد یک نظم عمومی در آحاد جامعه به شمار می رود

چهار) دوم بهمن 1387 ، وبلاگ خانم فروغ http://rahyabinstitute.blogsky.com/1387/11/02/post-24/

«در مجلس اول حاج محمد تقی وکیل الرعایا نماینده همدان منتقد در شمار دیوانگان قرار دادن زنان شد و از حق رای زنان دفاع کرد. اگرچه به سخنانش چندان توجهی نشد.»

پنج) نویسنده ی وبلاگ:

الف) ظاهراً منابع متعدد، مباحث مربوط به مخالفت و موافقت با حق رأی زنان را در ماده ی «چهارم» نظامنامه ی انتخابات مجلس شورای ملی ی مشروطیت نام می برند. اما ظاهراً صحیحش ماده ی «پنجم» (ماده ی «پنجم» از فصل دوم) است. به این عبارات:

«طبق http://www.dastour.ir/brows/?lid=2677 :

روزنامه رسمی ـ سال 1288 نظام نامه انتخابات مجلس شورای ملی (دو درجه) (دارای ناسخ) فصل دوم ـ شرایط انتخاب کنندگان ماده 5

اشخاصی که از انتخاب نمودن مطلقاً محرومند.

1 ــ نسوان.»

ب) در ماده ی 5 نامبرده، اشخاصی که از انتخاب نمودن «مطلقاً محروم هستند»، هشت ردیف هستند، و ردیف اول، «نسوان» هستند.

پ) زنان، از حق انتخاب شدن هم محروم بوده اند:

«طبق http://www.dastour.ir/brows/?lid=2677

روزنامه رسمی ـ سال 1288 نظام نامه انتخابات مجلس شورای ملی (دو درجه) (دارای ناسخ) فصل سوم ـ شرایط انتخاب شوندگان ماده 8

اشخاصی که از انتخاب شدن محرومند.

1 ــ شاهزادگان بلافصل ابناء و اخوان و اعمام پادشاه.

2 ــ نسوان.»

ت) حدود 53 سال و 54 سال بعد، حضرت آیت الله آقای خمینی هم قاطعانه با حق شرکت کردن زنان در انتخابات و حق انتخاب شدن زنان مخالفت فرمود:

حضرت آیت الله آقای خمینی، 6 آبان 1341، مخالفت قاطع با حق شرکت کردن زنان در انتخابات:

«وظیفه دینى همه ماست که بگوییم و بخواهیم که قانون شرکت نسوان در انتخابات، انجام نشود [...] از ده میلیون نفر جمعیت زن ایران، فقط یکصد نفر زن هر جایى مایل هستند که این کار بشود.»

حضرت آیت الله آقای خمینی، یازده اردیبهشت 1342، مخالفت با انتخاب شدن زنان:

«درخواست کردیم که مجملًا از زمزمه موهون نمایندگى نسوان- که نقض ظواهر قرآن مى‏باشد- دست بردارند. دفعه اول اظهار کردند که دست برداشته‏اند؛ در حالى که یکى دو ماه بعد درک کردیم که مى‏خواهند در رفراندم، مقصود دشمنان نوامیس اسلام را به نام اصلاح قانون انتخابات تجدید کنند؛ دچار رعشه شدیدى شده، همراه اهل بصیرت، تبادل نظر کردیم.»